Všech sedm továrních týmů se postaví v pátek 20. října na start Rallye San Remo, dvanáctého podniku mistrovství světa. Největší pozornost bude poutat kvarteto jezdců Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC), Richard Burns (Subaru Impreza), Colin McRae a Carlos Sainz (oba Ford Focus WRC), kteří mají stále šanci na titul. Otazník visel pouze nad účastí Colina McRaee, vítěze z let 1996 a 97, který se po havárii na Korsice podrobil operaci lícní kosti. Ale podle posledních zpráv nebude na startu chybět. Prvního Grönholma dělí od čtvrtého Sainze pouhých pět bodů. Celkově pátý a vítěz posledních dvou ročníků Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer), ani šestý Juha Kankkunen (Subaru Impreza), kterého na italském asfaltu nahradí Francouz Simon Jean Joseph, už do boje o prvenství zasáhnout prakticky nemohou. Peugeot, po dvojnásobném vítězství na Korsice, i tentokrát vysílá tři vozy, tzn. že opět dostává šanci Gilles Panizzi, a také Ford se posílil o asfaltového specialistu Pierra Liattiho. Jinak všechny ostatní týmy pojedou v obvyklých sestavách, včetně Škody Motorsport s Arminem Schwarzem a Luis Climentem. Reputaci by si chtěl napravit i Seat Sport, kterému se letos vůbec nedaří a po RAC Rally ohlásil stažení svého týmu ze světového šampionátu.
Tovární jezdce budou chtít potrápit ovšem i další kvalitní soutěžáci. Vedle italských hvězd Andreucciho, Oldratiho, Cunica (všichni Subaru) a Longhiho (Toyota Corolla) to bude dále rychlý Estonec Markko Martin, mistr Evropy 2000 Dán Henrik Lundgaard a rychlý Němec Uwe Nittel (všichni Toyota Corolla WRC). Pozornost bude upřena i na polskou jedničku Janusze Kuliga (Ford Focus), Nora Pettera Solberga nebo Řeka Iannise Papadimitriova (oba Subaru).
Zajímavá bude také Formule 2, v níž se s továrním Citroënem Saxo Kit Car představí Bugalski a Puras, s Peugeotem 306 Maxi Travaglia a Renaultem Maxi Megane Princem. Škoda Motorsport bude startovat s dvěma odlehčenými vozy Škoda Octavia WRC, jejichž hmotnost se blíží minimální povolené hranici 1230 kg. „Během šestidenního testu v horách na severu od San Rema jsme zkoušeli nastavení vozu a správné obutí na různých typech asfaltu, který se na mnohých erzetách v Itálii střídá“, řekl Pavel Janeba šéf týmu. „Nová verze Octavie WRC je opět o něco rychlejší a lépe ovladatelná než předchozí. Pokud bude vůz fungovat tak jako na posledním testu, jeho spolehlivost by měla umožnit bojovat o další body“.
Armin Schwarz k tomu dodává: „Druhá generace Octavie WRC je dalším krokem vpřed. Technici zlepšili celkové rozvržení hmotnosti i stabilitu vozu. Pokrok jsme docílili také v nastavení nového turbodmychadla. Michelin vyvinul také nové pneu, které nám pomohou v boji s vlhkým a klouzavým asfaltem“.
Zajímavá je letošní Rallye San Remo také pro diváky. Páteční etapa s osmi zkouškami vede totiž jen po dvou různých úsecích, které se jedou dvakrát stejným i opačným směrem. Takže stačí vyjet do hor nad San Remem a na jedné zkoušce lze vidět celé startující pole čtyřikrát! Také v sobotu se řada zkoušek opakuje a celou rallye zakončí už jen dvě nedělní „erzety“. Rallye San Remo s délkou 1103 km zahrnuje 17 rychlostních zkoušek o délce 383 km, z nichž dvě měří takřka 38 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií