Rallye Akropolis: Šotolinový král McRae

Potřetí v řadě vyhráli světovou rallye Colin McRae a Nicky Grist s Fordem Focus WRC a rázem se tak stali favority na titul.

Do Rallye Akropolis vstoupil skvěle Nor Petter Solberg (Subaru), jenž v první zkoušce dojel druhý za Grönholmem, následující vyhrál a usadil se tak na čele a až do čtvrté zkoušky vedli společně se svým týmovým kolegou Märtinem. To už byli mimo hru nejen Auriol (spojka), Grönholm (prorazil olejovou vanu), ale také Roman Kresta, jenž v třetí zkoušce urazil kolo (byl 28.). Pátou zkoušku pořadatelé zrušili kvůli neukázněným divákům.


Řada jezdců náročné šotolinové soutěže miluje a dokáže na nich vytěžit maximu. Naproti tomu však velice neradi vyjíždějí na trať jako první, neboť „čištěním“ tratě od kamenů ztrácejí drahocenné sekundy. A to byl případ Mäkinena jenž byl po první etapě až devátý. Proto se vedení týmu Subaru rozhodlo v závěrečných dvou zkouškách prvního dne oba vedoucí jezdce „přibrzdit“, což oficiálně vysvětlili Solbergovými potížemi s převodovkou a Märtinovým poškozeným závěsem kola.


Do čela se tak dostaly Fordy řízené McRaem, jenž obě zkoušky posledního dne vyhrál, a Sainzem (+21.1 s), zatímco Subaru se spokojilo s následujícími příčkami v pořadí Burns (+33 s), Märtin (+43.6 s) a Solberg (+ 58.1 s). Tím si chtěli zajistit lepší průjezdnost kamenitých cest než Fordy. Schwarz si po první etapě s dvěma defekty držel 10.příčku, Thiry byl dvanáctý. V poslední erzetě vzdal pro poruchu motoru továrního Citroënu Xsara ještě Radström.


Druhá etapa proběhla celkem v poklidu, také rychlostní zkoušky byly o něco méně rozbité a oba Fordy si udržovaly vedoucí postavení a odolávaly útokům Subaru. Mužem druhého dne byl Delecour, jenž tři zkoušky vyhrál a z dvanácté pozice postoupil na sedmou. K tomu přispělo i zlepšení stavu jeho poraněného ramene, kvůli kterému musel v úvodu vypomáhat s řazením také spolujezdec. Z předních jezdců vypadl pro technickou závadu pouze Märtin a o několik míst klesl také Panizzi (po první etapě 6.), jenž zajížděl velice dobré časy. „Nevím proč se auto chová dnes úplně jinak než včera“. V závěru dne měl ještě potíže s přívodem paliva.


Do závěrečného dne nastupoval McRae s náskokem 9,8 sekundy. Solberg, který o kámen poškodil řízení, ztrácel už minutu, Schwarz (+ 3.42,4) postoupil na 9. příčku a Thiry byl třináctý.V první zkoušce poškodil Panizi zavěšení kola, jel sice dál, ale v servisní zóně nestihli mechanici závadu včas opravit a třetí Peugeot byl ze hry venku. Burns ve snaze zaútočit na vedoucí Fordy, chyboval, vyjel mimo trať, ztratil dvě minuty vyprošťováním vozu a klesl na 7. pozici. V předposlední zkoušce nakonec vzdal pro defekt spojovacího hřídele. V cíli už pomalu všichni s napětím očekávali jak dopadne souboj obou Fordů, neboť do poslední zkoušky startoval McRae s náskokem 5,9 sekundy před Sainzem. Rozhodne opět týmová režie ve prospěch Skota. Nestalo se tak, v posledním úseku totiž ztichl motor Sainzova Fordu a skvěle jedoucí Solberg získal stříbrný věnec, který si za svůj výkon zasloužil. Čest Peugeota zachránil třetí příčkou Rovenperä. Vzhledem k tomu, že však do mistrovství světa značek nebodoval stejně jako Jean-Joseph a Delecour, odváží si škodovka celkem čtyři světové body z jedné nejtvrdších světových rallye. Octavie tak opět potvrdily svoji robustnost, odolnost a spolehlivost a Pavel Janeba už tak optimisticky vzhlíží k příští Safari rallye.

Výsledky:

1. McRae – Grist Ford Focus WRC 4.19.01,9
2. Solberg – Mills Subaru Impreza WRC + 0.49,0
3. Rovenperä – Pietiläinen Peugeot 206 WRC + 1.35,7
4. Mäkinen – Mannisenmäki Mitsubishi Lancer + 2.15,3
5. Delecour – Grataloup Ford Focus WRC + 2.35,4
6. Bugalski – Chiaroni Citroën Xsara WRC + 4.00,2
7. Schwarz – Hiemer Škoda Octavia WRC + 5.56,7
8. Jean-Josep – Boyere Peugeot 206 WRC + 7.27,1
9. Loix – Smeets Mitsubishi Lancer + 8.00,9
10. Thiry – Prevot Škoda Octavia WRC + 8.35,7

Průběžné pořadí – jezdci: Průběžné pořadí – značky:
1. Mäkinen Tommi 30 1. Ford 60
2. McRae Colin 30 2. Mitsubishi 53
3. Sainz Carlos 26 3. Subaru 28
4. Burns Richard 15 4. Peugeot 20
5. Rovanperä Harri 14 5. Škoda 11

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...