Společnost Citroën Česká republika předala v březnu poslední dva bílé novotou zářící Citroëny C15 české firmě podnikající v oblasti lesnictví a dřevařství LESS & FOREST s.r.o. Cti předat tyto vozy se dostalo autorizovanému prodejci Auto Michálek v Benešově. Tímto se definitivně uzavřela neuvěřitelně dlouhá životní etapa oblíbeného užitkového modelu, který nemá na našem trhu obdoby.
Pro vozy si za společnost LESS & FOREST přijel pan Jan Malík, který se ve firmě stará o správu vozového parku, jež dnes čítá 185 vozů a stále roste. „ Mezi našimi vozy mají Cé patnáctky zcela nezastupitelné místo, máme jich už dobrou třicítku a kdyby se daly koupit další, určitě bychom neváhali, ale jsme rádi, že se nám podařilo ulovit alespoň tyhle dvě poslední“ říká pan Malík s úsměvem.
Ovšem LESS & FOREST ani ostatní zájemci nemusí zoufat, neboť důstojný nástupce C15 je velmi oblíbený model Citroen Berlingo furgon (užitečný objem 3m3). V užitkové podobě je tento moderní vůz vybaven jak zážehovými, tak i vznětovými motory a nejnověji také pohonem na zemní plyn. Základní verzi s motorem 1,4i lze dnes pořídit už za 269 900 Kč, což se téměř neliší od ceny C15.
Fenomén C15 a jeho historie
Jak je možné, že se C15 těšil takové dlouhověkosti? Díky tomu, že přesvědčil o svých kvalitách především drobné řemeslníky, obchodníky a zemědělce, kterým vyhovuje zejména pro úsporný provoz, odolnost a objemný nákladový prostor. V době svého uvedení na trh měl Citroën C15 stejně kvalitní a komfortní prostředí interiéru jako osobní vozy té doby.
Citroen C15 se může se pochlubit velkými prodejními úspěchy, jejichž důkazem je 1 235 042 prodaných vozů. Ekonomický charakter C15 daný příznivou prodejní cenou i nízkými provozními náklady je hlavním důvodem její výjimečné dlouhověkosti na trhu. Její praktičnost a spolehlivost již od samého počátku lákala i náročné zákazníky. Celková délka vozu je 3,99 m, délka nákladového prostoru 1,64 m, užitečný objem má hodnotu 2,67 m3 a užitečná hmotnost je 600 nebo 765 kg. To jsou parametry tohoto výjimečného modelu.
- První uvedení na trh se odehrálo v roce 1984, šlo tehdy o verze C15 E a C15 D. Obě verze o užitečné hmotnosti 570 kg, zkonstruované na bázi Citroën Visa, si mohli zákazníky zakoupit též v osobním provedení. Poměr získaná hodnota/cena zajistil C15 rychlý obchodní úspěch.
- C15 E byla vybavena motorem o objemu 1124 cm3 a výkonu 47 k při 5750 ot./min. (max. rychlost 125 km/h).
- C15 D byla vybavena motorem o objemu 1769 cm3 a výkonu 60 k při 4600 ot./min. (max. Rychlost 133 km/h).
- V roce 1991 byla na trh uvedena užitková verze s elektrickým pohonem.
- V roce1992 C15 zaznamenala lehkou inovaci v oblasti masky, volantu a sedadel.
- V roce 1993 C15 dostává do sériové výbavy přípravu na rádio (verze 600 a 675 kg), opěrky hlavy na předních sedadlech a vyhřívání zadních prosklených dvoukřídlých dveří (u osobní verze).
- Koncem roku 2000 se do C15 začal montovat moderní dieselový motor 1,9D o výkonu 43 kW (60k).
- Výroba C15 se v továrně ve španělském Vigu uzavřela v prosinci 2005.
Z užitkových modelů značky Citroen se v historii déle vyráběl pouze Typ H (34 let) a 2CV fourgonnette (27 let).V počtu prodaných kusů Cé patnáctku překonal právě jen 2CV fourgonnette, jehož se celkem prodalo 1 246 335 kusů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií