Poslední soutěž domácího šampionátu Rallye Příbram mohla skončit dřív než začala, a to totálním dopravním chaosem a neprůjezdnou silnicí v obci Jince, kde startovala a končila první zkouška. Celá řada posádek a doprovodných vozů zde uvízla a nemohly se včas dostat jak na start, tak do servisního areálu v Hořovicích. A ještě než se stačila soutěž pořádně rozjet, tak byla po půlhodinovém zpoždění zrušena třetí zkouška a aby toho nebylo málo, tak stejný osud potkal i poslední sobotní úsek z důvody ošklivé havárie Pavla Sibery, který Škodu Octavia Kit Car pořádně zkrátil o strom.
Hned od začátku se usadil na čele Tomáš Hrdinka (Subaru Inpreza), kterému šlapal na paty skvěle jedoucí Jan Trajbold (Ford Escort). Třetí se držel Ital Enrico Bertone (Ford Focus) před Karlem Trojanem (Toyota Celica). Další dvě příčky patřily největším aspirantům na titul, Romanu Krestovi (Škoda Octavia), který na páté zkoušce poškodil levou stranu svého vozu a ztratil tak dobrých 40 sekund. Za ním vyčkával Ladislav Křeček (Ford Escort). To už byli mimo hru „domácí hvězda“ Emil Triner, jehož poruchový Nissan Pulsar ani tentokrát nevydržel déle než jednu zkoušku a diváci více neviděli ani novopečeného mistra skupiny N Václava Arazima.
V druhé etapě, která zavedla posádky na sedlčansko, si už Hrdinka držel svojí pozici a jen čekal, jestli jeho největší soupeři v boji o titul neodpadnou. Nestalo se tak, naopak po dramatickém průběhu poslední zkoušky se Kresta i Křeček posunuli na třetí a čtvrtou příčku, což jim nakonec vyneslo (neoficiálně) první a třetí pozici v mistrovství republiky.
Vraťme se však ještě na poslední nedělní „rychlostku“. Nejdříve odpadl pro poruchu motoru z druhé pozice Jan Trajbold, za okamžik zastavil Enrico Bertone, aby se před něho dostal ve výsledcích Roman Kresta, čímž mu dopomohl k titulu mistra republiky. Výkon Bertoneho s atraktivním a špičkovým Fordem Focus WRC byl však pro ohromné množství diváků určitým zklamáním. Takže praktiky, které známe z mistrovství světa, byly k vidění také v Příbrami.
Vyhrál tedy ex-autokrosař Tomáš Hrdinka, ovšem i jeho prvenství je zahaleno tajemstvím, protože se leccos „šuškalo“ o nedovolené pomoci mimo vymezený servisní areál. Druzí dojeli Trojan s Vodičkou, kteří tak podali jeden z nejlepších výkonů letošní sezony. Až do samého závěru bojovali s Trajboldem o stříbro, před poslední zkouškou ztráceli jednu sekundu.
První vítězství ve skupině N získal Jiří Tošovský, čímž nasbíral stejně bodů jako Václav Pech se Subaru, jenž dojel v „enkách“ až šestý (celkově 14.) a také Jan Klokočka na třetí příčce. Takové by mělo být i celkové pořadí ve skupině N za mistrem republiky Václavem Arazimem.
Ve Formuli 2 se očekával souboj mezi domácím Josefem Petákem se špičkovým Renaultem Meganem od Bertoneho, Jindřichem Štolfou s Peugeotem 306 Maxi a extovárním Pavlem Siberou se Škodou Octavia Kit Car. Nejdříve „udeřil“ Štolfa, mechanici vůz sice poopravili, ale časová ztráta byla tak velká, že ani přes špičkový výkon v dalších zkouškách se nedostal výše než na druhou příčku ve skupině za Knajzlem se Škodou Octavia. Josef Peták, stejně jako na Barum rallye, v závěru soutěže odpadl, čímž přišel o titul, z něhož se nakonec raduje Petr Vlašín se sériovým Citroenem Xsara.
Ačkoliv pořadatelé Rallye Příbram slibovali před startem skvěle organizovanou soutěž, nakonec skončila s rozpaky. Ne všichni traťoví komisaři se dokázali vypořádat se svěřenou funkcí a svým arogantním chováním (např. v osadě Chaloupky) vznášeli značnou nervozitu do diváckých řad. Na příbramské soutěži se objevil mj.i dosti diskutabilní prvek. Ke snížení rychlostních průměrů na rychlostních zkouškách často protáhli trať doslova mezi domy tzv. „z rohu do rohu“ po místních obecních komunikacích. Rychlost soutěžních vozidel se sice sníží, ale nebezpečí zranění „domorodců“ se tím zvýšilo. Naštěstí se tentokrát nic nestalo.
Celkové výsledky:
1. Hrdinka – Palivec | Subaru Impreza WRC | 1.31.02,4 |
2. Trojan – Vodička | Toyota Celica | – 1.11,8 |
3. Kresta – Tománek | Škoda Octavia WRC | – 2.25,5 |
4. Křeček – Krečman | Ford Escort Cosworth | – 3.22,6 |
5. Chvojka – Dolínek | Ford Escort Cosworth | – 4.07,0 |
6. Tošovský – Sláma | Mitsubishi Lancer | – 4.13,7 |
7. Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer | – 4.16,7 |
8. Bertone – Arioli | Ford Focus WRC | – 4.28,3 |
9. Klokočka – Gross | Mitsubishi Lancer | – 5.55,5 |
10. Berger – Schovánek | Ford Escort Cosworth | – 6.07,0 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas