Rallye Akropolis svým charakterem připomíná Kypr, ovšem rychlostní zkoušky jsou v průměru podstatně rychlejší. Co je však oběma soutěžím společné, je prach, tvrdé kamenité cesty, horko a typický středomořský kolorit. Tvrdý povrch posetý kameny často velkých rozměrů je doslova hrobem pro pneumatiky a zavěšení.
Středisko soutěže se přestěhovalo do městečka Itea, situovaného asi 17 km od starobylých Delf. Slavnostní start však proběhne ve čtvrtek večer v Atenách, odkud se 115 posádek přesune do centra soutěže, aby v pátek ráno vyrazily do 48. ročníku Rallye Akropolis, která je po Argentině a Kypru v pořadí už třetí šotolinovou soutěží. Připomeňme si, že obě předchozí vyhrál Skot Colin McRae, který také v Řecku obhajuje své vítězství z let 1996, 1998 a 2000. Vzhledem k tomu, že společně s týmovým kolegou Carlosem Sainzem podávají se svými Fordy Focus WRC skvělých výsledků právě na těch nejrozbitějších cestách, jsou právem považováni ze největší favority řecké soutěže. Tentokrát Ford obesílá soutěž dvěma vozy, zatímco konkurenční Subaru se postaví na start hned se čtyřmi posádkami. Do klasifikace značek i jednotlivců mohou však bojovat pouze Richard Burns a Peter Solberg, v jednotlivcích pak dostane příležitost Estonec Markko Martin a Japonec Toshihiro Arai, jenž na sebe upozornil skvělou čtvrtou příčkou na Kypru. Se Subaru Impreza WRC soukromé stáje pojede také domácí hvězda Ari Vovos a tři jezdci (Neath, Wahaibi, Dor) sbírající body v Poháru soukromých týmů. Tam budou jejich soupeři hlavně Pasi Hagström z Finska (6. na Kypru), Dán Henrik Lundgaard a Abdullah Bakhashab, všichni s Toyotou Corolla WRC.
Ale vraťme se ke světovému šampionátu, v němž se vedle pravidelných účastníků Peugeotu (Grönholm, Auriol, Rovanpera), Mitsubishi (Mäkinen, Loix), Hyundaie (Eriksson, A. McRae) a Škody (Thiry, Schwarz) představí opět tým Citroën Sport reprezentovaný jezdci Philippem Bugalskim a Švédem Thomasem Radströmem. Ti tak poprvé vyzkouší, jak se nová Xsara WRC chová na kamenitých cestách. Zatím své přednosti dokázal vůz na asfaltových cestách španělské soutěže.
„Startoval jsem tu asi šestkrát. K rallye přistupuji, jak je mým zvykem, maximálně pozitivně. Je to velmi náročná soutěž, která vyžaduje odolná a spolehlivá auta – a ta, jak jsme ukázali na Kypru, máme. Na druhé straně známe své slabiny, které tkví zejména ve výkonu motoru a v zavěšení. Věřím však, že pokud nám vydrží pověstná spolehlivost, můžeme myslet na solidní umístění“, přiznal před startem Armin Schwarz.
Na startu se objeví také třiadvacet posádek na vozech Citroën Saxo, Fiat Punto, Ford Puma a Peugeot 206, bojující o body ve zvláštní třídě Super 1600.
Letošní Rallye Akropolis (14. až 17. června) měří celkem 1645 km včetně 398 km rozložených do dvaceti výhradně šotolinových zkoušek. Nejdelší zkouška měří 38 kilometrů a vzhledem k tomu, že se pojede dvakrát až v závěrečné etapě, tak může sehrát svoji roli ve výsledkové listině..
Průběžné pořadí:
1. Mäkinen Tommi | Mitsubishi Lancer | 27 |
2. Sainz Carlos | Ford Focus WRC | 26 |
3. McRae Colin | Ford Focus WRC | 20 |
4. Burns Richard | Subaru Impreza WRC | 15 |
5. Rovanpera Harri | Peugeot 206 WRC | 10 |
6. Auriol Didier | Peugeot 206 WRC | 10 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií