S výjimkou lednové Rallye Monte Carlo a červnové Německé rallye se zatím všechny dosavadní podniky kalendáře 2003 jely na šotolině nebo na sněhu. S měsícem říjnem přichází změna, protože v rychlém sledu následují tři asfaltové soutěže – v Itálii, na Korsice a ve Španělsku.
Změna přichází v době, kdy je pořadí na špici obou šampionátů velmi vyrovnané a jak v Poháru značek, tak v Poháru jezdců je Peugeot na prvních místech. Francouzský tým musí ale nasadit všechny své síly a schopnosti, aby čelil útoku svých soupeřů. První ze série tří soutěží se jede v okolí lázeňského města San Remo, kde se Peugeotu 206 WRC tradičně velmi dobře daří. V rukách Gillese Panizziho se z něj stává neporazitelná zbraň a v Itálii tato kombinace nenašla za poslední tři roky přemožitele. Francouzský jezdec se bude v jednom ze svých posledních účinkování v týmu snažit o čtvrtý úspěch v řadě a zdatně sekundovat mu budou v boji o přední pozice oba týmoví kolegové, Marcus Grönholm a Richard Burns.
Marcus se pokoušel o podobné rozšíření své vítězné bilance na minulé Australské rallye, kde mu v boji o čtvrté vítězství v řadě zabránil výlet mimo trať hned v první etapě. Třetí a sedmé místo Richarda Burnse a Harriho Rovanperäho ale znamenalo pro tým cenné australské body, které se jistě hodí při závěrečném účtování na konci sezóny.
Před jedenáctou soutěží čtrnáctidílného kalendáře se na tým Peugeot dotáhl na vedoucí pozici průběžného hodnocení značek druhý francouzský zástupce v mistrovství světa – Citroen. Se společným ziskem 110 bodů mají dostatečný náskok před dvojicí Ford a Subaru, kterým se zatím podařilo získat 74, respektive 61 bodů.
Od roku 1997 se Rallye San Remo jezdí jako asfaltová horská soutěž a tratě svým charakterem připomínají Monte Carlo. Na rozdíl od zimní klasiky se ale v okolí italské riviéry jede za teplého pozdně letního počasí, ovšem s velkým rizikem dešťů a mlh a také tady je volba správných pneumatik klíčová.
Gilles Panizzi je na San Remo expert a pouze jemu a bývalému mistrovi světa Mikimu Biasionovi se tu podařilo zvítězit třikrát za sebou. Francouzům se tady vůbec v minulosti dařilo a v historii soutěže tu zvítězili 11x, 14x byl na nejvyšším stupni Ital a pouze 7x Fin. Gilles Panizzi chce letos zajet opět špičkový výsledek: „Dám ze sebe všechno, abych pomohl týmu Peugeot ke čtvrtému titulu v řadě. To je cíl, který mi nedovoluje velké taktizování. Když se podíváme na průběžné tabulky a na počet soutěží před námi, je tou nejlepší strategií maximální útok. Pevně věřím v náš úspěch, protože auto je stejně dobré, jako loni.“
Marcus Grönholm jel s Peugeotem 206 WRC v San Remu čtyřikrát. Loni mu patřilo druhé místo, v roce 2001 sedmý, o rok dříve čtvrtý a v roce 1999 osmý. Letos byl nejlépe umístěným jezdcem na asfaltové Německé rallye, kde až do posledních metrů bojoval o první místo. Jeho touha po prvním asfaltovém vítězství zůstala tedy ještě nenaplněna, ale ke svému cíli je stále blíže a blíže. Není vyloučeno, že to přijde již v Itálii!
Stejně jako v Německu budu doufat, že se mi vyhnou problémy a budu bojovat o vítězství. Pokud si chci udržet šanci na titul, potřebuji vyhrát,“ říká úřadující mistr světa, který se v boji o letošní korunu zdaleka nevzdává.
Richard Burns je díky spolehlivé jízdě a bodům získaným v devíti z dosavadních deseti podniků stále na čele průběžného pořadí jezdců. Také on se bude snažit o umístění na stupních vítězů na soutěži, kde se mu zatím moc nedařilo. V letech 1999 až 2001 vždy odstoupil, ale loni – poprvé s Peugeotem – dojel čtvrtý.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií