Rozhovor Fresh magazíne: FashionTour – roadshow s reklamou

„Pro účely tohoto projektu jsme vytvořili specifický marketing managament.“ zdůrazňuje Zdeněk Horák, autor ojedinělého projektu studentů Soukromé Vysoké Školy Ekonomických Studií v Praze – FashionTour.

FM: Co se za projektem vlastně skrývá?

Předně je asi potřeba říct, že vše vzniklo jako příprava diplomové práce. Zrodil se projekt načasovaný na 15 let, zahrnující širší spektrum činností, které představíme pod novou obchodní značkou.

Aktivity jsou soustředěny do třech hlavních směrů:

  • FashionTour: Cílená komunikace a reklama,
  • Wellness: wellness centra,
  • Foundation: nadační činnost .

FM: Dokážete v kostce definovat svůj projekt?

FashionTour je definována jako evropská roadshow. Za jejího předchůdce lze považovat třeba MarlboroTeam, RedBull team či team radia Kiss atp. FashionTour je 6letý projekt reklamní kampaně našeho projektu. Reklamu pro naši společnost nebudeme nakupovat, ale vyrábět. Jednoduše řečeno, uděláme si reklamu reklamou.

FM: Zajímaly by mne cíle a vůbec smysl…

  • FashionTour – kooperace s předními společnostmi jednotlivých odvětví. Vytvoření vlastní evropské multimediální sítě a centrální evropské databáze.
  • Wellness – vytvoření evropské sítě wellness služeb.
  • Foundation – evropská nadační síť. Vize: Splnit dětem poslední přání.

FM: Co je produktem FashionTour: reklama, komunikační kanály, televize,rádia, realityshow, TVs, reklamní produkty?

Ano, vše z toho, co jste v otázce uvedl.

FM: Financování projektu mi není příliš jasné… – Nechápu ani opce od firem za 1,5 mil eur.

Opce jsou práva. V našem případě práva k nákupu exklusivní reklamy. Naší ambicí je v prvních třech letech docílit vysoké sledovanosti (cca 1 mil. diváků) a reklamní prostor nabízíme pouze exklusivní – pro jednu společnost z jedné tržní kategorie.

Samozřejmě se na obchodování s těmito opcemi musíme dívat i z pohledu vývoje projektu. V jeho současné fázi, kdy vše teprve vzniká, vám těžko nějaká společnost po prvním setkání vysází na stůl 1,5 mil. eur za opci.

FM: Kdo projekt připravuje? – Studenti soukromé VŠES Praha… Subjekty projektu jsou i firmy, nebo ne? Jaká je jejich úloha? Tým tvoří celebrity?

Projekt je ryze studentský. Subjekty jsou samozřejmě i firmy. FashionTeam čítá cca 40 lidí a doslova platí, jeden dělá to a ten zas tohle…. Členové teamu jsou z řad dobrých známých a kamarádů z celé Evropy. Někdo je vynikající animátor, jiný celebrita, IT expert nebo majitel firmy, která nám má jak pomoci.

Pro účely tohoto projektu jsme vytvořili specifický marketing managament. Každou jednotlivou pozici firemní struktury neobsadila konkrétní osoba, nýbrž firma. Příkladem je agentura Infeel na pozici managera.

Agentura Infeel pro nás zajišťuje veškeré manažerské služby, má call centrum, zázemí, atd. Těžko si představit, že bychom pozici managera obsadili fyzickou osobou. A takto jsme to udělali s každou jednotlivou pozicí.

FM: Projekt se rodil již v roce 2006… Má trvat 15 let, v tříletých cyklech… Proč postupujete takto?

Projekt oficiální končí 3. 9. 2021. Proč? Protože pak si beru pár dní volna…(smích)

Co je ale důležité jsou 3leté reklamní cykly. Celkovou koncepci zpracování reklamy jsme pojali po svém. Vytvořili jsme jednotlivé kategorie (Hi-Tech, Autosalon, Čerpací stanice…) a tyto jsou obsazeny jednou konkrétní společností.

Promotion kampaně, roadshows, reality show, výrobu ostatních pořadů atd. bylo možné naplánovat na tři roky jako nejkratší dobu.

V našem programu se objeví i pořady o společnostech – jejich historii, poselstvích atp. Během FashionTour bude neustále vznikat videozáznam, který poslouží k následnému zpracování. Představíme i nové zpracovaní videoanimací a toto všechno nepřipravíte ze dne na den. Proto 3 roky jako nejkratší možné období pro spolupráci.

Ladislav Kocka (Foto: autor a archiv Z.H.)

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...