Do cíle Rallye Nový Zéland dojely obě posádky Peugeotu a potvrdily tak úspěšný vstup týmu do letošní sezóny. Marcus Grönholm si na své konto připsal již podruhé v řadě osm bodů za druhou příčku a Markko Märtin skončil po strhující bitvě s Toni Gardemeisterem na místě pátém. Peugeot díky tomuto výsledku posílil své vedení ve světovém šampionátu značek. Na prvním místě má dvanáctibodový náskok před týmem Citroën a patnáctibodový před Subaru.
V sobotu v noci se účastnící soutěže vrátili do uzavřeného parkoviště v Aucklandu. V neděli na ně pak čekalo posledních 180 měřených kilometrů závěrečné etapy, vedoucích na jih od tohoto města. V itineráři dne byly dvě sekce, každá se skládala ze dvou rychlostních zkoušek. Na posádky čekaly i dva průjezdy slavnou Whaanga Coast, která vede po třiceti kilometrech zatáčkovitých tratí lemujících pobřeží Tasmánského moře.
Před týmem Peugeot Sports byly dva úkoly. Marcus Grönholm musel udržet malý náskok před Petterem Solbergem a Markko Märtin se chtěl pokusit překonat Toniho Gardemeistera a získat páté místo. Oba piloti své mise splnili a získali tak pro Peugeot dvanáct cenných bodů.
Marcus Grönholm“Před startem soutěže jsem si myslel, že mohu vyhrát. Ukázalo se však, že to bylo nemožné. Kombinace Sebastiena Loeba a Citroënu se prostě nedala porazit. V každém případě jsem s celkovým druhým místem docela spokojen. S Petterem jsme svedli velkou bitvu, ale věřil jsem, že se mi ho podaří udržet za zády. Jsem také spokojen se spolehlivostí vozu. Podruhé v řadě jsme dojeli do cíle na dobré pozici a to posiluje naši sebedůvěru. Jsem trochu zklamán, že se nám nepodařilo vyhrát, ale celkově se nám soutěž vydařila.“
Markko Märtin“Na této soutěži jsem udělal velký krok k tomu, abych pochopil, jak 307 WRC pilotovat. Škoda, že jsem to objevil až trochu později. Během odpolední sekce poslední etapy jsem se snažil změnit styl jízdy a zdálo se, že to funguje. Byl jsem schopen porazit Toniho Gardemeistera a dostat se na páté místo. Musím brzdit více levou nohou, ale to je hodně odlišný styl od toho, na jaký jsem byl zvyklý. Celkový výsledek mohl být lepší, ale důležitější je, že jsem pochopil jak s 307 WRC jezdit a také to, jak fungují naše nové pneumatiky Pirelli. Tato soutěž prostě byla extrémně užitečnou zkušeností.“
Jean-Pierre Nicolas, šéf týmu“V první řadě byla tato soutěž perfektní z hlediska techniky. Na obou autech se během tří dnů neobjevil sebemenší problém. Marcus odjel fantastickou soutěž, ze všech sil útočil na Pettera Solberga. Na Sebastiena Loeba neměl, ten se tady nedal dostihnout. Při pohledu na Markka se mi zdá, že na závěrečné zkoušce prolomil ledy a našel cestu, jak s 307 WRC co nejjednodušeji jezdit. Chtěli jsme mít oba vozy v cíli na bodovaných pozicích a toho jsme dosáhli. Udrželi jsme si vedení v šampionátu. Na Citroën máme dvanáctibodový náskok a na Subaru patnáctibodový. Ještě je však před námi dlouhá cesta. Musíme udržet spolehlivost, ale jen to nestačí. Domníváme se, že musíme co nejtěsněji spolupracovat s naším dodavatelem pneumatik Pirelli. Jen tak budeme schopni využít kvalit obutí a lépe poznat sortiment, který Pirelli nabízí.“
Konečné pořadí Rallye NZ :
- 1. Loeb Citroën Xsara WRC – 3h34mn51s6
- 2. Grönholm Peugeot 307WRC – 49s8
- 3. Solberg Subaru WRC – 1m08s7
- 4. Duval Citroën -2m06s3
- 5. Märtin Peugeot 307WRC – 3m09s1
- 6. Gardemeister Ford Focus WRC -3m16s3
- 7. Atkinson Subaru WRC – 4m37s2
- 8. Galli Mitsubishi WRC – 6m50s5 Stav šampionátu :
Jezdci:
- 1. Solberg 26 b
- 2. Loeb 25 b
- 3. Märtin 23 b
- 4. Grönholm 20 b
- 5. Gardemeister 20 b
- 6. Rovanperä 11 b
Značky:
- 1. Peugeot 43 b
- 2. Citroën 31 b
- 3. Subaru 28 b
- 4. Ford 26 b
- 5. Mitsubishi 24 b
- 6. Skoda 4 b
Příští rallye od 29. dubna do 1. května v Italii – Supermag Rally Sardigna
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií