Čtyřdveřový sedan, pětidveřový hatchback i elegantní kombi nastoupí na český trh již koncem září. Nový vůz navazuje na výbornou ovladatelnost předchozí Primery, kterou dále rozšiřuje množství technologických novinek, zvyšujících bezpečnost a jízdní komfort.
Zbrusu nový čtyřválcový motor 1,8 l QG18DE bezpečně splňuje nejen teprve od přelomu tisíciletí platné evropské emisní limity na produkci škodlivých oxidů dusíku a uhlovodíků, ale dokonce vyhoví i ještě přísnější německé normě E4, jejíž zavedení je plánováno nejdříve v roce 2005. Za jeho čistým provozem a nízkou spotřebou se skrývá množství technických novinek, jako je variabilní časování ventilů a přímé zapalování. Motor také využívá výhod použití vířicí klapky v sacím potrubí pro účinnější řízení spalování a regulaci průběhu točivého momentu i výkonu. Motor dává 97 % hodnoty svého maximálního točivého momentu v širokém rozmezí 2400 až 4800 otáček za minutu. Maximální hodnoty točivého momentu158 Nm dosahuje při 2 800 ot/ min. a nejvyššího výkonu 114 koní při 5600 ot/ min. V testu podle nové evropské normy byla u čtyřdveřové Primery naměřena průměrná spotřeba v kombinovaném provozu jen 7,31 l/ 100 km při emisi pouhých 180 g CO2 na jeden ujetý kilometr. Nová Primera může být dále vybavena podstatně vylepšeným dvoulitrovým motorem, stávajícím šestnáctiventilovým 1.6 litrovým motorem a dobře známým dvoulitrovým turbodieselem.
Benzínový dvoulitr SR20DE nové Primery prošel také radikální omlazovací kůrou. Jeho zlepšené technické parametry a výkon zvýšený proti dřívějšku o deset koní umožnily Nissanu ukončit výrobu stopadesátikoňového dvoulitru pro GT. Vylepšený SR20DE dosahuje výkonu 140 koní a maximálního točivého momentu 181 Nm. Tím se parametry přiblížil na dosah ruky dosavadnímu GT motoru a snese srovnání s nejvýkonnějšími konkurenčními motory ve své třídě. Zbylé dva motory nové Primery jsou již důvěrně známé. Jedním je dvoulitrový turbodiesel CD20T, zavedený na trh v roce 1997. Tento vyspělý ekologický motor s extrémně nízkými emisemi dosahuje nejvyššího výkonu 90 koní při 4400 otáčkách za minutu a maximálního točivého momentu 177 Nm při 2400 ot./ min. Velmi žádanou pohonnou jednotkou Primery je i benzínový šestnáctiventilový čtyřválec 1,6 l, stejně jako turbodiesel vyvinutý pro evropské řidiče. Jeho max. výkon zůstává na 100 koních při 6000 ot./min. a točivý moment na hodnotě 136 Nm při 4000 ot./min. Výrazným zlepšením z hlediska životnosti je použití nerezové oceli na výrobu výfuků pro všechny Primery s benzinovými motory.
Primera je prvním vozem na trhu, k jehož standardnímu vybavení patří spolu s ABS také dvoustupňový posilovač brzd. Ten pomáhá vyvinout dostatečný tlak na brzdy automobilu i v případech, kdy řidič v kritických situacích nesešlápne pedál dostatečně razantně, aby se aktivoval systém ABS. Vylepšený brzdný systém tak umožňuje řidičům udržet dokonalou kontrolu nad vozem i ve výjimečných situacích.
Vedle pětirychlostní manuální převodovky může být nová Primera s dvoulitrovým motorem vybavena dvěma verzemi jedinečné kontinuální samočinné převodovky s naprosto hladkým řazením bez znatelných přechodů jako u řazení konvenčních automatů. Tato novinka je v provozu navíc hospodárnější, než běžná samočinná převodovka. Ve verzi Hypertronic CVT M-6 nabízí nová převodovka unikátní spojení výhod automatického řazení s možností přepnutí na manuální šestistupňové řazení sekvenčního typu. Převodovka Hypertronic CVT M-6 se šestirychlostním manuálním programem nabízí možnost vychýlení voliče rychlostí z jeho tradiční přímé dráhy do zvláštní sekce vpravo. V této části kulisy řazení může řidič manuálně řadit šest předprogramovaných rychlostních stupňů pohybem voliče vpřed nebo vzad, jako u sportovní sekvenční převodovky. Primera osazená touto převodovkou proto poskytuje řidičům širokou volbu a zvýšený požitek z jízdy spojením výhod automatického a manuálního řazení. Novinka má v sobě navíc zakódovanou ochranu proti poškození, takže když náhodou v sekvenčním režimu „zapomenete“ řadit, převodovka to v kritickém okamžiku udělá sama. Při přetočení motoru ke hranici nejvyšších povolených otáček přeřadí na vyšší stupeň a naopak.
Další zásadně novou technologii představují příplatkové xenonové reflektory s až dvojnásobně vyšším světelným výkonem oproti běžným halogenovým světlům. Novinkou, zaměřenou na další zvýšení bezpečnosti cestujících, je dvojice bočních airbagů, chránící nejen hrudník, ale zároveň i hlavu pasažérů na předních místech.
Mezi nejvýraznější změny u nové Primery patří dále poloautomatická klimatizace typu „nastav a zapomeň“ a vícestupňové komplexní zabezpečení proti odcizení a vykradení, které si vysloužilo nejvyšší hodnocení odborníků. Podstatně je snížena hladina vnitřního hluku a potlačení vibrací.
Primera nabídne zákazníkům výběr ze tří karosářských verzí, vybavených čtyřmi různými motory ve čtyřech úrovních výbavy. Nová Primera byla během pouhých 26 měsíců vyvinuta výhradně pro evropský trh a nebude se vyrábět ani prodávat na ostatních světových trzích.
Standardně jsou vozy v provedení Comfort postavené na 15 palcových ocelových kolech s pneumatikami 185/65 VR15, luxusnější verze jsou pak obuty do pneumatik 195/60 VR15 (2.0 Elegance) a 205/50 VR16 (2.0 Sport) na discích z lehké slitiny.
Nový výraz automobilu se odvíjí od tvaru okřídlené letící masky, jejíž agresivní design podporují svým tvarem i nárazníky a ostře zkosená přední světla. Velkými proměnami prošel vedle exteriéru také interiér. Přístrojová deska ve dvou barevných tónech se světlou spodní polovinou působí už na pohled luxusním dojmem, stejně jako přepracované sedačky, podtrhující sportovní ráz Primery. Nově řešený přístrojový panel v barvě metalické šedi zahrnuje nyní i velký informační displej. Některé prvky v interiéru, jako třeba dveřní kliky nebo kulisa řazení převodovky CVT jsou zdůrazněny chromováním.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií