Vynikající obsazení Rallye Deutschland včetně pěti jezdců ze světového šampionátu slibovalo dramatický souboj na osmnácti rychlostních zkouškách už před startem. Jenže nakonec bylo všechno jinak. O první překvapení se postaral domácí Armin Kremer (Toyota), trojnásobný mistr Německa, který vyhrál obě úvodní zkoušky mezi vinicemi. Bugalski (Citroën) se usadil na druhém místě před Grönholmem (Peugeot), který začal podle vlastních slov „trochu opatrně“. Po čtyřech zkouškách dělily první tři jezdce 2,2 sekundy, když na čele se usadil Bugalski, neboť Kremer prodělal na špatné volbě pneumatik. Naopak špatně začala soutěž pro Delecoura (Ford) – v první a třetí zkoušce jej postihl defekt pneu, v druhé udělal hodiny a výsledkem byla 2,5minutová ztráta a až 13. příčka. Ve třetí zkoušce prasklo přední sklo u Schwarzovy Octavie a propadlo se do kokpitu. Protože však servis byl povolen až v cíli etapy, musel Schwarz absolvovat další zkoušky bez skla.
V poslední zkoušce první etapy ještě Kremer vyletěl z tratě, přičemž poškodil zadní nápravu své Toyoty. Přesto si držel v cíli třetí příčku pouhých 8,8 s za Bugalskim a Grönholmem, jenž možné vedení v soutěži ztratil po technickém problému v závěru dne. Za čtvrtým Schwarzem se drželi Rakušané Mörtl (Subaru) a Baumschlager (Ford), Němec Kahle (Seat) a Angličan Wearden (Peugeot).
Druhá etapa nezačala šťastně pro Schwarze, kterému hned v úvodní zkoušce vypověděla službu převodovka. Zatímco Bugalski se začal svým pronásledovatelům sekundu po sekundě vzdalovat, jeho soupeři se potýkali s problémy. Grönholma zlobila zadní náprava, Kremera postihl další defekt, jenž přišel zrovna v okamžiku, kdy chtěl na šotolinových zkouškách využít „domácího“ prostředí. Místo toho musel měnit kolo a ztratil 3 minuty, další defekt jej stál drahocennou minutu, čímž klesl až na 7. příčku. Po osmé zkoušce už vedl Bugalski s náskokem 22,3 s před Grönholmem. Za chladnějšího počasí, které druhý den panovalo oproti pátečnímu vedru, už neměl Delecour problémy s pneumatikami a postupně se propracovával dopředu. V jedenácté zkoušce musel měnit kolo i Grönholm, ztratil 2,5 minuty a tím přišel prakticky o naději bojovat o vítězství, neboť na vedoucího Bugalského ztrácel přes 3 minuty. Na dalších místech jeli Baumschlager, Kahle, Delecour, Kremer, Wearden a Mörtl.
Závěrečná etapa se šesti zkouškami nezačala dobře pro úřadujícího mistra světa Grönholma, jenž ve vysoké rychlosti na „šestku“ vylétl z tratě a poškodil podvozek a jednu pneumatiku. Tento výpadek měl nakonec větší následky než se původně předpokládalo, neboť hned v následující zkoušce měl problémy se zadní nápravou a v příští ještě vypověděla službu spojka. Úvodní tři zkoušky se jely na jeden zátah a teprve pak byl povolen servis. Tím se Fin propadl až na 4. příčku. Brit Wearden musel svého Peugeota 206 WRC týmu Grifone odstavit pro poruchu převodovky.
A tak jedinými dvěma jezdci, které nepostihli žádné defekty ani technické problémy byl vítěz Bugalski a druhý Baumschlager. Na třetí příčku se skvělou jízdou v závěru propracoval Delecour.
Výsledky:
1. Bugalski – Chiaroni | Citroën Xsara WRC | 3.23.12,7 |
2. Baumschlager – Wicha | Ford Focus WRC | + 4.27,2 |
3. Delecour – Grataloup | Ford Focus WRC | + 4.32,1 |
4. Grönholm – Rautiainen | Peugeot 206 WRC | + 4.49,8 |
5. Kahle – Schneppenheim | Seat Cordoba WRC | + 5.26,0 |
6. Kremer – Berssen | Toyota Corolla WRC | + 6.15,5 |
7. Mörtl – Eichhorner | Subaru Impreza | + 8.15,0 |
8. Theunissen – Mombaerts | Toyota Corolla WRC | + 10.24,8 |
9. Stohl – Müller | Toyota Corolla WRC | + 11.21,0 |
10. Depping – Holz | Volkswagen Golf | + 11.29,1 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií