Na stánku budil zaslouženou největší pozornost nový Renault Trafic, který byl zvolen „Van of the Year 2002“. Nový Renault Trafic má inovovaný osobitý i elegantní design, nový přeplňovaný vznětový motor 1,9 dCi s přímým vstřikováním Common Rail (s výkonem 60 anebo 74 kW), šestistupňovou převodovku, vysoký stupeň pohodlí a bezpečnosti. Je dodáván celkem ve 33 verzích, 2 různými rozvory (3,1 anebo 3,5 m), 3 typy karoserie (dodávka, kombi, chassis s kabinou pro různé nástavby) a 2 užitečnými nosnostmi (1000 a 1200 kg) a nákladovým prostorem 5 anebo 5,9 m3. Nový Renault Trafic podle údajů výrobce má nízké provozní náklady, intervaly údržby se zvýšily na 30 000 km a plánovaná životnost na 250 000 km. Na neprorezivění poskytuje Trafic dvanáctiletou záruku. Nákladový prostor dodávkového provedení je velmi dobře přístupný jak zadními rozměrnými dveřmi tak zasouvacími postraními dveřmi a také díky nízkému prahu nákladového prostoru. Prodloužená verze pojme až 3 europalety. Kombi se dodává rovněž ve dvou délkách a může být vybaveno 2, 3, 5, 6, 8 nebo 9 sedadly. Pracovišti řidiče byla věnována maximální pozornost. Ovládání vozu je snadné a pohodlné, stejné jako u osobního vozu, což výrazně snižuje únavu řidiče a snižuje riziko havarií.
Úspěšný Renault Master (vyznamenaný ohodnocením „Van of the Year 1998“ a od té doby samozřejmě s mnoha dílčími inovacemi) dodává jako furgon, kombi, mikrobus (9 míst), minibus (16 míst) a podvozek s kabinou anebo dvoukabinou (se sedmi sedadly) a jako plošina. Verze s korbou je odvozena od podvozku s kabinou. Vyrábí se ve třech délkách (489, 539, 589 cm), 3 výškách (225, 249, 272 cm) a užitečné hmotnosti1053 do 1743 kg s nákladovým prostorem od 8 do 13,9 m3. Je dodáván s novými výkonnými a úspornými vznětovými motory s přímým vstřikováním Common Rail 1,9 dCi s výkonem 82 k, 2,2 dCi s výkonem 90 k a 2,5 dCi s výkonem 115 k. Nákladový prostor furgonu je velmi dobře přístupný zadními rozměrnými dveřmi, které se mohou otvírat o 90, 180 a u některých verzí až o 270 stupňů. Postraní zasouvací dveře na jedné anebo i druhé boční straně usnadňují spolu s nízkým prahem nákladového prostoru nakládání a vykládání z vozu. Kabina řidiče je navržena tak, aby ovládání vozu bylo pohodlné a snadné. Přístroje jsou přehledně rozmístěny a ovládače jsou umístěny v dosahu řidiče tak, aby neodváděli jeho pozornost od silničního provozu. Velká boční postranní okna a široké přední okno poskytují řidiči výborný rozhled z vozu. I vybavení kabiny přispívá k tomu, že Master se řídí stejně jako osobní vůz.
Vystavené Kangoo od svého uvedení na trh v roce 1997 prošlo významnými funkčními inovacemi a zaznamenává soustavné významné úspěchy v prodeji. Je k dodání v osobní i užitkové verzi a od září 2001 též i s pohonem všech kol. V březnu tohoto roku bylo Kangoo vybaveno novým motorem 1,5 dCi s výkonem 65 k a následně i se stejným motorem, ale s vyšším výkonem 80 k. Nejlepším důkazem obliby Kangoo je skutečnost, že nedávno byl vyroben již miliontý kus tohoto praktického modelu Renault. I u Renault Kangoo 4×4 lze přestavbou – zabudováním přepážky – využít možnost odpočtu DPH. Dvousedadlové Kangoo Express je dodáváno i v prodloužené verzi, s posuvnými dveřmi na obou bočních stranách. Mimo nový motor 1,5 dCi s výkonem 65 k je dodáváno Kangoo Expres s motorem 1,9 D s výkonem 65 k a benzinovým motorem 1,2 s výkonem 60 k.
Na stánku Renaultu v Brně jsme viděli i Renault Twingo VAN v dvousedadlovém provedení, který má pevnou přepážku a stojí včetně přestavby 224 885 Kč (bez DPH). Taktéž vystavené Renault Clio VAN má pevnou laminátovou přepážku a laminátové zaslepení oken. Jeho cena je včetně přestavby 271 148 Kč (bez DPH).
Oba vozy upravila firma TOMCAR. Oba tyto vozy jsou vhodné pro dopravu a rozvoz především menšího objemu zboží, protože ve městě jsou vzhledem ke svým malým rozměrům velmi pohyblivé. Přitom oba mají poměrně nízké provozní náklady.
Renault vystavoval též Scenic RX 4. Tento vůz s možností variabilního uspořádání sedadel má velikost zavazadlového prostoru 410 litrů, po úpravě sedadel až 1800 litrů. Dodává se s benzinovým motorem 2,0 se šestnácti ventily s výkonem 140 k anebo se vznětovým motorem s přímým vstřikováním Common Rail 1,9 dCi s výkonem 105 k. Scenic RX 4 má stálý náhon na všechna čtyři kola. Viskózní spojka automaticky zajišťuje rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola a společně s elektronickým protiprokluzovým systémem zabezpečuje ztráty adheze včetně smyku. Renault Scenic RX 4 je dodáván v obou stupních výbavy s bohatou výbavou obsaženou v základní ceně: od airbagů řidiče a spolujezdce předních i bočních a okenních airbagů předních i zadních, palubního počítače až po autorádio s přehrávačem kazet, RDS a ovládáním pod volantem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.