Rallye Monte Carlo po první etapě (22.–25.1.2004)

Nový Peugeot 307 WRC na třetím a devátém místě.

Vedoucí pozicí během čtyř rychlostních zkoušek prvního dne Rallye Monte Carlo odstartoval nový Peugeot 307 WRC svou kariéru v mistrovství světa. Marcus Grönholm přenocoval na třetí pozici se ztrátou pouhé půl vteřiny na místo druhé.


Grönholm v 1. etapě s novým Peugeotem 307 WRC:

Rallye Monte Carlo po první etapě (22.–25.1.2004)
Rallye Monte Carlo po první etapě (22.–25.1.2004)
Rallye Monte Carlo po první etapě (22.–25.1.2004)


Jeho týmovému kolegovi Freddy Loixovi patří po první etapě deváté místo.


Monte Carlo je zahajovacím podnikem světového šampionátu WRC 2004 a zároveň nejprestižnější soutěží celého kalendáře. Charakteristická je proměnlivým počasím, při kterém je volba správných pneumatik velmi těžkým úkolem. V první etapě bylo povětšinou sucho, pouze během ranních rychlostních zkoušek lehce padal sníh, který ale během odpoledne rychle roztál.


Gronholmova 307 WRC zvítězila hned v první rychlostní zkoušce včerejšího dne. Tou byla až RZ s číslem dvě, protože úvodní měřený úsek musel být z důvodu velkého množství diváků na trati zrušen. Marcus byl i přes velmi kluzký povrch potěšen výkonem svého nového vozu. V závěrečném úseku RZ4 ho ale potkaly problémy, když mu začal prokluzovat třetí rychlostní stupeň. Aby udržel běh motoru v potřebných otáčkách, musel projíždět zatáčky ostřejším tempem. Při jednom z těchto průjezdů mu ale větev stromu rozbila přední okno. Přesto si i po této rychlostní zkoušce udržel průběžné vedení. Mechanici během servisní přestávky vyměnili okno i převodovku a Marcus mohl zajet v následující „erzetě“ další nejrychlejší čas. Na poslední úsek ale zvolil nevhodné pneumatiky a propadl se na třetí místo. „Ranní rychlostní zkoušky klouzaly mnohem více, než jsem si myslel, ale výkon 307-ky je fantastický. Celý den jsme se ve voze cítili velmi dobře, ale problém na RZ4 mě znepokojil. Naštěstí se to stalo až na posledním úseku a pak se vše opravilo, takže jsme mohli jet dál. Poslední erzeta nebyla tak dobrá, ale jsem s vývojem dnešního dne spokojený. Pro zítřejší boj máme dobrou pozici,“ řekl Marcus Grönholm.


Freddy se v průběhu první rychlostní zkoušky pokoušel měnit nastavení svého vozu a příliš mu nevěřil. Několik dalších změn provedl během dne a jeho důvěra se brzy vrátila. Na poslední rychlostce zajel Belgičan druhý nejrychlejší čas a na zítřek má dobrý předpoklad k dalšímu zlepšování. Freddy říká: „Nebyl to pro mě perfektní start, protože jsem udělal chybu při nastavování set-upu během první vložky. Necítil jsem se v autě dobře, ale během druhé série rychlostních zkoušek se to zlepšilo. Na poslední dvě RZ jsem zvolil dobré pneumatiky a mohl jsem dost přidat. Teď mám z auta dobrý pocit a věřím, že zítra by to mohlo být stejné.“

Pořadí po první etapě (23. ledna 2004):


LOEB, Sebastien – Citroen Xsara WRC (1h.26min.38.7sekund)


MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (1.26.57.0)


GRONHOLM, Marcus – Peugeot 307 WRC (1.26.57.4)


SAINZ, Carlos – Citroen Xsara WRC (1.27.25.2)


DUVAL, François – Ford Focus WRC (1.27.39.3)


SOLBERG, Petter – Subaru Impreza WRC (1.28.31.1)


KRESTA, Roman – Hyundai Accent WRC (1.29.32.7)


HIRVONEN, Mikko – Subaru Impreza WRC (1.29.33.5)


LOIX, Freddy – Peugeot 307 WRC (1.29.38.5)


VOUILLOZ, Nicolas – Peugeot 206 WRC (1.30.44.4)


PANIZZI, Gilles – Mitsubishi Lancer WRC (1.32.11.8)


Druhá etapa Rallye Monte Carlo startuje dnes v sobotu 24. ledna 2004 v 6,40 hod. a zahrnuje pět měřených úseků. Vozy se vrátí do uzavřeného parkoviště v 19:23 večer

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...