Valašská rally se nepovedla organizačně, na výkonu posádky Štajf – Ehlová se navíc podepsaly i obavy o zdravotní stav spolujezdce druhého týmového vozu, Michala Ernsta.
Subaru Czech Rally Team
– vyrazil na letošní Valašskou rally s novým atraktivním designem připomínajícím čtyřicáté výročí pohonu Symmetrical AWD značky Subaru, ale zároveň také upozorňující na nový model Subaru XV. Do kokpitu vozu Subaru Impreza WRX STI se po roce a půl vrátila spolujezdkyně Marcela Ehlová, aby navigovala Vojtěcha Štajfa při letošním premiérovém startu v rámci Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
Posádku čekala tradiční Valašská rally a 150 km jejích rychlostních zkoušek.
„V úvodu jsme začali s vědomím, že se musíme především s Marcelou po pauze opětovně dobře sehrát,“ popisuje páteční etapu pražský jezdec. „Bohužel jsem navíc v první sekci i podcenil rychlost stmívání a rozhodl se nenasadit světelnou rampu, čímž jsme zejména na druhém testu ztratili dost času, navíc jsme tam udělali i jedny ´hodiny´. Poté se začala projevovat naplno i nepovedená organizace soutěže, měli jsme například velký problém se vůbec prokousat úzkým hrdlem do servisní zóny, no a zkrátka závodnická pohoda se nějak neměla šanci stihnout dostavit.
Přenocovali jsme šestnáctí a devátí v naší třídě 3, o to víc jsme se těšili na druhou etapu, už jen proto, že celá soutěž probíhala v překrásném počasí. Valašská rally mi sice nikdy moc nešla, přesto jsme se chtěli posunout o pár příček výše a hlavně si pořádně zazávodit. Sobota začala nadějně, zejména naše spolupráce se spolujezdkyní už klapala na jedničku, já bych tímto zároveň chtěl vyseknout poklonu jí i jejímu manželovi Matějovi Ehlovi za to, že jejich rodinná souhra umožnila Marcele start pouhých sedm měsíců po narození krásného synka. Pak se ale bohužel zase všechno pokazilo, když se k nám dostaly zprávy o těžké havárii týmového kolegy Petra Kačírka a těžkém zranění jeho spolujezdce Michala Ernsta. To mne zasáhlo o to víc i proto, že jsem jejich spolupráci inicioval – a poté, co jsem před pár měsíci Michala spojil i s posádkou Aleše Lopraise a i jejich start na Dakaru skončil těžkou havárií, neměl jsem vůbec dobré pocity. Zkrátka od té chvíle bylo naším základním úkolem Valaškou rally dokončit, což se nakonec podařilo, navíc s nepoškozeným a dobře fungujícím autem, jehož design se zjevně povedl a byl středem obdivu.
Co se týče havárie posádky Kačírek – Ernst, jsme především rádi, že informace o zdravotním stavu Michala Ernsta se postupně staly mnohem optimističtějšími a že se s ním tedy v brzké době určitě na závodech uvidíme. I já sám už prodělal několik těžkých havárií, a tak dobře vím, že přednější než úspěch na závodech je vždycky zdraví. Také proto jsem rád, že Michalovi trochu pomohl kvalitní rám Custom Cages, který v našich autech už tradičně míváme, potěšila mne i vlna zájmu o jeho zdravotní stav ze strany mnoha lidí, kteří mi ohledně něj telefonovali. V týmu ale teď budeme muset řešit, co dál. Naštěstí máme v dílnách ještě starší vůz Subaru Impreza WRX STI a stavíme i úplně nové auto, s ohledem na plánovaný nabitý program sezóny teď ale čeká všechny moře práce. Po vyprošťování zraněného Michal Ernsta je totiž pochopitelně druhý hatchback odepsán a budeme muset hledat náhradní řešení. V každém případě si nejvíc ze všeho teď přejeme, abychom si už na příští soutěži patřičně spravili náladu z nepovedené Valašské rally a už si závody i pořádně užili,“ uzavírá hodnocení soutěže osmatřicetiletý pilot.
Doplňme ještě, že posádka Vojtěch Štajf – Marcela Ehlová dokončila Valašskou rally na patnácté příčce absolutního pořadí, což zároveň znamenalo i sedmou pozici ve třídě 3.
Karel Špaček, media team
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií