Francouzsko-monacké posádce týmu Kronos Racing Sébastien Loeb – Daniel Elena se podařilo Argentinskou rallye vyhrát již podruhé v řadě a obhájit tak loňský triumf. Zároveň se jedná o druhé prvenství sezony na šotolinovém povrchu po vítězství na Mexické rallye. Pro elitní posádku Kronosu přinesly argentinské hory čtyřiadvacátý triumf v kariéře. Sébastien Loeb tak vyrovnal historický výkon Tommiho Mäkinena v počtu celkových vítězství a k pokoření Colina McRae (25) mu nyní chybí pouze jediné vítězství. Rekord sice s šestadvaceti úspěchy stále patří bývalému Loebovu týmovému kolegovi Carlosu Sainzovi, nicméně zřejmě ani on neodolá úřadujícímu mistru světa… Daniel Elena už vyrovnal rekord v počtu vítězství na pozici spolujezdce. Ten až dosud výhradně držel Luis Moya. „Je to fantastické! Ale slavit hodlám teprve až Moyu porazím,“ řekl Elena.
Do vedení ještě první den
Úvod jihoamerického podniku sice Loebovi nepatřil, nicméně v závěru první etapy se ujal vedení a udržel ho až do nedělního cíle. Po druhé etapě Sébastien Loeb zvýšil náskok na druhého Pettera Solberga z původních dvaceti sekund na 43.
„Díky všem brodům a skokům to nebyl jednoduchý den,“ říkal Sébastien Loeb. „Vybudoval jsem si náskok a mým cílem je ho v neděli během krátké etapy udržet. Závěr soutěže bude ale to nejhorší, jedou se dvě velmi drsné a úzké zkoušky. V nich se především musím vyhnout chybám a problémům.“
Dvojka v týmu Kronosu na Xsaře, Xevi Pons, zakončil druhou etapu soutěže na výborném šestém místě. Po chybě z první etapy využil pravidlo superrallye, čímž se vrátil do hry a prezentoval se skvělými časy. „Ranní zkoušky nebyly vůbec špatné. Na jedenáctce se mi vrátila sebedůvěra,“ říkal Xevi Pons, který vyrážel na trať jako první. „V La Cumbre, kterou jsme včera neabsolvovali, jsem byl druhý nejrychlejší. Následující vložku jsem dokonce vyhrál. Bylo to fantastické, víc jsem pro své sebevědomí udělat nemohl. Odpoledne již bylo obtížné. Bylo sucho a já čistil trať. V neděli to bude stejné, ale jsem rád, že mohu jet před takovým publikum.“
Třetí Xsaru pilotuje Dani Sordo: „Podmínky byly opravdu velmi obtížné hlavně pro mě, který nemá se šotolinou, blátem, kluzkým povrchem a ranní mlhou tolik zkušeností. Líbily se mi odpolední vložky se skoky. Při prvním průjezdu zkouškou Santa Rosa jsem se roztočil, ale při druhém průjezdu to již bylo lepší. Musím se toho ještě hodně naučit.“
Loeb: Ještě nás čeká bitva
Nedělní závěrečná etapa už jen potvrdila Loebovu suverenitu. Svou pozici skvěle kontroloval a odrážel nápor soupeřů i v závěrečných dvou superspeciálkách. Sébastien Loeb: „Vše na této soutěži bere člověku dech. Prostředí, rychlé brody a hlavně fantastické fandění, kterého se nám dostalo od argentinských příznivců. Xsara byla po celou rallye naprosto spolehlivá a rychlá. To je velký příslib, protože Argentina byla dosud nejtěžším podnikem sezony, hlavně díky počasí. V první etapě jsme se těsně bili s Marcusem Grönholmem, v sobotu zase nebyl vůbec snadným protivníkem Petter Solberg. Pro to všechno je pro mě vítězství v Argentině obzvláště uspokojující. Navíc jsme s Danielem zvýšili náskok v šampionátu jezdců, a současně se to samé podařilo Kronosu v poháru konstruktérů. Ještě vyhráno není, pořád si myslím, že před sebou máme tvrdou bitvu. To ale není špatné.“
Dani Sordo s Marcem Martím v nedělní etapě udrželi pátou příčku, když museli odrážet ataky Chrise Atkinsona. Ještě před startem nedělní etapy Dani změnil nastavení: „Myslím, že jsme se s nastavením vozu netrefili. Vůz mi připadal dost přetáčivý.“ Před závěrečnými průjezdy superspeciálkou ztrácel Atkinson na Sorda jen 1,1 s. „Při druhém startu na šotolině za volantem vozu WRC jsme zhruba dosáhli toho, co jsem si předsevzali. Vyvaroval jsem se chyb. Moje učení pokračuje dál. Je to ale opravdu skvělá zábava. Budu muset zrychlit, abych splnil všechny cíle. V Argentině jsem pochopil, že se mám ještě hodně co učit,“ nechal se slyšet Sordo.
Xevi Pons si určitě představoval jiný průběh rallye. Španělská naděje byla totiž po pátečním odstoupení nucena využít pravidla „superralye“. Přesto nemusí Xevi na Argentinskou rallye vzpomínat ve zlém, vždyť na RZ 13 zajel první nejrychlejší čas ve své kariéře. „Jedním z mých cílu je získat jistotu. Na to není nic lepšího, než si připsat nejrychlejší čas ze všech. Sébastien dokázal, že Xsara na své soupeře ani v nejmenším neztrácí. Chci co nejvíce pomoci Kronosu ubránit jeho pozici v šampionátu značek.“
Nejrychlejší časy v RZ celkově:
7 – Grönholm, 6 – P. Solberg, 5 – Loeb, 2 – Stohl, 1 – Pons a Wilson
Vedení v soutěži
RZ 1 – P. Solberg, RZ 2 – Grönholm, RZ 3 a 4 – P. Solberg, RZ 5, 6 a 7 – Grönholm, RZ 8 až 22 – Loeb.
Konečné pořadí Argentinské rallye1. Loeb (Citroën) 4:06:51.3 hod.2. P. Solberg (Subaru) +44.6 s3. Galli (Peugeot) +3:24.3 min.4. Stohl (Peugeot) +3:40.0 min.5. Sordo (Citroën) +5:40.2 min.6. Atkinson (Subaru) +5:43.8 min.7. H. Solberg (Peugeot) +9:31.9 min.8. Wilson (Ford) +10:34.6 min.9. Companc (Ford) +10:52.3 min.10. Grönholm (Ford) +14:08.7 min.
17. Pons (Citroën) +27:31,2 min.
Mistrovstsví světa FIA pořadí pilotů
1. Loeb 56, 2. Grönholm 35, 3. Sordo 24, 4.-5. P. Solberg a Stohl 18…13. Pons 5
Mistrovství světa FIA, pohár konstruktérů
1. Kronos Citroën WRT 69, 2. BP-Ford 57, 3. Subaru 51, 4. OMV – Peugeot Norway 31, 5. Stobart VK M-Sport Ford 15, 6. Red Bull Škoda Team 11.
Příští podnik WRC: 18. – 21. května 2006, Rallye Sardinie (Itálie).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií