Rozhovor Fresh magazíne: FashionTour – roadshow s reklamou

„Pro účely tohoto projektu jsme vytvořili specifický marketing managament.“ zdůrazňuje Zdeněk Horák, autor ojedinělého projektu studentů Soukromé Vysoké Školy Ekonomických Studií v Praze – FashionTour.

FM: Co se za projektem vlastně skrývá?

Předně je asi potřeba říct, že vše vzniklo jako příprava diplomové práce. Zrodil se projekt načasovaný na 15 let, zahrnující širší spektrum činností, které představíme pod novou obchodní značkou.

Aktivity jsou soustředěny do třech hlavních směrů:

  • FashionTour: Cílená komunikace a reklama,
  • Wellness: wellness centra,
  • Foundation: nadační činnost .

FM: Dokážete v kostce definovat svůj projekt?

FashionTour je definována jako evropská roadshow. Za jejího předchůdce lze považovat třeba MarlboroTeam, RedBull team či team radia Kiss atp. FashionTour je 6letý projekt reklamní kampaně našeho projektu. Reklamu pro naši společnost nebudeme nakupovat, ale vyrábět. Jednoduše řečeno, uděláme si reklamu reklamou.

FM: Zajímaly by mne cíle a vůbec smysl…

  • FashionTour – kooperace s předními společnostmi jednotlivých odvětví. Vytvoření vlastní evropské multimediální sítě a centrální evropské databáze.
  • Wellness – vytvoření evropské sítě wellness služeb.
  • Foundation – evropská nadační síť. Vize: Splnit dětem poslední přání.

FM: Co je produktem FashionTour: reklama, komunikační kanály, televize,rádia, realityshow, TVs, reklamní produkty?

Ano, vše z toho, co jste v otázce uvedl.

FM: Financování projektu mi není příliš jasné… – Nechápu ani opce od firem za 1,5 mil eur.

Opce jsou práva. V našem případě práva k nákupu exklusivní reklamy. Naší ambicí je v prvních třech letech docílit vysoké sledovanosti (cca 1 mil. diváků) a reklamní prostor nabízíme pouze exklusivní – pro jednu společnost z jedné tržní kategorie.

Samozřejmě se na obchodování s těmito opcemi musíme dívat i z pohledu vývoje projektu. V jeho současné fázi, kdy vše teprve vzniká, vám těžko nějaká společnost po prvním setkání vysází na stůl 1,5 mil. eur za opci.

FM: Kdo projekt připravuje? – Studenti soukromé VŠES Praha… Subjekty projektu jsou i firmy, nebo ne? Jaká je jejich úloha? Tým tvoří celebrity?

Projekt je ryze studentský. Subjekty jsou samozřejmě i firmy. FashionTeam čítá cca 40 lidí a doslova platí, jeden dělá to a ten zas tohle…. Členové teamu jsou z řad dobrých známých a kamarádů z celé Evropy. Někdo je vynikající animátor, jiný celebrita, IT expert nebo majitel firmy, která nám má jak pomoci.

Pro účely tohoto projektu jsme vytvořili specifický marketing managament. Každou jednotlivou pozici firemní struktury neobsadila konkrétní osoba, nýbrž firma. Příkladem je agentura Infeel na pozici managera.

Agentura Infeel pro nás zajišťuje veškeré manažerské služby, má call centrum, zázemí, atd. Těžko si představit, že bychom pozici managera obsadili fyzickou osobou. A takto jsme to udělali s každou jednotlivou pozicí.

FM: Projekt se rodil již v roce 2006… Má trvat 15 let, v tříletých cyklech… Proč postupujete takto?

Projekt oficiální končí 3. 9. 2021. Proč? Protože pak si beru pár dní volna…(smích)

Co je ale důležité jsou 3leté reklamní cykly. Celkovou koncepci zpracování reklamy jsme pojali po svém. Vytvořili jsme jednotlivé kategorie (Hi-Tech, Autosalon, Čerpací stanice…) a tyto jsou obsazeny jednou konkrétní společností.

Promotion kampaně, roadshows, reality show, výrobu ostatních pořadů atd. bylo možné naplánovat na tři roky jako nejkratší dobu.

V našem programu se objeví i pořady o společnostech – jejich historii, poselstvích atp. Během FashionTour bude neustále vznikat videozáznam, který poslouží k následnému zpracování. Představíme i nové zpracovaní videoanimací a toto všechno nepřipravíte ze dne na den. Proto 3 roky jako nejkratší možné období pro spolupráci.

Ladislav Kocka (Foto: autor a archiv Z.H.)

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....