Úvodní soutěž světového šampionátu Rallye Monte Carlo, která se pojede už po 69., hodně mezitím ztratila ze svého lesku. Už to není to Monte Carlo, na které jsme byli zvyklí v 70. a 80.letech. Nejenže ledu a sněhu je poskrovnu, ale už se nejezdí ani pověstná „noc dlouhých nožů“, která nejednou rozhodovala o vítězi a do níž nastupovalo pouze šedesát nejlepších posádek. O nočních průjezdech průsmykem Col de Turini kolují dodnes legendy.
Letošní ročník měří 1747 km, přičemž z 15 rychlostních zkoušek (392 km) se jich sedm pojede dvakrát. V pátek 19.ledna jich je na programu šest, v sobotu pět a celou soutěž zakončí čtyři v neděli.
Jak jsme se už zmínili, soutěže se zúčastní všech šest továrních týmů, chybí pouze Seat, který ze světového šampionátu vystoupil, když Cordoba WRC nesplnila očekávání španělského výrobce. Oproti loňsku pouze Mitsubishi a Ford nastupují ve známých sestavách. Mitsubishi budou reprezentovat Tommi Mäkinen a překvapivě opět i Freddy Loix, jenž svými výsledky v posledních sezonach příliš, nebo lépe řečeno, vůbec neoslnil. Za Ford pojedou Carlos Sainz a Colin McRae, které posílí ještě Francoise Delecour, jenž v rozladění opustil Peugeota a vrátil se do týmu, kde už před osmi lety působil.
Domácí Peugeot vysílá do boje jak úřadujícího mistra světa Marcuse Grönholma, tak nováčka v týmu Didiera Auriola, které doplní ještě asfaltový specialista Gilles Panizzi. U Subaru se vedle Richarda Burnse představí i oba noví piloti Petter Solberg z Norska a Markko Martin z Estonska. Hyundai angažoval vedle Alistera McRae ještě Itala Piera Liattiho a Škoda vedle Armina Schwarze populárního Belgičana Bruna Thiryho. Tím výčet nejlepších končí. Do pořadí na předních místech by se mohl zamíchat snad ještě Toni Gardemeister se soukromým Peugeotem 206 WRC. Ve skupině N patří k největším favoritům Manfred Stohl z Rakouska, úřadující mistr světa, dále pak loni druhý a třetí Gustavo Trelles a Gabriel Pozzo. Všichni jedou s vozy Mitsubishi Lancer.
Že vám ve výčtu těch nejlepších chybí někteří další kvalitní soutěžáci? To je pravda, ti se totiž objeví na startu pouze v některých rallye. Mezi ně patří Juha Kankkunen (Subaru), Harri Rovanperä (Peugeot), Kenneth Eriksson (Hyundai) a také tým Citroen (Bugalski, Puras, Radström), který se zúčastní pouze čtyř vybraných asfaltových soutěží.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií