Čtvrtý podnik světového šampionátu si vybrala značka Citroën pro premiéru svého nového modelu Xsara WRC. Ačkoliv její piloti Puras a Bugalski vedli dvě třetiny soutěže, nakonec se radoval Didier Auriol s Peugeotem 206 WRC. Právě jméno domácího Jesuse Purase se během rallye, ale také už i před ní, skloňovalo nejvíce. O pořádný rozruch se postaral ještě před startem když nevěděl, zda vůbec vyjede na trať. „Obvinili mě z ilegálního tréninku. To však není pravda. Proti pravidlům jsem se ničím neprovinil“, komentoval situaci Puras. Ten se však hájil tím, že použil starý rozpis, který mu posloužil za základ k napsání nového. „A to zakázané přeci není“.
Nakonec startovat směl a hned vyhrál první zkoušku, a přestože v dalších byli nejrychlejší Mäkinen, Bugalski a Auriol, tak se po 4.zkoušce ujal vedení s náskokem 2,7 sekundy. Naproti tomu dobře rozjetý Grönholm ukončil své účinkování na španělském asfaltu v pátém úseku, kde ulomil kolo. Bugalski zase musel ještě před první zkouškou měnit vadný brzdový kotouč a než se pořádně „zajel“, tak ztratil několik sekund. Damoklův meč se snášel nad Subaru – Solberg havaroval, Burnse trápila převodovka (15.) a ani Estonec Martin toho příliš nepředvedl. První etapu nedokončil pro poruchu motoru ani McRae.
Po prvním dnu vedly dva Citroëny před dvěma Peugeoty, resp. Puras před Bugalskim (+ 0.08,7), Auriolem (+ 0.11,2), Panizzim (+ 0.18,5). Do jedné minuty se vešli ještě Mäkinen a Loix, nejlepší soukromník Carellas na Seatu Cordoba WRC byl sedmý. Škodovky sice zvládly první etapu bez problémů, ale hned v úvodu druhé vzdal Schwarz (12.) pro poruchu řízení, které mechanici před tím vyměnili. Thiry (11.) si zase stěžoval na silné vibrace, které jak se nakonec ukázalo, způsobil poškozený ráfek.
Jesus Puras postupně zvyšoval náskok až na 18 sekund, ovšem v závěru druhého dnes zaútočil Bugalski a vystřídal svého kolegu ve vedení. Po 11. zkoušce (poslední 12. byla zrušena kvůli neukázněným divákům) vedl Bugalski před Purasem (+ 0.06,1), Auriolem (+ 0.27,7) a Panizzim (+ 1.10,4). Tito jezdci také udávali tón, zatímco Mäkinen, Sainz, Delecour a Loix bojovali o další příčky. Jenže v tomto pořadí nakonec druhý den neskončil, neboť ve spojovací etapě mezi poslední zkouškou a cílem došel Purasovi benzínu.
Poslední den bylo na programu opět šest zkoušek a až do 15. z celkových 18 se zdálo, že Citroën ukončí debut Xsary WRC vítězstvím. Ovšem potíže se spojkou, opožděný start do zkoušky a penalizace 2 minut znamenaly propad až na 4. příčku. U příštího servisu mechanici spojku vyměnili, ale protože oprava trvala déle než povolených 20 minut, tak inkasoval „Bug“ dalších 10 sekund. V tu chvíli si Didier Auriol nenechal své dvacáté světové vítězství vzít a upevnil si jej nejlepším časem v 15. zkoušce. Ačkoliv Bugalski vyhrál osm zkoušek (Puras 3), tak skončil přesto až čtvrtý, zatímco Auriol vyhrál jen dvě a Panizzi s Mäkinenem po jedné. Skvělým výkonem v závěrečných čtyřech zkouškách se prosadil Freddy Loix proti Delecourovi i Sainzovi a vybojoval si dva body za páté místo.
Výsledky:
1. Auriol – Giraudet | Peugeot 206 WRC | 3.40.54,7 |
2. Panizzi – Panizzi | Peugeot 206 WRC | + 0.23,2 |
3. Mäkinen – Mannisenmäki | Mitsubishi Lancer | + 1.01,4 |
4. Bugalski – Chiaroni | Citroën Xsara WRC | + 1.25,7 |
5. Loix – Smeets | Mitsubishi Lancer | + 2.16,7 |
6. Sainz – Moya | Ford Focus WRC | + 2.35,7 |
7. Delecour – Grataloup | Ford Focus WRC | + 2.43,7 |
8. Burns – Reid | Subaru Impreza WRC | + 3.02,8 |
9. Jean Joseph – Boyere | Peugeot 206 WRC | + 4.59,3 |
10. Thiry – Prevot | Škoda Octavia WRC | + 6.03,9 |
Průběžné pořadí jezdci:
1. Mäkinen | 24 |
2. Sainz | 17 |
3.-4. Auriol | 10 |
3.-4. Rovanperä | 10 |
5. Delecour | 8 |
Průběžné pořadí značky:
1. Mitsubishi | 39 |
2. Ford | 21 |
3. Peugeot | 20 |
4. Hyundai | 8 |
5. Subaru | 7 |
6. Škoda | 6 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií