Po skončení první etapy jsou Sébastien Loeb a Daniel Elena na čele Rallye Nový Zéland. Jejich souputníci, François Duval a Stéphane Prévot obsadily třetí pozici s odstupem necelých 4 sekundy na druhou posádku Marcus Grönholm/Timo Rautiainen. U Citroënu tak vládne spokojenost a optimismus…
« Máme radost, usmívá se Guy Fréquelin. V minulých ročnících jsme tady prožili dvě rallye, kdy jsme se hodně učili, dvě rallye, které byly všelijaké, jen ne snadné. Cesta do cíle je ale ještě dlouhá, obě naše posádky musí bojovat za udržení pozic. Ale ať už se do neděle stane cokoliv, překročili jsme tímto, za pomoci našeho partnera, společnosti Michelin, určitý práh, na zdejším složitém a na druhé straně tak jedinečném povrchu…Máme motivaci dojet co nejlépe ! »
Sébastien Loeb si sice před startem soutěže věřil, ale po prvních čtyřech RZ si asi nepředstavovat, že skončí den na první pozici. Navíc včera večer na RZ1 pršelo a před ním byla trojice « čističů trati ». Úřadující mistr světa byl rád, když se na servis v polovině etapy dostal už na čele pole, i když odstupy na prvních místech byli v té době ještě minimální. François Duval dojel na stejný servis na čtvrté pozici a kromě malých problémů s brzdami a mírnou nedotáčivostí vozu si na nic nestěžoval.
Druhá část dne začala průjezdem posledních 3 RZ z první části. « Od prvních kilometrů na ‘Batley 2’ jsem cítil, že výběr tvrdých pneu byl správný, vysvětluje Sébastien. Chování vozu a trať vyčištěná po ranních průjezdech mě ujistily, že do toho mohu jít opravdu naplno. Až poslední RZ byla ještě hodně « neuklizená », ale vyšel jsem z ní díky vyváženosti vozu se ctí. Náš úspěch je směsicí různých element. Mám více zkušeností, umím už uzpůsobit svůj styl řízení konkrétním podmínkám trati, brzdit co nejpozději, ale zároveň zůstat v zatáčce na trati. Můžu to dokázat taky proto, že Xsara mi to dovolí. Dostala mnohá vylepšení a také naše pneumatiky udělaly velký pokrok. Zítra už ti, kteří by mohli dosáhnout na vítězství, budou mít stejné podmínky na trati. Já se budu snažit neudělat chybu a udržet si svou výhodu… »
„ Poslední zkouška dne byla nová pro všechny,“ dodává François Duval, „a moje jedenáctá pozice na trati tady byla výhodou. Jsem opravdu moc spokojený se svým průběžným třetím místem na rallye, která vyžaduje tolik zkušeností, zvlášť když mohu ještě trochu vyladit nastavení mé Xsary. Vím, že jsem jen malý kousek za Marcusem [Grönholm], ale to na mé taktice nic nemění. Opakuji, že získat body pro Citroën v Poháru konstruktérů a pro sebe v pilotech je prvořadé a za třetí místo je jich dost…“
Osmý po první etapě, Manfred Stohl se soukromou Xsarou, určitě překvapil a končí tak první den velmi slibně pro sebe i pro Dvojité šípy. Rakouský pilot, který jede svou první soutěž na šotolině za volantem Xsary, je zatím dokonce na bodech do MS pilotů…
Nejlepší časy v RZ
- RZ1 : Petter Solberg (Subaru Impreza)
- RZ2 : Marcus Grönholm (Peugeot 307)
- RZ3 : Chris Atkinson (Subaru Impreza)
- RZ4 : M. Grönholm
- RZ5, 6 et 7 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara)
- RZ8 : Ch. Atkinson.
Nejlepší výkony
- S. Loeb – 3 nejlepší časy
- M. Grönholm – 2
- Ch. Atkinson – 2
- P. Solberg – 1
Nejdelší vedení
- RZ1 až 3 : P. Solberg
- RZ4 až 8 : S. Loeb.
Průběžné pořadí v Rally New Zealand po 1. etapě :
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 1 h 12 min 01,1 s
- 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 23,1 s
- 3. F. Duval/S.Prévot (Citroën Xsara) + 26,7 s
- 4. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 31,7 s
- 5. Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza) + 54,3 s
- 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 59,7 s
- 7. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 1 min 09,2 s
- 8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 1 min 47,2 s
- 9.H. Rovanperä/R. Pietilainen (Mitsubishi Lancer) + 1 min 53,1 s
- 10. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 2 min 00,6 s …
Dnes v sobotu – 9.dubna 2005 se jede druhá etapa:
415,66 km z toho 139,49 km měřených (8 RZ). Start z Paparoa v 9 h. Servis C (Paparoa, 9 h/10 min) – RZ9 „Wairere“ (18,92 km) – RZ10 „Cassidy 1“ (15,78 km) – RZ11 „Bull 1“ (31,73 km) – Servis D (Paparoa,11 h 40/30 min) – RZ12 „Waipu Caves“ (21,35 km) – RZ13 „Cassidy 2“ – RZ14 „Bull 2“ – Servis E (Paparoa, 14 h 47/flexi-servis 45 min) – RZ15 „Manukau Super 1“ (2,10 km) – RZ16 „Manukau Super 2“ – Příjezd do parc fermé ve Western Springs (Auckland) od 20h30.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií