Rostoucí ceny pohonných hmot nutí motoristy stále více se zajímat o spotřebu automobilů. Není divu, že v oblibě jsou hospodárné vznětové motory. Automobilka Seat má v tomto ohledu velkou výhodu, když ve všech modelových řadách – od Arosy až po Alhambru, nabízí verze s úspornými vznětovými motory TDi s přímým vstřikováním paliva do válců.
Pozoruhodné schopnosti těchto agregátů prokázala řada náročných testů a vytrvalostních jízd. Zatím poslední akcí byla jízda modelu Seat Arosa s motorem 1.4 TDi o výkonu 55 kW/75 k od severu k jihu Evropy. Při této 6300 km dlouhé jízdě ze severního cípu Norska přes Finsko, Švédsko, Dánsko, Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Francii až na samý jih Španělska dosáhla Arosa 1.4 TDi průměrné spotřeby 3,18 l nafty na 100 km. Trasa vedla po normálních silnicích a dálnicích a řidiči museli dodržovat dopravní předpisy. Rozhodně se však neloudali, protože průměrná rychlost činila pozoruhodných 83 km/h!
Rekordně hospodárná jízda Arosy od severu Evropy na jih nebyla prvním velkým činem tohoto praktického kompaktního modelu. Už v roce1998 ujel rakouský motoristický novinář Gerhard Plattner s Arosou 1.7 SDi při své expedici po zemích Evropy během 99 dnů celkem 100 000 km, dosáhl průměrné rychlosti 82,3 km/h při průměrné spotřebě 3,64 l/100 km.
Gerhard Plattner se zasloužit také i o dvojí zápis vozů Seat s motory TDi do Guinessovy knihy rekordů – poprvé když v roce 1995 dosáhl s Toledem 1.9 TDi na trati dlouhé 1320 km spotřeby 2,75 l/100 km při průměrné rychlosti 82,5 km/h. Podruhé v roce 1997, když se sériovou Ibizou 1.9 TDi projel během padesáti hodin napříč od východu na západ USA. Při tomto 4745 km dlouhém non-stop maratónu spotřeboval 2,899 l nafty na 100 km jízdy.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií