V roce 2003 se v České republice prodalo 3 341 těžkých nákladních automobilů. V porovnání s rokem 2002 se celkový prodej těžkých nákladních vozidel v České republice snížil o 11,5%, tj o 432 vozů. Vývoj na trhu se promítl i do výsledků prodeje společnosti Scania, jejíž prodeje poklesly oproti roku 2002 o 3,7%, tedy méně než u ostatních značek.
„Výsledky, kterých jsme dosáhli v loňském roce, považujeme za úspěch především proto, že celkový pokles prodeje na českém trhu se u naší společnosti projevil pouze minimálně a zdaleka nedosahuje průměrné hodnoty,“ bilancuje hospodářské výsledky uplynulého roku Anders Grundströmer, generální ředitel společnosti Scania Czech Republic.
Mimo to v roce 2003 prodala společnost Scania celkem 350 použitých vozů a zaznamenala tak nárůst oproti roku 2002 o 34,6%. Celkový obrat společnosti včetně partnerů v servisní a prodejní síti dosáhl hodnoty 3,12 miliardy korun. Ke konci roku 2003 pracovalo ve firmě Scania CZ spolu s partnerskými firmami 361 zaměstnanců.
Švédský výrobce Scania si za dobu svého desetiletého působení na českém trhu vybudoval pevnou pozici a patří k nejvýznamnějším dodavatelům těžké nákladní techniky nejen díky kvalitě svých výrobků, ale také proto, že disponuje rozsáhlou servisní sítí a nabízí i řadu doplňkových služeb na vysoké úrovni. V servisní síti Scania CZ v loňském roce přibyla dvě nová servisní střediska – Cheb a Vizovice. Obě poskytují standardní služby spojené s dostatečnou kapacitou a komfortem.
Loňský rok byl i pro českou pobočku Scania ve znamení soutěže o nejlepšího mladého evropského řidiče – YETD (Young European Truck Driver), jejímž hlavním cílem bylo propagovat bezpečnost silničního provozu. Soutěž byla zaměřena na řidiče profesionály do třiceti let, kteří díky ní mohli upevnit a porovnat své teoretické znalosti, i praktické zkušenosti s řízením nákladních vozů. Další ročník se bude konat roce 2005.
V dubnu 2003 se Praha stala třetím místem na světě, kde Scania otevřela nákupní pobočku, jejímž hlavním úkolem je aktivní vyhledávání nových dodavatelů v regionu střední a východní Evropy. Otevření nákupní pobočky dokazuje rostoucí význam českého trhu v celosvětovém měřítku.
Počet prodaných těžkých nákladních automobilů Scania v ČR
- 1994 – 12 vozů (1 % na trhu)
- 1995 – 49 (3 %)
- 1996 – 159 (8 %)
- 1997 – 157 (7 %)
- 1998 – 250 (10,6 %
- 1999 – 305 (13,2 %)
- 2000 – 391(12,9 %)
- 2001 – 555 (16,5 %)
- 2002 – 588 (15,6 %)
- 2003 – 566 (16,9 %)
Celkem tedy společnost Scania prodala za deset let na našem trhu 3032 těžkých nákladních vozů.