Stáj Renault je po tomto závodě na čtvrtém místě v celkovém bodovém hodnocení.
Úzká, klikatá a zvlněná trať, umístěná pouze několik kilometrů od centra Budapešti, se nachází v přírodním amfiteátru, táhne se napříč údolím a poskytuje divákům nádherný výhled. V roce 1983 organizátor Formule 1 Bernie Ecclestone a maďarská vláda projednávali možnost vystavění stálého okruhu a v roce 1986 se v kalendáři objevila i Grand Prix Maďarska.
Klikatá trať je náročná na předjíždění a jezdci i vozy dostávají v letním horku skutečně zabrat. Soustředění je velice důležité, ale jak Nigel Mansell dokázal oportunistickým manévrem proti Ayrtonu Sennovi v roce 1989, předjíždění může být, jestliže na něj na Hungaroringu dojde, velkolepé. Grand Prix velice rychle přitáhla pozornost rozvíjející se země a blízké sousedství okruhu a nádherného hlavního města vede, když jsou týmy ve městě, k živé atmosféře v dlážděných ulicích.
Výsledky Grand Prix Maďarska – 5. srpna 2007
1. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1h35:52,991 |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | +0,715 |
3. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | +43,129 |
4. | Fernando Alonso | McLaren-Mercedes | +44,858 |
5. | Robert Kubica | BMW Sauber | +47,616 |
6. | Ralf Schumacher | Toyota | +50,669 |
7. | Nico Rosberg | Williams-Toyota | +59,139 |
8. | Heikki Kovalainen | Renault | +1:08,104 |
9. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +1:16,331 |
10. | Jarno Trulli | Toyota | +1 kolo |
11. | David Coulthard | Red Bull – Renault | +1 kolo |
12. | Giancarlo Fisichella | Renault | +1 kolo |
13. | Felipe Massa | Ferrari | +1 kolo |
14. | Alexander Wurz | Williams – Toyota | +1 kolo |
15. | Takuma Sato | Super Aguri-Honda | +1 kolo |
16. | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | +1 kolo |
17. | Adrian Sutil | Spyker-Ferrari | +2 kolo |
18. | Rubens Barichello | Honda | + 2 kolo |
Heikki Kovalainen – 8. místo
Z jedenáctého místa jsem toho dnes nemohl příliš udělat. Nikdy se ale nevzdávám. Bez přestávky útočím a mistrovský bod jsem si zasloužil. Velice se mi povedl start. Pak jsem sám sebe musel přesvědčovat, abych zůstal v klidu a neudělal žádnou chybu. Za těchto složitých podmínek jsem dnes dosáhl maximum. Stále jsem trochu zklamaný z průběhu kvalifikace, ale jak už jsem připomínal, za dané situace jsme nemohli dopadnout lépe. Teď je třeba začít se koncentrovat na Grand Prix Turecka, která se pojede za tři týdny.
Giancarlo Fisichella – 12. místo
Já jsem závod prohrál již včera. Trest mě připravil o lepší výsledek. Jsem stále přesvědčen, že to byl nespravedlivý trest. Start mi vyšel. Pak bylo ale těžké najít správný rytmus, protože jsem dlouho zůstal viset v provozu. Později jsem konečně mohl jet několik kol po volné dráze, v této fázi se mi podařilo zajet mé nejlepší časy. Po druhém pit-stopu se o mě otřel Anthony Davidson a od té chvíle se s autem jelo hůře. Jsem dnešním výsledkem zklamán. Neodpovídá naší výkonnostní úrovni. Máme potenciál na lepší umístění.
Flavio Briatore – šéf týmu
Hungaroring je tratí, na níž se nedá předjíždět. To nám s ohledem na postavení na startovním roštu, zejména po potrestání Giancarla Fisichelly, zkomplikovalo život. Ale dosáhli jsme maxima. Heikki předvedl silný závod, jel velmi agresivně a nepřestal ani na okamžik. Za Giancarla jsem zklamaný, zasloužil si bodované umístění.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií