Seat Arosa 1.4 TDi spotřeboval 3,18 l nafty

Rakouský novinář Gerhard Plattner dosáhl při své cestě se Seatem Aroza 1.4 TDi ze severu na jih Evropy spotřeby 3,18 l nafty na 100 km.

Rostoucí ceny pohonných hmot nutí motoristy stále více se zajímat o spotřebu automobilů. Není divu, že v oblibě jsou hospodárné vznětové motory. Automobilka Seat má v tomto ohledu velkou výhodu, když ve všech modelových řadách – od Arosy až po Alhambru, nabízí verze s úspornými vznětovými motory TDi s přímým vstřikováním paliva do válců.


Seat Arosa 1.4 TDi spotřeboval 3,18 l nafty

Pozoruhodné schopnosti těchto agregátů prokázala řada náročných testů a vytrvalostních jízd. Zatím poslední akcí byla jízda modelu Seat Arosa s motorem 1.4 TDi o výkonu 55 kW/75 k od severu k jihu Evropy. Při této 6300 km dlouhé jízdě ze severního cípu Norska přes Finsko, Švédsko, Dánsko, Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Francii až na samý jih Španělska dosáhla Arosa 1.4 TDi průměrné spotřeby 3,18 l nafty na 100 km. Trasa vedla po normálních silnicích a dálnicích a řidiči museli dodržovat dopravní předpisy. Rozhodně se však neloudali, protože průměrná rychlost činila pozoruhodných 83 km/h!

Rekordně hospodárná jízda Arosy od severu Evropy na jih nebyla prvním velkým činem tohoto praktického kompaktního modelu. Už v roce1998 ujel rakouský motoristický novinář Gerhard Plattner s Arosou 1.7 SDi při své expedici po zemích Evropy během 99 dnů celkem 100 000 km, dosáhl průměrné rychlosti 82,3 km/h při průměrné spotřebě 3,64 l/100 km.


Gerhard Plattner se zasloužit také i o dvojí zápis vozů Seat s motory TDi do Guinessovy knihy rekordů – poprvé když v roce 1995 dosáhl s Toledem 1.9 TDi na trati dlouhé 1320 km spotřeby 2,75 l/100 km při průměrné rychlosti 82,5 km/h. Podruhé v roce 1997, když se sériovou Ibizou 1.9 TDi projel během padesáti hodin napříč od východu na západ USA. Při tomto 4745 km dlouhém non-stop maratónu spotřeboval 2,899 l nafty na 100 km jízdy.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...