S napětím byl očekáván první letošní rallycross, zvláště pak v první divizi, v níž dva z domácích reprezentantů avizovali zcela novou, resp.vylepšenou techniku. Diváci však nakonec Jirovcovu Škodu Octavia WRC vůbec neviděli, neboť ladičská firma Lehmann Motorsport nestačila včas připravit motor. Nejlepší náš jezdec Pavel Koutný sice do Sosnové přivezl zbrusu nový, doma postavený Ford Focus WRC, který podle jeho slov přišel zhruba na dvanáct milionů korun, ale moc toho nepředvedl. Po nevydařeném tréninku nastoupil pouze do první rozjížďky, v níž se však Ford ani jednou pořádně nerozjel. Dětské nemoci vykonaly tentokrát své. A tak ing. Václav Pech sen., který dokončil Ford Escort Cosworth právě po P.Koutným těsně před závodem, neměl ve startovním poli jedenácti jezdců soupeře a do finále nastupoval jako jednoznačný Favorit. Jenže tam vykroužil dvoje elegantní „hodiny“ a místo vítězství si odvezl pouze zelený věnec za třetí místo, když jako první projel cílem Josef Iro s obstarožní Lancií Delta před Erichem Petrakovitsem (Ford Escort Cosworth). Více jezdců ani finále první divize nedokončilo, neboť Schmied (Ford Escort) a Zeman (Škoda Felicia Kit Car) odpadli v prvním kole a Kopecký (Škoda Felicia) do jízdy vůbec nenastoupil.
V divizi 2 se sešlo devět jezdců, mezi nimiž chyběl Vlastimil Boháček (neměl motor) a tak se o vítězství „prali“ pouze Jaroslav Kalný (Peugeot 306) a Pavel Novotný (Citroen Xsara). V tomto pořadí také projeli cílem, když třetí Jiří Formánek (Peugeot 306) už dost zaostával.
Divizi „nejmenších“ do 1400 ccm vládl úřadující mistr Miroslav Sýkora (Peugeot 106), který nedal ani v rozjížďkách ani ve finále nikomu ze soupeřů šanci a vyhrál s náskokem pěti sekund před Jaroslavem Marchalem (VW Polo) a Pavlem Nováčkem (Suzuki Swift). O slušné úrovni této divize svědčí i skutečnost, že z osmi finalistů jich sedm projelo cílem s plným počtem kol.
Úvodní rallycross sezony 2000 tak příliš nenadchl a malý počet startujících nevěstí nic dobrého ani do dalších závodů. Ani diváci toho tentokrát moc zajímavého neviděli, zvláště když se na trati pohybovaly také třeba jen dva vozy, nebo dokonce i jeden. Přitom byly všechny z jedné divize a nic nebránilo tomu, aby odstartovaly najednou. Rallycross však začíná mít velmi vážného soupeře v tzv.hobby-rallycrossech, v kterých startuje kolem 90 jezdců a závodí se od rána do večera. A to stojí jistě za zamyšlení.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas