Rallye Akropolis – 24. až 26. června 2005

Citroën přepisoval historii

Rallye Akropolis v číslech

Nejlepší časy

  • 1. etapa – RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 2: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ 3: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4: S. Loeb – RZ 5: M. Grönholm – RZ 6: Carlos Sainz (Citroën Xsara) – RZ 7: S. Loeb.
  • 2. etapa – RZ 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 a 15: S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 16: Toni Gardemeister (Ford Focus) – RZ 17: S. Loeb – RZ 18 a 19: M. Hirvonen
  • Nejlepší časy celkemS. Loeb 12 – M. Hirvonen 3 – M. Grönholm 2 – C. Sainz 1 – T. Gardemeister 1. Vedení v soutěži:RZ 1: S. Loeb – RZ 2 a 3: M. Grönholm – RZ 4: M. Hirvonen – RZ 5 a 6: M. Grönholm – RZ 7 až 19: S. Loeb.

Celkové výsledky:

  • 1.S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 4:12:53,7
  • 2. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 1:36,2
  • 3. C. Sainz/Marc Marti (Citroën Xsara) + 2:11,1
  • 4. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 2:56,4
  • 5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 3:13,2
  • 6. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Mitsubishi Lancer) + 3:44,4
  • 7. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 5:19,6
  • 8. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 5:37,5
  • 9. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 6:03
  • 10. X. Pons/C. del Barrio (Citroën Xsara) + 9:03,4
  • 20. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 33:0,1

Mistrovství světa FIA jezdců


1. S. Loeb 65 bodů – 2. P. Solberg 42 – 3. T. Gardemeister 39 – 4. M. Märtin 39 – 5. M. Grönholm 37 – 6. H. Rovanperä 16 – 7. M. Stohl 11 – 8. C. Sainz 11 – 9. R. Kresta 10 – 10. H. Solberg 9 – 11. G. Panizzi 7 – 12. G. Galli 6 – 13. F. Duval 5 – 14. D. Carlsson 4 – 15. A. Warmbold 4 – 16. M. Hirvonen 4 – 17. Ch. Atkinson – 18. J. Pykälistö 1.

Jak si vedli „junioři“?


Nejlepší časy 1. etapa – RZ 1: Guy Wilks (Suzuki Ignis) – RZ 2, 3 a 4: Per-Gunnar Andersson (Suzuki Ignis) – RZ 5: G. Wilks – RZ 6 a 7: P-G. Andersson. 2. etapa – RZ 8: Kris Meeke (Citroën C2) – RZ 9: Urmo Aava (Suzuki Ignis) – RZ 10: P-G. Andersson – RZ 11: K. Meeke – RZ 12: Daniel Sordo (Citroën C2) – RZ 13: P-G. Andersson – RZ 14: D. Sordo – RZ 15: Mirco Baldacci (Fiat Punto). 3. etapa – RZ 16: K. Meeke – RZ 17, 18 a 19: G. Wilks. Nejlepší časy celkemP-G. Andersson 7– G. Wilks 5 – K. Meeke 3 – D. Sordo 2 – U. Aava 1 – M. Baldacci 1. Vedení v soutěžiRZ1: G. Wilks – RZ 2 až 19: P-G. Andersson.


Rallye Acropolis – junioři


1.P-G. Andersson/J. Andersson (Suzuki Ignis) 4:41:21,4 2. G. Wilks/Ph. Pugh (Suzuki Ignis) + 2: 50,4 3. U. Aava/K. Sikk (Suzuki Ignis) + 3:35,6 4. K. Katajamaki/T. Alanne (Suzuki Ignis) + 8:39,1 5. M. Baldacci/G. Bernacchini (Fiat Punto) + 9:51,2 6. K. Meeke/Ch. Patterson (Citroën C2) + 15:15,3 7. M. Prokop/P. Gross (Suzuki Ignis) + 18:52,8 8. C. Rautenbach/C. Williamson (Citroën C2) + 19:48,2 9. A. Scorcioni/S. Stefanelli (Suzuki Ignis) + 40:50,4

JWRC celkově


1. P-G. Andersson 25 – 2. G. Wilks 23 – 3. K. Meeke 19 – 4. D. Sordo 15…13. C. Rautenbach 2.


První polovinu mistrovství světa v automobilových soutěžích, Rallye Akropolis, zakončil tým Citroën Sport impozantně. Nejenže Sébastien Loeb zvýšil svůj náskok na čele klasifikace pilotů, ale Citroën se dokázal vrátit do čela Poháru konstruktérů a ještě k tomu přidat i několik rekordních zápisů do historie světových rallye. To vše díky „Dream teamu“, který v Řecku podruhé v této sezoně doplňoval Carlos Sainz a Marc Marti.

