Rallye Monte Carlo: vítězství Citroën C4 WRC:

Stalo se tak zásluhou posádek Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí, které obsadily první dvě příčky.

Nedělní ranní superspeciálka v monackém přístavu zpečetila dvojnásobný triumf nováčka ve startovním poli mistrovství světa v rallye, vozu Citroën C4 WRC.

Ještě před čtvrtečním startem čelil tým Citroën Sport mnoha neznámým, které vycházely především z nejistoty nasazení nových aut do šampionátu. Mezi neznámé patřil také fakt návratu trojnásobného mistra světa Loeba po zranění ruky, které si v závěru loňské sezony přivodil pádem z horského kola. Jaká bude jeho kondice? Tak zněla velice častá otázka. Mezi neznámé se vkrádala rovněž možnost sněžení. Ta ale padla velice záhy stejně jako ty, které se točily kolem týmu Citroën, jeho vozů a také Loeba. I když se peloton jezdců po deseti letech vrátil do regionů Vercors, Ardcche a Haute Loire, místo sněhu je vítalo jaro. Výběr pneumatik tak byl oproti jiným létům mnohem jednodušší.

extrémně rychlé noční rychlostní zkoušky úvodní etapy potvrdily předpoklady, že C4 WRC bude velice rychlým autem. Současně za Loebem, týmovým lídrem, dokázal zabrat Dani Sordo a jel na druhém místě. Poodhalil tak obrovský potenciál, který nový vůz má. Když se oba vozy se svými posádkami dostaly do čela pořadí, všichni v Citroën Sport si hluboce oddechli úlevou z nejistoty.

Také další dny průběhu jubilující Rallye Monte Carlo prokázaly vysokou konkurenceschopnost citroënů. Posádky pak přidaly další nejlepší časy a ve třetí etapě už si mohly užívat svého náskoku před pronásledovateli. Nedělní superspeciálka zatloukla poslední skobu pro ukotvení konečného pořadí na prvním a druhém místě.

„Tohle double je výsledkem naší tvrdé práce, kterou tým Citroën Sport odvedl,“ zářil Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport. „Pro mě je to zadostiučinění za všechna naléhání, aby se Citroën vrátil do šampionátu v rallye. Tohoto fantastického úspěchu na asfaltu jsme dosáhli také díky pneumatikám BFGoodrich. Nebývá zrovna obvyklé, aby nový vůz hned při svém prvním startu dosáhl takového výsledku. Citroën C4 WRC byl nejrychlejší na devíti rychlostních zkouškách v řadě a osmkrát figuroval na prvních dvou místech. Je to jednoznačný vstup na mezinárodní scénu.“

Citroën si tak mohl při slavnostním ceremoniálu oficiálně připsat své čtvrté vítězství na nejstarší rallye v seriálu světového šampionátu. O všechny se zasloužila posádka Sébastien Loeb – Daniel Elena. V letech 2003, 2004 a 2005 Monte Carlo vyhrála na voze Citroën Xsara WRC, nyní s novým vozem C4 WRC. Loeb se tak vyrovnal legendám tohoto sportu, jakými jsou Sandro Munari, Walter Röhrl a Tommi Mäkinen, kteří rovněž vyhráli čtyřikrát.

Výsledek je velikou odměnou pro všechny v týmu Citroen Sport,“ říkal v cíli nadšeně Sébastien Loeb. „Je to opravdu fantastické. Před startem byla spousta neznámých veličin – moje ruka, nové auto, soupeři, nové tratě. Tušil jsem, že to nebudu mít lehké ani s Danim, který zajel skvěle. Je nádherné se radovat ze čtvrtého vítězství v Monte. Lepší start do nové sezony jsme si nemohli ani vysnít. Double je velkým povzbuzením pro celý tým. Přijali jsme výzvu na asfaltu, teď stojíme před dalšími – na sněhu a šotolině.“

Dani Sordo zvládl bezchybně tlak, kterému byl vystaven z obav o výsledek svého týmu. Kdyby mi někdo řekl, že při svém prvním startu s vozem C4 WRC dojedu hned na stupních vítězů, asi bych mu nevěřil. Být druhý na Monte Carlu, to je jako sen! Nechci se ale nechat unášet. K dalšímu podniku ve Švédsku budu přistupovat tak, jako by se jednalo o úplně nový začátek sezony. Sébastien je mistr světa a já tu nejsem od toho, abych se ho snažil porážet. Musím se učit a zlepšovat.“

Vítězství v rychlostních zkouškách:

  • 1. etapa – RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën C4).
  • 2. etapa – RZ 3: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 4: S. Loeb – RZ 5: D. Sordo – RZ 6: S. Loeb – RZ 7: D. Sordo – RZ 8: S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 9: S. Loeb – RZ 10: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 11 a 12: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 13: C. Atkinson – RZ 14: M. Hirvonen – RZ 15: C. Atkinson.

Nejlepší časy celkem:

S. Loeb 6 – D. Sordo 3 – M. Hirvonen 3 a C. Atkinson 3.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až RZ 15: S. Loeb.

Konečné pořadí 75. Rallye Monte Carlo:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:15:27,4
  • 2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 38,2 s
  • 3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 1:22,8 min.
  • 4. C. Atkinson/G. McNeall (Subaru Impreza) + 2:28,1
  • 5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:28,3
  • 6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3:12
  • 7. T Gardemeister/J. Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 3:38,1
  • 8. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 4:39,4
  • 9. J.M. Cuoq/D. Marty (Peugeot 307) + 5:59,7
  • 10. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 6:37,3

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:

1. Citroën 18 bodů – 2. Ford 10 – 3. Subaru 8 – 4. OMV Kronos Citroën 2 – 5. Stobart 1.

Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí pilotů:

1. S. Loeb 10 bodů – 2. D. Sordo 8 – 3. M. Grönholm 6 – 4. C. Atkinson 5 – 5. M. Hirvonen 4 – 6. P. Solberg 3 – 7. T. Gardemeister 2 – 8. J. Kopecký 1.

Dalšími světovými starty budou v rychlém sledu únorové Švédská a Norská rally,

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...