Rallye Deutschland vyhrál Bugalski

Kandidátskou soutěž mistrovství světa Rallye Deutschland vyhrála francouzská dvojice Bugalski a Chiaroni, kterou jako jednu z mála nepostihly žádné problémy.

Vynikající obsazení Rallye Deutschland včetně pěti jezdců ze světového šampionátu slibovalo dramatický souboj na osmnácti rychlostních zkouškách už před startem. Jenže nakonec bylo všechno jinak. O první překvapení se postaral domácí Armin Kremer (Toyota), trojnásobný mistr Německa, který vyhrál obě úvodní zkoušky mezi vinicemi. Bugalski (Citroën) se usadil na druhém místě před Grönholmem (Peugeot), který začal podle vlastních slov „trochu opatrně“. Po čtyřech zkouškách dělily první tři jezdce 2,2 sekundy, když na čele se usadil Bugalski, neboť Kremer prodělal na špatné volbě pneumatik. Naopak špatně začala soutěž pro Delecoura (Ford) – v první a třetí zkoušce jej postihl defekt pneu, v druhé udělal hodiny a výsledkem byla 2,5minutová ztráta a až 13. příčka. Ve třetí zkoušce prasklo přední sklo u Schwarzovy Octavie a propadlo se do kokpitu. Protože však servis byl povolen až v cíli etapy, musel Schwarz absolvovat další zkoušky bez skla.


V poslední zkoušce první etapy ještě Kremer vyletěl z tratě, přičemž poškodil zadní nápravu své Toyoty. Přesto si držel v cíli třetí příčku pouhých 8,8 s za Bugalskim a Grönholmem, jenž možné vedení v soutěži ztratil po technickém problému v závěru dne. Za čtvrtým Schwarzem se drželi Rakušané Mörtl (Subaru) a Baumschlager (Ford), Němec Kahle (Seat) a Angličan Wearden (Peugeot).


Druhá etapa nezačala šťastně pro Schwarze, kterému hned v úvodní zkoušce vypověděla službu převodovka. Zatímco Bugalski se začal svým pronásledovatelům sekundu po sekundě vzdalovat, jeho soupeři se potýkali s problémy. Grönholma zlobila zadní náprava, Kremera postihl další defekt, jenž přišel zrovna v okamžiku, kdy chtěl na šotolinových zkouškách využít „domácího“ prostředí. Místo toho musel měnit kolo a ztratil 3 minuty, další defekt jej stál drahocennou minutu, čímž klesl až na 7. příčku. Po osmé zkoušce už vedl Bugalski s náskokem 22,3 s před Grönholmem. Za chladnějšího počasí, které druhý den panovalo oproti pátečnímu vedru, už neměl Delecour problémy s pneumatikami a postupně se propracovával dopředu. V jedenácté zkoušce musel měnit kolo i Grönholm, ztratil 2,5 minuty a tím přišel prakticky o naději bojovat o vítězství, neboť na vedoucího Bugalského ztrácel přes 3 minuty. Na dalších místech jeli Baumschlager, Kahle, Delecour, Kremer, Wearden a Mörtl.


Závěrečná etapa se šesti zkouškami nezačala dobře pro úřadujícího mistra světa Grönholma, jenž ve vysoké rychlosti na „šestku“ vylétl z tratě a poškodil podvozek a jednu pneumatiku. Tento výpadek měl nakonec větší následky než se původně předpokládalo, neboť hned v následující zkoušce měl problémy se zadní nápravou a v příští ještě vypověděla službu spojka. Úvodní tři zkoušky se jely na jeden zátah a teprve pak byl povolen servis. Tím se Fin propadl až na 4. příčku. Brit Wearden musel svého Peugeota 206 WRC týmu Grifone odstavit pro poruchu převodovky.


A tak jedinými dvěma jezdci, které nepostihli žádné defekty ani technické problémy byl vítěz Bugalski a druhý Baumschlager. Na třetí příčku se skvělou jízdou v závěru propracoval Delecour.

Výsledky:

1. Bugalski – Chiaroni Citroën Xsara WRC 3.23.12,7
2. Baumschlager – Wicha Ford Focus WRC + 4.27,2
3. Delecour – Grataloup Ford Focus WRC + 4.32,1
4. Grönholm – Rautiainen Peugeot 206 WRC + 4.49,8
5. Kahle – Schneppenheim Seat Cordoba WRC + 5.26,0
6. Kremer – Berssen Toyota Corolla WRC + 6.15,5
7. Mörtl – Eichhorner Subaru Impreza + 8.15,0
8. Theunissen – Mombaerts Toyota Corolla WRC + 10.24,8
9. Stohl – Müller Toyota Corolla WRC + 11.21,0
10. Depping – Holz Volkswagen Golf + 11.29,1

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...