Rally Velká Británie (22. – 25. října 2009)

Loeb s Elenou s Citroenem dnes – 23. října startuje ve Walesu k boji o získání již šestého titulu mistrů světa.

Po zisku pátého Poháru konstruktérů a titulu mistra světa už ve Španělsku, stojí Citroën Total World Rally Team ještě před jedním úkolem na Rally Velká Británie.

Mise celého týmu by měla vyvrcholit šestým světovým titulem v řadě pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu. Pro francouzsko – monackou posádku nemohou být závěrečné počty jednodušší – bezpodmínečně musí skončit před Mikko Hirvonenem, zatímco druhá tovární posádka na voze Citroën C4 WRC, Dani Sordo – Marc Martí má volnou ruku a může se pokusit vyhrát 12. závěrečný podnik letošní sezony.

Loeb: Jsem v prvotřídní formě!

Už podle tradice obstará vyvrcholení programu FIA mistrovství světa WRC 2009 Wales Rally Velká Británie. A to i přesto, že letošní podnik se koná o měsíc dříve, než byl v kalendáři sezony 2008. „Pokud se počasí výrazně nezhorší, jsem potěšen, že se nebudeme muset pouštět na zledovatělé tratě na pneumatikách pro šotolinu, jak nás to postihlo loni,“ říká Sébastien Loeb. „Říká se, že zdejší soutěž je koktejl namíchaný z deště, bláta a mlhy, zvláště ve tmě to dělá z této rally velice těžkou soutěž. Nicméně i přesto je to nádherná rally, na kterou se těším.“

„I přes počasí je náš cíl ve Walesu jasný,“ pokračuje Séb. „Potřebujeme skončit před Mikko Hirvonenem. Oba budeme hodně pod tlakem, a sebemenší chybička nás může stát titul. Pokusím se všechno hodit za hlavu a prostě se pustit do boje. Mikko a já už jsme podobně těsně bojovali v Norsku, Finsku a Austrálii a doufám, že uvidíme stejně vzrušující boj i ve Walesu.“

V přípravě na poslední soutěž roku strávil Citroën tým čtyři dny testováním přímo ve Walesu. „Všechno probíhalo velmi dobře. Jako v předešlých letech je i letos můj Citroën C4 WRC velice konkurenceschopný i na tomto druhu povrchu. Po testování mohu říci, že stejně jako Mikko budu i já v Cardiffu v prvotřídní formě!“

Sordo: V neděli bude párty!

Poté, co Dani Sordo přispěl velkým dílem k zisku Poháru konstruktérů pro Citroën, bude mít tentokráte volnou ruku. „Neznamená to, že vyhraju, ale stejně jako kdykoli předtím bych byl rád na špici. Kdyby to mělo být jinak, pak bych snad raději zůstal doma. Nejsem už pod tlakem, takže budu schopen řídit s jasnější hlavou. Loni jsem tu finišoval na stupně vítězů a pomohl jsem získat Citroënu titul mistra světa. Naše testování se vydařilo a pilotování mého vozu jsem si užíval. Cítím se za volantem velice jistě. Mám předpovědět výsledek? Dobře – Sordo před Loebem. A pak budeme moci uspořádat velkolepou párty v neděli večer.“

Tři otázky pro Oliviera Quesnela, sportovního ředitele Citroën Total WRT

Citroën si zajistil pátý titul mistra světa už ve Španělsku. Co to pro vás znamená?

„Byl to skvělý víkend pro nás, když jsme dokázali dojet na prvním a druhém místě a s titulem mistra světa v kapse. Každý z našeho týmu odvádí skvělou práci. Pohár konstruktérů je ale velmi důležitý i z mediálního hlediska. Pro nás jako Citroën je to nesmírně důležité, že můžeme říci – Jsme mistři světa!“

Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen si to o titul rozdají právě ve Walesu. Jak vidíte jejich šance?

„V minulých dvou letech Mikko dokázal, že je schopen se držet pouze jízdy. Není pod tlakem, je to další „Iceman“. Jeho handicapem je to, že ještě nikdy nebyl mistrem světa. S pěti za sebou v řadě 53 prvenstvími v šampionátu WRC je Sébastien Loeb na podobné situace zvyklý. Nebojí se nikoho! Ve Walesu bude mít Loeb také výhodu v tom, že prostě pojede až za Mikkem. A já věřím, že v této situaci je lepší být lovcem než štvanou zvěří. Mikko si musí vybrat, zda pojede takzvaně na krev, nebo zvolí spíš jistotu. Sébastien bude schopen svou jízdu přizpůsobit jeho volbě…“

Dani Sordo nebude ve Walesu svázán taktikou. Myslíte si, že by mohl ve Walesu vyhrát?

