Renault představil tento prototyp na 19. mezinárodním autosalónu terénních a rekreačních vozidel ve Val d’Isere, který se konal od 10. do 18. 8. 2002. Od uvedení v roce 1997 se vozu Kangoo podařilo dosáhnout univerzálnosti (4×2, 4×4, osobní verze), která mu zajistila úspěch u zákazníků hledajících funkční a
praktické auto. Renault představením nového prototypu otevřeného vozu dále řadu Kangoo rozšiřuje a to o vůz, který je určen pro volný čas v přírodě a dobrodružství (horské kolo, lyže, závěsné létání, surfing atd.) při současném zachování rodinného charakteru vozu Kangoo.
S jednoduchým a přehledným designem je Break’up stejně atraktivní a sympatický jako Kangoo. I přes větší délku si zachovává ovladatelnost základní verze Kangoo. Kangoo Break’up, vybavený benzinový motor 1,6 16V o výkonu 110 k a velkorozměrovými koly s ráfky z lehké slitiny 17″, nabízí přesnou a živou jízdu, která umožňuje řidiči podle chuti jezdit po cestách všeho druhu. S vnějším designem, který neklame, má Kangoo Break’up skutečně ducha terénního vozu.
Jeho schopnosti poloterénního vozu posiluje i větší světlost podvozku a stálý převod na čtyři kola. Spojení odstínu karoserie „pryskyřníková žlutá“, speciálně vytvořeného pro tento prototyp, s ochrannými lištami ve speciální šedé po celém obvodu karoserie přináší velmi výrazný dvoubarevný efekt. S touto ochranou je pro Kangoo Break’up téměř přirozené vydat se mimo vyježděné cesty.
Prototyp Kangoo Break’up je mimořádně funkční a důmyslný. Zadní část vozu je dělená (střecha + boky karoserie) a nabízí tak funkci pickupu o obsahu 106 litrů. Break’up tak ještě posiluje praktický a univerzální charakter vozu Kangoo nabídkou užitečné a nápadité nákladové plochy. Nikdy nebyla přeprava rozměrných předmětů (horské kolo, surfingové prkno, lyže…) tak snadná.
Pickupová část se uzavírá dveřmi dělenými 50/50 typu „saloon“, které lze otevřít v úhlu 90° ven nebo dovnitř pickupové části a to pro rozšíření možností přepravy předmětů a možnost jízdy s nákladem přesahujícím obrys vozu. Systém univerzálních upevňovacích prvků – patent firmy Renault – složený ze dvou zarážek na podlaze pickupu a dvou úchytek umístěných nad zadním sklem prostoru pro cestující umožňuje zejména velmi snadnou přepravu jízdních kol. Obě zarážky upevněné k podlaze pickupu se rozkládají směrem ven z vozu a mohou držet zadní kola dvou jízdních kol. Přední kola se upevňují do úchytek umístěných nad zadním sklem. Zařízení je doplněno dvěma bočními rameny upevněnými z vnitřní strany bočních sloupků po pravé i levé straně. Po rozložení zachytí rám jízdních kol a zajistí jejich stabilitu. Rovněž zabezpečují kola proti odcizení.
Kangoo Break’up bylo vyvinuto za účelem použití při aktivitách v přírodě. Proto je představeno společně s prototypem kola Renault Sport, vyvinutého divizí Renault Design, s hlíníkovo-titanovými kryty, které mu dodávají dynamickou a lehkou linii. Před použitím na pevné zemi má samozřejmě své místo v pickupu.
Zadní sloupky jsou plechové a vybrané, aby zachovávaly siluetu vozu Kangoo; jsou do nich vestavěna zadní světla. Vybrání zadních postranních oken nabízí několik obzvláště důmyslných a praktických odkládacích prostor. Vpravo po straně má Kangoo Break’up dokonce vyjímatelný uzamykatelný kufřík k bezpečnému uložení některých předmětů.
Prostor pro cestující odděluje od nákladového prostoru prosklená přepážka, spouštěná plně elektricky, která nabízí větší světlost vnitřku vozu. Pod prosklenou přepážkou je v části pickup uloženo náhradní kolo s ochranným krytem opatřeným logem Renault.
Prototyp Kangoo Break’up proto nabízí přívětivý a prostorný interiér, který má stejně jako sériová verze Kangoo 5 plnohodnotných sedadel a dvoje boční posuvné dveře. Pro odlišení a novost je čalounění break’upu v kachní modři vyrobeno z nového, mimořádně odolného typu textilie, který nabízí osobám ve voze velké pohodlí a je mimořádně praktický při čištění – lze jej omýt houbou.
Abychom si užili modré oblohy, přírody a krásných výhledů, s nimiž se setkáme při výletech mimo silnice, má Break’up velkou pevnou prosklenou střechu. Skleněná střecha rozdělená příčným nosníkem na dvě části pokrývá celou délku vozu. Interiéru dodává velké světlosti a posiluje potěšení z pobytu ve voze.
S moderním zaměřením, které zůstává v poloze jednoduchého a důmyslného používání, své místo ve voze samozřejmě nachází i technologie. S velkou obrazovkou navigačního systému Carminat na palubní desce lehce najdete cestu kam potřebujete.
Prototyp Kangoo Break’up prokazuje citlivé a úspěšné spojení luxusních prvků s funkčností. Kangoo svou hravostí takový přístup usnadňuje a podporuje tvořivost zaměřenou na volný čas a praktičnost. Stejně jako Kangoo je prototyp Break’up jednoduchý, důmyslný a univerzální.
Délka prototypu Kangoo Break’up je 411 cm, s jízdními koly 440 cm. Výška je 191 cm, s jízdními koly 216 cm. Světlost je 33 cm.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií