Renault Kangoo uvedený na trh v roce 1997 si okamžitě získal postavení nekonvenčního, prostého, funkčního a praktického vozu se sympatickým designem. Zároveň se stal nejprodávanějším vozem své třídy. Např. ve Francii tvoří 42,5 % ve svém segmentu, v EU pak 28,1 %. Mezi drobnými podnikateli je velice oblíbena také užitková verze Kangoo Express, které bylo vloni se 117 600 vozy nejprodávanějším užitkovým vozidlem v Evropě bez ohledu na kategorii.
Nová řada Kangoo zůstává věrna linii a koncepci a tak v designu najdeme jen několik drobných kosmetických modernizací. Boční ochranné lišty jsou širší, zpětná zrcátka mají aerodynamičtější tvar, nechybějí nové ozdobné kryty kol. Ve vyšších verzích jsou za příplatek nabízena velká střešní okna – jedno pevné prosklené a jedno elektricky otevírací plátěné.
Pohodlí a nekonvenčnost zvyšují dále estetické úpravy interiéru. Ve dvou odstínech vyvedená přístrojová deska dodává vnitřku větší světlost a luxusnější vzhled. Nová čalounění se přizpůsobují vnitřnímu ladění. Na zadní straně předních sedadel přibyly praktické kapsy. Výška vozu je nyní efektivně využita střešními úložnými moduly o objemu 60 litrů.
K výrazné změně došlo v nabídce zážehových motorů. U nejvyšší verzi se objevuje speciálně pro Kangoo upravený zážehový čtyřválec 1.6 16V, známý z Clia, Mégane, Scénicu a Laguny II. Dosahuje výkonu 70 kW (95 k) při 5000 ot./min. a točivého momentu 148 N.m při 3750 ot./min. To zajišťuje vozu rychlost 170 km/h, zrychlení za 10,7 s a spotřebu ve smíšeném provozu 7,5 l/100 km. V průběhu roku se objeví zážehový čtyřválec 1.2 16V o výkonu 55 kW (75 k) při 5500 ot./min. a točivém momentu 105 N.m. Tyto pohonné jednotky umožní také snížit provozní náklady, když interval výměny oleje se prodlužuje z 20 000 na 30 000 km. Počátkem roku 2002 dojde ke změnám v nabídce vznětových motorů. Stávající 1.9 48 kW (65 k) nahradí 1.5 dCi o stejném výkonu a 1.9 dTi 59 kW (80 k) pak stejně výkonný 1.5 dCi.
Aktivní bezpečnost zvyšuje nyní ABS (za příplatek 34 000 Kč) s elektronickým rozdělením brzdné síly EBV na zadní kola a brzdovým asistentem AFU, který je v této kategorii vzácností. Pozadu nezůstává ani pasivní bezpečnost. Kangoo má nové výztuhy v předních dveřích a také zesílené kryty blatníků. Sériová výbava zahrnuje dva čelní airbagy, boční jsou za příplatek 10 900 Kč. U verzí Privilege se zadním děleným sedadlem má Kangoo na středním sedadle systém Isofix. Toto umístění má tu zvláštnost, že podle způsobu použití nabízí jak dvoubodové upevnění pro použití čelem do směru jízdy a tříbodové spojující pomocí popruhu horní část sedačky s podstavcem zadního sedadla pro použití zády do směru jízdy.
Dosavadní verze – základní, RTE a RXE – jsou teď nahrazeny označením – Authentique a Privilege. Výbava Authentique zahrnuje mj. dva čelní airbagy, imobilizér, kryt zavazadlového prostoru, zadní stírač, boční posuvné dveře vpravo, Privilege má navíc např. levé boční posuvné dveře, posilovač, centrální zamykání, dělené zadní sedadlo, stropní úložné moduly, odkládací prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce.
Verze 1.2 a 1.9 D s výbavou Authentique se prodávají za 369 900 Kč, resp. 429 900 Kč, zatímco cenové rozpětí Privilege sahá od 439 900 Kč (1.4) do 499 900 Kč (1.9 dTi).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií