Rallye Irsko: Citroën slaví double!

Sébastien Loeb a Dani Sordo na Citroënech C4 WRC obsadili prvá dvě místa a v Poháru konstruktérů získaly maximální možný počet bodů.

Vozy Citroën C4 WRC a posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí zopakovaly své výsledky z roku 2007 a na Rallye Irsko zvítězili. Repete předloňského úspěchu posádky Citroënu odstartovaly už od páteční první etapy.

Po dvou dnech bojů v dešťovém počasí přivítalo finálové klání suché a slunečné počasí severu Irska. A tak těsně před startem se stalo vysoce aktuálním přemítání nad volbou pneumatik na aktuální podmínky. Zda pokračovat na Pirelli Sottozero se zimním profilem, nebo zbytek soutěže odjet na PZero vhodné pro asfalt? Citroën setrval na pneumatikách, na nichž piloti odjeli první dva dny soutěže.

Poslední dějství irské rallye se jelo ve dvou fázích a nechyběly v nich ani dvě nové rychlostní zkoušky. Po prvním kole a po návratu do servisního parku byl Sébastien Loeb potěšen, že se jeho náskok na Mikko Hirvonena příliš neztenčil, byl to právě on, kdo zvolil možnost – PZero. „Po pravdě řečeno jsem trochu překvapený, že jsme na Mikko Hirvonena neztratili víc času. Myslím, že pneumatiky na sníh byly hraniční v aktuálních podmínkách, ale našeho rozhodnutí nelituji…“

Také Dani Sordo trochu ztratil: „Myslím, že volba zimních pneumatik byla za daných okolností nejlepší, i když nebyly zcela ideální pro rychlou jízdu na asfaltu. Stejně jako v sobotu bylo i v neděli mým hlavním úkolem hájit druhé místo.Tento víkend nebyl žádnou procházkou. V těchto choulostivých podmínkách bylo nezbytné mít auto, které se snadno ovládá a moje C4WRC takovým autem bylo, od staru až do cíle. Vítězství bylo tím nejlepším, jak zahájit novou sezonu mistrovství světa.“

Dani Sordo nakonec druhé místo uhájil a byl výsledkem potěšen: „Jsem šťastný, protože moje druhé místo znamená, že Citroën odjíždí z Irska s maximem možných bodů pro Pohár konstruktérů. Je to ohromné prožít bezproblémovou soutěž. Neudělat chybu za tak obtížných podmínek, to byla velká výzva. Tenhle výsledek nám pozvedne sebevědomí pro další průběh mistrovství.“

Sportovní ředitel Citroën Sport Olivier Quesnel byl nadšený dosaženým double: „Náš tým vůbec neztratil chuť na vítězství a každý odvedl perfektní práci, samozřejmě včetně posádek, které uspěly v krutých podmínkách. Doufali jsme, že bychom mohli sezonu zahájit vítězstvím, protože letošní kalendář čítá jen 12 soutěží a z nich jsou jen dvě na asfaltu. Letos se bude tvrdě platit za každou chybu. Tím, že teď na úvod vedeme v obou soutěžích, můžeme jít do dalšího programu přece jen uvolněněji. Druhý podnik kalendáře se ovšem jede na povrchu, který bude víc vyhovovat skandinávským specialistům.“

Nejrychlejší časy:

  • 1.etapa – RZ 1 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 až 6 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 7 a 8 : zrušeno.
  • 2.etapa : RZ 9 až 11 : Loeb – RZ 12 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 13 a 14 : Loeb.
  • 3.etapa : RZ 15 : Hirvonen – RZ 16 : Loeb – RZ 17 až 19 : Hirvonen.

Nejlepší časy celkem:

  • S. Loeb, 11 – M. Hirvonen, 5 – JM. Latvala, 1.

Vedení v rallye:

  • RZ 1 : JM. Latvala – RZ 2 a 3 : U. Aava – RZ 4 až 19 : S. Loeb.

Konečné pořadí:

  • 1. Loeb/Elena Citroën C4 2h48’25’’7
  • 2. Sordo/Marti Citroën C4 +1’27’’9
  • 3. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus +2’07’’8
  • 4. Solberg/Menkerud Ford Focus +6’32’’4
  • 5. Atkinson/Prévot Citroën C4 +7’51’’9
  • 6. Ogier/Ingrassia Citroën C4 +10’44’’0
  • 7. Wilson/Martin Ford Focus +11’23’’8
  • 8. Qassimi/Orr Ford Focus +14’07’’9
  • 9. Boland/Morrissey Subaru Impreza +15’23’’4
  • 10. Aava/Sikk Ford Focus +15’35’’4
  • 18. Rautenbach/Barritt Citroën C4 +36’37’’

První body pro juniorský tým Citroën

Dva vozy mezi prvními šesti, to je bilance juniorského týmu Citroën po Rallye Irsko při debutu v mistrovství světa. Chris Atkinson a Stephane Prevot při svém prvním startu s vozem C4 WRC obsadili páté místo. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dojeli hned za nimi šestí. Conrad Rautenbach a Daniel Barritt přidali do Poháru konstruktérů ještě jeden bod.

„Nejsem zklamaný, vždyť skončit pátý na takové soutěži…Teprve se učím na autě C4 WRC, které je rychlé a spolehlivé a celý tým Citroën Juinor Team mi hodně pomohl. Doufám, že tohle auto budu zase brzy řídit…,“ uvedl Atkinson.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se víc než se záludnostmi tratě museli vypořádávat s chřipkou spolujezdce, který četl noty nahlas jen s největší námahou. „Tratě byly hodně zanesené, až do neděle je déšť stačil vyčistit. Ale v neděli už jsme jeli v blátě, které vytvořily vozy před námi. Proto jsme museli jet opatrně.“

Teprve na své druhé rallye s vozem Citroën C4 WRC se pilot týmu FFSA Ogier dopracoval k vynikajícímu šestému místu. Úřadující mistr světa v juniorské kategorii byl velice šťastný: „Během 350 kilometrů jsme se hodně naučili. Byli jsme na soutěži, která pro nás byla nová, museli jsme se vypořádat s hroznými podmínkami a také se špičkovými soupeři. Každý takový start je pro nás velice cenným zdrojem informací a zkušeností. Je to pro nás veliké zadostiučinění dojet do cíle a ještě získat body.“

Conrad Rautenbach získal pro juniorský tým Citroën bod: „Dobře jsme zapracovali s celým týmem a nakonec jsme se sžili. Začali jsme dobrou volbou pneumatik a dobrými výsledky. A to je dobrý počin pro další sezonu. „

Všechny tři Citroëny C4 WRC v cíli, mohl si šéf juniorského týmu Citroën Benoit Nogier přát víc? „Celkový výsledek je pozoruhodný. Neměli jsme sebemenší technické problémy, což jen podtrhuje spolehlivost vozů C4 WRC. Páté místo Chrise je vynikající výsledek. Dokázal, že se může směle měřit s každým soupeřem. Sébastien a Conrad se hodně učí a o víkendu udělali velký pokrok.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...