„Dani není jediným pilotem, který už nebude pod tlakem. Sébastien Ogier, Petter Soolberg a Jari- Matti Latvala by také rádi vyhráli. Dokonce se domnívám, že o vítězství nemusí nutně bojovat jen Mikko a Séb. Wales není zrovna Daniho oblíbeným terénem. Kdyby ale teď vyhrál, byl by to určitě pro něho mezník, po kterém by si mohl troufnout vyhrávat na každém povrchu.“

Rally Velká Británie ve faktech

  • Centrum rally: Cardiff
  • Povrch: šotolina
  • Trať – celkem 1466,27 km, z toho 348,30 km měřených v 16 rychlostních zkouškách.

Program:

Sakedown proběhl včera 22. října 8 -12 hod. v Margam Park, na okruhu 4,95 km.

  • 1. etapa – dnes -pátek 23. října: 584,78 km, z toho 130,30 km měřených v 6 RZ. Start 6.00 – RZ 1 : ‘Hafren 1’ (32,14 km) – RZ 2 : ‘Sweet Lamb 1’ (5,13 km) – RZ 3 :‘Myherin 1’ (27,88 km) – Seskupení (11.55/10 min.) – Asistence A (12.05/15 min.) – RZ 4:‘Hafren 2’ (32,14 km) – RZ 5 : ‘Sweet Lamb 2’ (5,13 km) – RZ 6 : ‘Myherin 2’ (27,88 km) – Asistence B (18.16/45 min.) – Cíl kolem 22.30.
  • 2. etapa – sobota 24. října: 571,92 km, z toho 138,16 km měřených v 6 RZ. Asistence C (7.10/15 min.) – RZ 7 : ‘Rhondda 1’ (35,72 km) – RZ 8 : ‘Crychan 1 ’ (14,99 km) – RZ 9 : ‘Halfway 1’ (18,37 km) – Seskupení (13.04/14 min.) – Asistence D (13.18/30 min.) – RZ 10 : ‘Rhondda 2’ (35,72 km) – RZ 11 : ‘Crychan 2’ (14,99 km) – RZ 12 : ‘Halfway 2’ (18,37 km) – Asistence E (19.33/45 min.) – Cíl kolem 23.30.
  • 3. etapa – neděle 25. října: 309,57 km, z toho 79,84 km měřených v 4 RZ. Asistence F (7.10/15 min.) – RZ 13 : ‘Port Talbot 1’ (17,41 km) – RZ 14 : ‘Rheola 1’ (22,51 km) – Seskupení (9.59/20 min.) – RZ 15 : ‘Port Talbot 2’ (17,41 km) – RZ 16 : ‘Rheola 2’ (22,51 km) – Seskupení (13.50 / 3 min.) – Asistence G (13.53 / 10 min.) – Cíl v 14.03 hod.

Slavnostní pódium – neděle 25. října v 14.35 hod.

Posádky Citroën před Rally GB

Sébastien Loeb a Daniel Elena :

  • WRC debut: Katalánsko 99 (Saxo Kit-Car / vypadli)
  • WRC startů: 123
  • První vítězství ve WRC: Německo 02 (Xsara WRC)
  • Celkem vítězství ve WRC: 53
  • Tituly WRC: 5 (2004 – 2008).

Dani Sordo

  • WRC debut: Katalánsko 03 (18.)
  • WRC startů: 69
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Marti

  • WRC debut: Katalánsko 92 (21.)
  • WRC startů: 135
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600)

Posádky Citroën na Rally GB

Sébastien Loeb a Daniel Elena: 9. start: 2000 (38. / Saxo sk. A) – 2001 (15. / Saxo S1600), – 2002 (vypadli / Xsara WRC) – 2003 (2. / Xsara WRC) – 2004 (2. / Xsara WRC) – 2005 (3. / XsaraWRC) – 2007 (3. / C4 WRC) – 2008 (1. / C4 WRC).

Dani Sordo: 4. účast: 2006 (7. / Xsara WRC) – 2007 (5. / C4 WRC) – 2008 (3. /C4 WRC).

Marc Marti: 8. start: 1997 (vypadl / Ibiza sk. A) – 1999 (16. / Corolla WRC) – 2003 (Ab. /Xsara WRC) – 2004 (4. /Xsara WRC) – 2006 (7. / Xsara WRC) – 2007 (5. / C4 WRC) – 2008 (3. /C4 WRC)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...