Čtvrté a páté místo obsadily Peugeoty 307 WRC pilotované při Rallye Monte Carlo Markko Märtinem a Marcusem Grönholmem. Tým však zažil velké zklamání po ztrátě nadějí na historicky nejlepší umístění na této soutěži v jejím dramatickém závěru.
Marcusovi patřilo s přehledem vybojované druhé místo až do prvního průjezdu legendárního úseku Col de Turini. Diváci tu však na trať naházeli sníh a finský pilot dostal na kluzkém povrchu smyk, při kterém přišla jeho 307 WRC o jedno přední kolo. Do servisní zóny tak musel dojet po třech, ale rychlá práce mechaniků týmu Peugeot ho udržela v soutěži.
Markko sbíral během dneška další zkušenosti s 307 WRC, ale jeho jízdu poznamenaly i některé špatné volby pneumatik. Estonec proto zvolil opatrný přístup a jistotu dojetí do cíle soutěže na vybojované čtvrté pozici.
Markko Martin: „O autě jsem se toho na této soutěži hodně dozvěděl a přišel jsem na několik věcí, které budu chtít do budoucna změnit. Bylo pro mě těžké si zvyknout na rozměry 307 WRC, protože se značně liší od všech aut, se kterými jsem zatím startoval. Přesto jsou oje pocity veskrze pozitivní a jsem rád, že jsem celou soutěž absolvoval bez problémů. Monte Carlo je velmi nepředvídatelná rallye a byl jsem potěšen, že se mi vyhnuly jakékoli komplikace.“
Marcus Gronholm: „Přejížděl jsem Col de Turini, kde bylo mokro, ale bez sněhu nebo ledu. Cítil jsem se v autě velmi dobře a v klesání do Le Moulinet jsem mohl jet stále naplno. V první úzké pravotočivé zatáčce jsem se ale náhle ocitl na vrstvě sněhu, kterou sem naházeli diváci. Nemohl jsem už zabránit nárazu na kámen na vnější straně zatáčky a poškodil jsem zavěšení pravého předního kola. Do cíle rychlostní zkoušky a do servisu v Monaku jsem musel dojet po třech kolech. Naštěstí se týmu podařilo auto opravit a mohl jsem dojet až do cíle. Mohl jsem ale být na stupních vítězů.“
Corrado Provera: „Z výsledku jsme trochu zklamáni, protože Marcus přišel o výborné druhé místo. Na druhou stranu je pozitivní, že jsme neměli sebemenší technický problém. To odráží pokrok, jakého jsme v Peugeot Sport dosáhli. Marcus zajel nejlepší Monte Carlo své kariéry i přesto, že pro nás byla překážkou malá znalost nových pneumatik Pirelli. Markko nemá zkušenost ani s Pirelli, ani s 307 WRC a tak jel raději opatrně, aby při svém prvním startu za náš tým dojel až do cíle. V hodnocení značek ztrácíme na nejlepší jeden bod a na řadě je Švédsko, které by nám mělo lépe sedět.“
Celkové pořadí:
- 1. Loeb – Citroën Xsara / 4h13’05“6
- 2. Gardemeister – Ford Focus / – 2’58″3
- 3. Panizzi – Mitsubishi Lancer / – 3’40“1
- 4. Martin – Peugeot 307 / – 5’27“7
- 5. Grönholm – Peugeot 307 / – 7’33“8
- 6. Stohl – Citroën Xsara / – 8’08“9
- 7. Rovanperä – Mitsubishi Lancer / – 8’29“3
- 8. Kresta – Ford Focus / – 9’18“1
Pořadí šampionátu:
Značky:
- 1. Citroën 10
- 2. Ford 10
- 3. Mitsubishi 9
- 4. Peugeot 9
- 5. Skoda 1
Jezdci:
- 1. Loeb 10
- 2. Gardemeister 8
- 3. Panizzi 6
- 4. Martin 5
- 5. Grönholm 4
- 6. Stohl 3
- 7. Rovanperä 2
- 8. Kresta 1
Příští rallye ve Švédsku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas