Scania Irizar PB – nový luxusní dálkový autobus s dvanáctilitrovým motorem 420 k

Moderní karoserie s vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti – aerodynamický design s futuristickými rysy.

Nový luxusní dálkový autobus Scania Irizar PB byl vyvinut s ohledem na tyto aspekty: pohodlí, bezpečnost, spolehlivost a úsporný provoz. Zaoblené linie a rozměrné čelní sklo mu dodávají nezaměnitelný futuristický vzhled.

Scania Irizar PB – nový luxusní dálkový autobus s dvanáctilitrovým motorem 420 k
Scania Irizar PB – nový luxusní dálkový autobus s dvanáctilitrovým motorem 420 k
Scania Irizar PB – nový luxusní dálkový autobus s dvanáctilitrovým motorem 420 k


Čtyř a více hvězdičkový autobus, se vyznačuje bohatou výbavou a vysokou úrovní bezpečnosti. Nízko uložené těžiště tuhé karoserie přispívá k zvýšení stability a lepšímu ovládání vozidla. Díky aerodynamickému designu karoserie dosahuje Scania Irizar PB dalšího snížení spotřeby paliva.


K pohodlí cestujících přispívají široké vstupní dveře, nízká úroveň vnitřní hlučnosti a zejména ergonomická sedadla. Autobus je vybaven účinnou klimatizací s  kapacitou o 30 % vyšší než jakou nabízejí jiné modely. Ergonomicky uspořádané pracoviště řidiče je prostornější než u předcházejících modelů, všechny ovládací prvky jsou v pohodlném dosahu. Prostor pro řidiče navíc disponuje vlastní klimatizační jednotkou.


Autobus Scania Irizar PB je postaven na podvozcích Scania K124 EB4x2, 6×2 nebo 6×2*4 s nezávislým zavěšením předních kol, zvyšujícím stabilitu a komfort jízdy. Podvozek 6×2*4 je vybaven hydraulicky řízenou vlečenou nápravou, která zlepšuje přilnavost a stabilitu při projíždění zatáček a omezuje opotřebení pneumatik. Autobus se vyrábí v délkách 12 až 15 m.


Autobus Scania Irizar PB je poháněn 12litrovým motorem Scania Euro 3. Tato pohonná jednotka se vyznačuje vysokou úrovní točivého momentu a nízkou spotřebou. Motor o výkonu 420 k je vybaven elektronicky ovládanou vstřikovací jednotkou. Maximální hodnota točivého momentu je 2000 Nm při 1100 až 1300 ot./min. Autobus je vybaven automatickým systémem řazení Scania Opticruise a integrovaným retardérem Scania.

Sedm základních modulů nabízí řadu variant


Podvozková řada zahrnuje sedm modulů. Podvozek se skládá z přední a zadní části, včetně komponentů rámu a prostoru pro řidiče. Ačkoli se snížilo celkové množství komponent, nabízí tento systém ještě další možnosti sestavení podvozku podle individuálních požadavků, při současném zjednodušení montážních prací.


Řada podvozků Scania je vysoce standardizovaná a do značné míry využívá dílů z produkce nákladních automobilů. Tato standardizace přináší zákazníkům výhody pokud jde o dostupnost náhradních dílů, neboť jim dává možnost využít na tisícovku servisních center po celé Evropě, a pozitivně se odráží i na poli vývoje a výroby nových produktů.

Scania a Irizar: aktivní partnerství


Spolupráce mezi Scanií, čtvrtým největším výrobcem autobusů na světě, a Irizarem, jedním z největších evropských výrobců karoserií, pokračuje již osmým rokem. Během této doby vyústila ve společné aktivity v patnácti zemích. Partnerství bylo posíleno též ve významné oblasti poprodejních služeb. Například, náhradní díly Irizar jsou evropským importérům Scania, kteří prodávají autobusy Scania Irizar na svých trzích, dodávány z centrálního skladu Scania v Belgii.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...