Tovární piloti Armin Schwarz a Bruno Thiry v jejichž rukou leží zodpovědnost za výsledky týmu Škoda Motorsport se zúčastní letos 12 podniků světového šampionátu.
Nová sezóna začíná za pár dní v Monte Carlu. Jak vnímáte úvodní podnik tohoto roku?
SCHWARZ: „Pro mě to je domácí soutěž. Vždy se zde cítím jako doma, protože v Monte Carlu bydlím, znám hodně lidí, město i jeho okolí. Samotná rallye je náročná soutěž, která nikdy nemá jednoduchá místa. I když si například nevyberete optimální pneumatiky, vždy můžete dokázat, jaké máte jezdecké schopnosti a jak se dokážete vypořádat s nástrahami všech erzet. Pokud člověk udělá chybu, většinou je to během rallye naposled.“
THIRY: „Jde o velmi důležitou rallye, protože je to úvodní podnik celého seriálu s bohatou historií. Vždy je dobré, když se povede udělat výborný výsledek. Každý si to pak pamatuje. Pro mě je to něco jako tenisový Wimbledon. Soutěž je velmi obtížná, na silnicích se neustále něco mění. Počasí nikdo neporučí…“.
Jaké jsou vaše cíle pro letošní mistrovství světa?
THIRY: „Pochopitelně bych rád pro Škodu docílil co nejlepších výsledků. Kdyby se mi podařilo zopakovat výsledek z Britské rallye 1999, bylo by to skvělé. Letos bude konkurence ještě tvrdší, a tak bud brát každé umístění na bodovaném místě mezi výrobci.“
SCHWARZ: „Chci dojíždět do cíle všech 12 podniků seriálu, které letos obsadíme. Pokud se mi to podaří, budu velmi spokojený. Rád bych získal body do šampionátu značek alespoň na šesti soutěžích.“
V čem se bude letošní sezóna lišit od té loňské?
THIRY: „Minulý rok jsem jel pouze jednu světovou soutěž, jinak jsem startoval s Citroënem Xsara v mistrovství Evorpy. Jsem rád, že se vracím do plného kolotoče a navíc právě se škodovkou. Tým Škoda Motorsport mi nabídl tuto jedinečnou příležitost a já to škodovce budu chtít vrátit.“
SCHWARZ: „Nemyslím si, že by se měla v něčem lišit. V mnoha věcech by se měla podobat té minulé. Faktem je, že se zvýší TV přenosy a zpravodajství ze všech podniků seriálu, postupně se budou zavádět další zlepšení v oblasti marketingu a propagace celého mistrovství. Rozdíly mezi profesionálními týmu a soukromníky se budou zvětšovat. Každá rallye by měla být kompaktnější, každá erzeta by se měla jet dvakrát. Všechny tovární týmy budou více a více testovat s cílem docílit optimálního nastavení svých vozů. Když někdo bude chtít vyhrávat, bude muset pracovat na 110 %.
Na jaký moment z minulých ročníků Rallye Monte Carlo vzpomínáte nejvíce?
THIRY: „Nejkrásnější vzpomínku mám na rok 1994, kdy jsem v Monte Carlu poprvé startoval se čtyřkolkou. Na úvodní rychlostní zkoušce jsem zajel čtvrtý nejlepší čas.“
SCHWARZ: „Nejraději vzpomínám na soutěž z roku 1993, kdy jsem po prvních dvou vložkách vedl téměř o jednu minutu. Pak diváci do jedné ze zatáček nahrnuli sníh a já na třicet minut vycestoval do příkopu.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií