Rally Portugalsko 2011: První double pro Citroën DS3 WRC

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vítězí a Sébastien Loeb a Daniel Elen dojeli jako druzí.

Rok po svém premiérovém vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship v Portugalsku, dokázali tentýž kousek zopakovat na stejném místě a obhájit vítězství.

Posádka Citroën Total World Rally Teamu si dojela pro první příčku v Algarve po perfektním výkonu. DS3 WRC zaznamenal první double v jeho mladé kariéře díky Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi, kteří se bodově dotáhli na Mikko Hirvonena na čele světového šampionátu.

Citroën Total WRT tým zahájil poslední den Rally Portugalsko s náskokem více než čtyř minut na své soupeře a kontroloval tak závěr podniku. Hodně času tým věnoval přípravě pneumatik pro finálové kolo. Kromě bodů za očekávané double si Citroëny DS3 WRC chtěly skóre vylepšit ještě dalšími body na finálové rychlostní speciálce. Dlouho na ní vedl Petter Solberg, nicméně nakonec stanovil nejrychlejší čas Sébastien Loeb. Jari-Matti Latvala dojel se ztrátou sekundy a ani třetí v pořadí, Sébastien Ogier, nebyl schopný sedminásobnému mistrovi světa konkurovat.

Ogier: Začátek dobré série?

Když se Citroën Total World Rally Team vrátil na Estadio Algarve, mohl Ogier přijmout gratulace ke svému třetímu titulu od svého týmového kolegy Loeba. Vítěz pak slavil s celým týmem.

„Byl to perfektní víkend. Ovládli jsme první den a pak jsme dokázali přidat v pravý čas. Je to výrazný výsledek pro celý tým díky double a bodům navíc z Power Stage. Byl jsem šest měsíců bez vítězství, takže už jsem byl poněkud nervózní. Doufám, že by to mohl být začátek dobré série. Body, které jsme tu nashromáždili, nám pomohou dostat se znovu do hry po zklamání v Mexiku. Rád bych poděkoval celému týmu za perfektní práci. Je to stejný úspěch pro mě i pro celý tým.“

Loeb: Šance se rozplynuly v prachu

Sébastien Loeb dojel druhý a připsal si za celý víkend dvacet bodů i díky prémii v poslední zkoušce. To značí, že je v celkovém hodnocení světového šampionátu ve spoluvedení s Mikko Hirvonenem. „Naše šance na vítězství se rozplynuly v sobotu, kdy jsme ztratili 30 sekund v prachu, který zvedlo auto právě Mikka. Druhé místo je tím nejlepším, v co jsme mohli doufat. Bylo mi jasné, že nebude lehké získat prémiové body na Power Stage, ale povedlo se! Je to velmi pozitivní výsledek pro nás a celý tým. Tyto body budou ještě drahocenné, pokud se v mistrovství světa bude bojovat velice těsně.“

Banzet: Snad to nebylo poslední double

Fréderic Banzet, generální manažer Citroënu, byl s týmem po celou rally, a byl velice nadšený, když blahopřál svým posádkám. „Pamatuji si na mladého pilota, který byl šťastný jako blecha, když před rokem vyhrál svou první rally. Letos se Sébastien Ogier pohybuje v úplně jiných dimenzích, což potvrdil tímto nádherným vítězstvím. Sébastien Loeb, který měl smůlu na podmínky, i tak pomohl Citroënu DS3 WRC získat jeho první double. Bravo celému týmu. Tento výsledek našich posádek je velice důležitý i pro všechny partnery automobilky Citroën. Doufám, že naše double nebylo poslední!“

Solbergova smůla

Pozoruhodného výsledku dosáhly také privátní posádky na vozech Citroën DS3 WRC připravené s podporou Citroën Racing Technologies. Petter Solberg a Chris Patterson dojeli šestí, Kimi Räikkönen a Kaj Lindström sedmí. Při svém prvním vystoupení v této sezóně i Peter van Merksteijn Jr. a Eddy Chevaillier dovedli svůj vůz do cíle.

Petter Solberg ztratil šance na vítězství v závěru prvního dne, kdy musel odstoupit pro defekt zadního kola. Druhý den ale zajel bývalý mistr světa šest nejrychlejších časů a vrátil se na šesté místo, za což inkasoval osm bodů. Kimi Räikkönen při svém druhém startu v Portugalsku neudělal žádnou chybu a skončil sedmý. Peter van Merksteijn Jr. debutoval ve WRC na Citroënu DS3 a dojel 22.

Petter Solberg (Petter Solberg World Rally Teamu): „Jsem smutný, že jsem nemohl bojovat o vítězství. Jsou to důležité body pro šampionát, ale mým cílem je ještě lepší výsledek.“

Kimi Räikkönen (Ice1Racing): „Dozvěděli jsme se mnoho o Citroënu DS3 WRC. Udělali jsme pokrok v nastavení a myslím, že jsem se zlepšil. Hodně jsem se naučil a snad se to podaří zužitkovat na dalších rally.“

Peter van Merksteijn Junior (Van Merksteijn Motorsport): „Při mé první zkušenosti s tímto autem to nebyl špatný výsledek, i když jsem měl smůlu. Cílem této první rally bylo sžít se s autem. Jsem přesvědčen, že mohu jet rychleji, ale to určitě přijde.“

Benoit Nogier (ředitel Citroën Racing Technology): „Petter Solberg opět prokázal svou konkurenceschopnost. Jeho Citroën DS3 WRC má stejnou úroveň jako oficiální tovární vozy. Jen smůla mu zabránila v ještě lepším výsledku. Doufáme, že už si smůlu vybral. Kimi Räikkönen ukázal harmonii s vozem už ve Švédsku a pokračoval v tom. To je povzbudivé pro budoucí starty. Měli jsme problém s vozem Petera van Merksteijna Jr, což ho stálo lepší výsledek. Ukázal, co v něm je, i když se teprve učí. Měl by se zlepšovat postupně krok za krokem po celou sezonu.“

Nejrychlejší časy:

1.den – RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Fiesa) – RZ 2 Petter Solberg (Citroën DS3) – RZ 3: Sébastien Loeb a Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 4 : Ogier – RZ 5 : Ogier a Jari-Matti Latvala (Ford Fista) – RZ 6 a 7 : Latvala.

2.den – RZ 8: Loeb – RZ 9: P. Solberg – RZ 10 a 11: Ogier – RZ 12 a 13: P. Solberg.

3.den – RZ 14: Hirvonen – RZ 15 a 16: P. Solberg – RZ 17: Loeb.

Nejrychlejší časy celkem:

P. Solberg 6, Ogier 5, Loeb a Latvala 3, Hirvonen 2.

Vedení v soutěži:

RZ 1: Hirvonen – RZ 2: P. Solberg – RZ 3 až 6: Ogier – RZ 7 až 9: Latvala – RZ 10 až 17 (cíl):

Ogier.

Konečné pořadí rally:

1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:10: 53.4 hod.

2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +31.8 s

3. J. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +3:22.1 min.

4. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +6:16.3

5. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +7:48.5

6. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +10:17.4

7. K. Räikkonen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +10:54.1

8. F. Villagra / J. Perez Companc Ford Fiesta RS WRC +11:38.8

9. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +14:16.4

10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +17:54.6

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:

1.Mikko Hirvonen 58, 2. Sébastien Loeb 58, 3. Jari-Matti Latvala 48, 4. Sébastien Ogier 41, 5. Petter Solberg 31, 6. Mads Ostberg 28, 7. Matthew Wilson 12, 8. Henning Solberg 10, 9. Kimi Räikkönen 10, 10. PG Andersson a Nasser Al-Attiyah 6, 12. Federico Villagra 5, 13. Martin Prokop 4, 14. Juho Hänninen 2, 15. Khalid Al Qassimi 1

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:

1. Ford Abu Dhabi WRT 100, 2. Citroën Total WRT 90, 3. M-Sport Stobart WRT 40, 4. Petter Solberg WRT 22, 5. Ice 1 Racing 16, 6. Munchi’s Ford WRT 12, 7. Team Abu Dhabi 7, 8. Monster WRT 6, 8. FERM Power Tools WRT 6.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...