Pošesté v sezoně, popáté v řadě


Do historických análů vejde víkendové šesté vítězství v sezoně a páté v nepřetržité řadě, které má „na svědomí“ úřadující mistr světa Loeb. Od dob Didier Auriola (1992) nevyhrál Akropolis Francouz, pro vítězství francouzské značky musíme jít ještě hlouběji do historie, resp. do roku 1986 k prvenství vozu Peugeot 205. A Francouz na francouzském voze? Naposledy v roce 1973, kdy na alpině vyhrál Jean-Luc Thérier.


Na třetím místě klasifikace přiložili svůj důležitý „kamínek“ do skládačky úspěchu Citroënu v Poháru konstruktérů Carlos Sainz a Marc Marti. Však také španělská legenda sklidila v cílovém parku v Lamii aplaus. Třetím místem se Sainz podepsal pod své 97. pódium v kariéře při 196 zaznamenaných startech v podnicích mistrovství světa. Celkem jeho kariéra vydala na 26 prvenství v průběhu 15 let.


Do čela už v pátek


Citroënům a jejich posádkám vyšel už vstup do soutěže, když v cíli páteční etapy se usadily na pozicích, které uhájily až do cíle.


Carlos Sainz: „Vydělal jsem na startovní pozici, protože jsem měl čistší trať. V rozbitých úsecích jsem si dával velký pozor. Vyváženost xsary je perfektní, přesně tak jak potřebuji, preciznější než v Turecku. Cítím se velice jistě.“


Xavier Pons měl s xsarou premiéru: Takové auto jsem nikdy neřídil. Je fantastické, ale stále poznávám, jak funguje. Brzdy jsou úplně někde jinde, než jsem byl zvyklý. Potřebuji více času, abych si auto osahal.“

Operace Carlos úspěšná


Loeb tak svým soupeřům ujel už v pátek a náskok dokázal udržet až do nedělního cíle. „Byl jsem opatrný, hlavně ve vyjetých kamenech rychlostní zkoušky „Dikastro“ a v posledních dvou zkouškách, které byly opravdu „síla“. V cíli Perivoli to už byly oblázky. A že jsem vyhrál popáté v řadě? Slušelo by se k tomu přidat titul mistra světa. To by bylo největší štěstí. Musím ocenit práci celého týmu v přípravě perfektního auta. A také společnosti Michelin, s níž spolupracujeme. Nikdo není neporazitelný a série jednou nevyhnutelně skončí. Abychom ji ještě prodloužili, nesmíme zaspat. Proto budeme testovat už tento týden.“


Carlos Sainz předeslal, že jeho účinkování v týmu Citroën Sport v Řecku skončí. „Jsem hrdý na šéfa stáje, auto a značku, které jsem svými body mohl pomoci v Poháru konstruktérů. Tým se vrátil do čela klasifikace a doufám, že si tuto pozici uhlídá až do konce. Zaslouží si to. A co se mě týče, skončil jsem na pódiu svou historii v mistrovství světa v zemi, která mi dala první vítězství kariéry. Mohl bych si přát lepší závěr kariéry?“


Generální ředitel Citroënu Claude Satinet byl po skončení rallye plný dojmů z vynikajících výsledků: „Operace Carlos splnila naše naděje, protože Carlos je výjimečným závodníkem, vzorem přesnosti, chuti vyhrávat, jedním slovem profesionál. A navíc sympatický. Jsem nesmírně šťastný, že byl navíc odměněn stupni vítězů.“


Guy Fréquelin, ředitel Citroën Sport: „Naše série vítězství a návrat do čela Poháru konstruktérů svědčí o schopnostech našeho týmu. Séb, Daniel, Carlos a Marc pracovali neúnavně pro Citroën a naše partnery, zejména Michelin. Jsem rád, že v Top Ten je i Xavier Pons na xsaře a že dobré časy zajel také Manfred Stohl z privátního týmu Kronos. Pro naše klienty to svědčí o tom, že naše auta jsou rychlá a spolehlivá.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...