Návrat Renaultu do Formule 1 je vnímán jako konkrétní vyjádření ambice této značky opět se zapojit do vrcholových bojů v F 1. Stáj byla představena v neděli 27. ledna v Paříži za přítomnosti více než 1 000 partnerů, spolupracovníků a novinářů v technickém středisku Renault, který symbolicky vyjadřuje novátorskou filozofii podniku a je místem, kde se rodí všechny jeho vozy.
“Formule 1 je srdcem Renaultu: znamená vzrušení, odvahu a inovaci”, prohlásil Louis Schweitzer, generální ředitel a předseda představenstva Renaultu “ Náš návrat do soutěže je ve znamení dvou strategických cílů : zvýšit věhlas a image značky a posílit internacionalizaci Renaultu….“. Zapojit se do Formule 1 s sebou nezbytně nese výtečnou kvalitu a zvládnutí špičkových technologií, vážících se k automobilovému průmyslu. Renault F1 se octne v popředí závodu spolu s předními světovými automobilovými výrobci.”
Renault jakožto vítěz úplně první Velké ceny v roce 1906, byl autorem klíčových inovací jako zavedení motoru s turbodmychadlem do F1 v roce 1977, jakož i koncepci motoru V10 v roce 1989, který vyhrál šest let bezprostředně za sebou Mistrovství světa automobilových výrobců v letech 1992 až 1997.
Ředitel Renaultu F1 Patrick Faure přednesl cíle stáje pro tuto sezónu: “Vracíme se do Formule 1, abychom vyhráli se stájí na 100 % původem z Renaultu. Rozhodli jsme se soustředit se v rámci Renaultu F1 do dvou středisek, Viry a Enstone, která jsou již v současnosti plně funkční a pokračovat ve vývoji novátorských a tvůrčích technologických řešení. Budu zklamán, pokud se stáj neumístí v roce 2002 na prvních čtyřech předních místech, ale ať již bude její výsledek jakýkoliv, našim cílem je dohánět ty největší stáje a vyhrávat již pravidelně závody v roce 2003 a v následujícím roce pak svést bitvu o prvenství.”
Nový vůz Mild Seven Renault F1 R202, vybavený motorem RS22, byl vyvinut technickými týmy včleněnými do Renault F1 UK v Enstone a Renault F1 Francie ve Viry-Châtillon, jakožto vývojový typ odvážného motoru V10 se značně rozevřeným úhlem, který byl uveden na trh v roce 2001.
“Rok 2001 nám umožnil vytvořit velice zdatný tým, sdružující střediska ve Viry a Enstone. Rok jsme uzavřeli s tím, že se nám podařilo dosáhnout značných pokroků ohledně podvozku a motoru”, prohlásil Flavio Briatore, generální ředitel Renaultu F1 UK. “ V roce 2002 disponujeme obzvláště zdatným technickým týmem, který pracuje v dokonalé harmonii a získali jsme navíc piloty se silným potenciálem : Trulli je rychlý a velice technicky zdatný, Button zúročí zkušeností dosažené v minulém roce a náš zkušební pilot Alonso se bude po celý rok podílet na vývoji vozu. S podporou společností Mild Seven, Elf, Michelin, Hanjin Shipping a všech partnerů stáje se naše úsilí v roce 2002 soustředí na trvalé zdokonalování výkonů a dosahování konkrétního naplnění našich ambicí.”
Renault se navrací do Formule 1 pod vlastní značkou s dlouhodobým cílem získání titulu mistra světa stájí patřící pouze Renaultu.
Mild Seven Renault F1 začalo zkušebními jízdami v pondělí 28. ledna na Katalánském okruhu ve španělské Barceloně s piloty Jarnem Trullim a Jensonem Buttonem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”