Společnost BORS Břeclav a.s. převzala 3 nová vozidla v Modleticích u Prahy.
Ing. Petr Kužma, ředitel divize osobní dopravy, vysvětluje, proč se jeho společnost rozhodla právě pro značku Scania
Vybrali jste si autobusy Scania Interlink. V České republice je zatím nikdo neměl. Proč jste se pro tuto novinku rozhodli?
Se Scanií máme velmi dobré zkušenosti. Používáme je už od roku 2009. V JM kraji se totiž tehdy začala dělat výběrová řízení na poskytovatele služeb a jedním z požadavků bylo, aby na určitých linkách jezdily autobusy s kapacitou 60 cestujících. Tenkrát jsme dělali první výběrové řízení a právě Scania se svými 15 metrovými autobusy uspěla.
Jedním z hlavních důvodů, proč nyní kupujeme nové, je obnova vozového parku. Předchozí Scanie najedou ročně i 120 tisíc kilometrů. To znamená, že některé mají najeto už přes milion. Sice stále dobře slouží, ale podmínkou pro provozování našich linek je mimo jiné i to, že autobusy nesmí být starší 12 let.
Jak se osvědčily původní Scanie v porovnání s ostatními autobusy?
Používali jsme také Iveca, ale s nástupem motorů Euro 6 už tato značka přestala 15 m autobusy vyrábět. Kromě Scanie jsme nyní měli nabídky i od Solarisu a Mercedesu-Benz. Ale celkově nám vyšla nejlépe Scania. Velkou roli hrála i úroveň a kvalita servisu. V tomto ohledu je Scania jasná volba.
Jaký údržbový plán jste zvolili a proč?
Využíváme údržbový plán nazývaný M kontrakt. Platíme měsíční paušál, což je výhodné i pro našeho ekonoma, který hlídá cash flow firmy. Má jasně danou měsíční částku a tak ho nepřekvapí žádný nečekaný výdaj.
Na autobusy je uzavřená prodloužená záruka. Standartní je rok – my máme od Scanie tři roky. První dva je záruka na celé vozidlo, třetí pak na hnací řetězec. Jedná se o službu Scania Optimum Plus – je sice zpoplatněná, ale cena je zahrnuta do ceny autobusu.
Pochválit musím také další služby – například telematické, které pomáhají našim lidem naučit se s vozidlem lépe a efektivněji pracovat. Řidič například na displeji okamžitě vidí hodnocení své jízdy. Jestli třeba zbytečně nebrzdí nebo nevytáčí motor. My jsme pak schopni jeho počínání sledovat a případně s ním probrat možnosti jak jezdit efektivněji a s menšími náklady.
Na jakých linkách budou 3 nové Interlinky nasazeny?
Nové Scanie budou hlavně jezdit na trase Brno – Hodonín. Autem se dá trasa zvládnout rychle, ale kvůli řadě zastávek je linka dlouhá hodinu a půl.
Čím jsou vaše nové Scanie zajímavé?
Kromě toho, že jsou to vůbec první Interlinky v ČR, budou pro cestující k dispozici také USB nabíječky. Tyto autobusy mají v porovnání s našimi současnými velmi pohodlné sedačky. A protože je linka, na které tyto autobusy budou jezdit, dlouhá 60 kilometrů, nemůže chybět ani klimatizace. Máme mnoho cestujících, kteří dojíždějí z Hodonína za prací do Brna a tak pro ně bude více jak hodinová cesta mnohem příjemnější. V autobusu je také místo pro invalidní vozík nebo kočárek.
Porovnávali jste spotřebu nových Scanií s vašimi stávajícími autobusy? Například s Irizarem?
Protože jsou Scanie už s motory Euro 6, je ta spotřeba výrazně nižší. Rozdíl by mohl činit klidně až 4 litry na 100 kilometrů.
Scania je předním světovým poskytovatelem řešení v oblasti dopravy
Společně s našimi partnery a zákazníky se ubíráme směrem k udržitelnému systému přepravy. V roce 2016 jsme našim zákazníkům dodali 73 100 nákladních automobilů, 8 300 autobusů a také 7 800 průmyslových a lodních motorů. Čisté tržby dosáhly téměř 104 miliard SEK, ze kterých bylo přibližně 20 procent spojených s poskytováním služeb. Společnost Scania byla založena v roce 1891. Aktuálně působí ve více než 100 zemích a zaměstnává přibližně 46 000 lidí. Výzkum a vývoj probíhá ve Švédsku a na pobočkách v Brazílii a Indii. Výrobní závody se pak nachází v Evropě, Latinské Americe a v Asii s montážními závody v Africe, Asii a Eurasii. Scania je součástí Volkswagen Truck & Bus GmBH.
Pro více informací navštivte:
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií