V klasifikaci soukromníků (Classement Promotion) skončili za Francouzi Romeyerem, Rouxem a Švýcarem Burrim čtvrtí. Chuť si přesto vylepšili senzačním devátým časem na nedělní speciálce v ulicích Monte Carla.>
Pro Martina Prokopa bylo Monte Carlo výtečným testem a přípravou na letošní sezonu:
Konečné pořadí Rally Monte Carlo:
- 1. Loeb – Elena (F/MC – Citroën C4 WRC) 3:10:27.4
- 2. Sordo – Marti (E – Citroën C4 WRC) + 38.2
- 3. Grönholm – Rautiainen (FIN – Ford Focus RS WRC) + 1:22.8
- 4. Atkinson – Macneall (AUS – Subaru Impreza WRC) + 2:28.1
- 5. Hirvonen – Lehtinen (FIN – Ford Focus RS WRC) + 2:28.3
- 6. P. Solberg – Mills (N/GB – Subaru Impreza WRC) + 3:12.0
- 7. Gardemeister – Honkanen (FIN – Mitsubishi Lancer WRC) + 3:38.1
- 8. Kopecký – Schovánek (CZ – Škoda Fabia WRC) + 4:39.4
- 9. Cuoq – Marty (F – Peugeot 307 WRC) + 5:59.7
- 10. Stohl – Minorová (A – Citroën Xsara WRC)+ 6:37.3
- 18. Prokop – Tománek (CZ – Citroën C2 S1600) + 24:40.7
Martin Prokop si Rally Monte Carlo zamiloval a po loňském vítězství v klasifikaci soukromníků přijel do Valence, staronového centra soutěže, prvenství obhájit. Ani letos nebyla soutěž zařazena do juniorského šampionátu, přesto se na startu objevil „starý známý“ Luca Betti, počítat se muselo i s rychlými jezdci produkčních aut Olivierem Burrim a Andreasem Aignerem. Letos však do této klasifikace byli připuštěni i soukromníci s vozy specifikace WRC, jmenovitě Frédéric Romeyer (Peugeot 206 WRC) a Philippe Roux (Peugeot 307 WRC).
Předpoklady vývoje pořadí se začaly naplňovat od úvodních kilometrů. V netradičním nočním úvodu se ujal vedení Romeyer následován Rouxem, následovali „enkaři“ Burri a Aigner. Martin, pro kterého nebývá noc tím pravým ořechovým („moc toho nevidím“) podlehl i domácímu veteránovi Pellereyovi s kitovým saxem. „Úvodní vložky mě příliš nenadchnuly. Byly extrémně rychlé. Prostě tradice je pryč. Ještě štěstí, že nebylo proměnlivé počasí, jinak mohlo dojít k řadě havárií. S odstupem hodnotím bývalé Monte určitě výše,“ komentoval start spolujezdec Jan Tománek.
Ani na rychlých pátečních i sobotních zkouškách nenašlo české duo recept na své konkurenty. Aigner sice ztratil čtyři minuty po defektu a Pellerey odstoupil vinou převodovky, takže se Prokop s Tománkem posunuli na čtvrtou příčku za dvojici Francouzů a Burriho, ale na souboj s nimi neměli. „Srovnávat se s vozem specifikace WRC je nemožné. Navíc řada produkčních vozů již vyrukovala s osmnáctipalcovými pneumatikami a to bylo na rychlých úsecích znát. I když jsem se snažil, třeba na druhém průjezdu nejdelší vložky soutěže (RZ6 St. Pierreville, 46,02 km) sebevíc, dostali jsme od Aignera přes dvacet vteřin,“ komentoval průběh Martin Prokop. „To jsme navíc mohli jet po trojce, po výletu mimo trať domů. Měli jsme obrovské štěstí, že jsme dostali C2 zpět na trať,“ dodal.
Nejlepšího výsledku nakonec posádka jihlavského týmu Jipocar Racing dosáhla na speciálce v Monte Carlu, kde se devátým časem vklínila mezi speciály WRC.
„I přes minimum rovnocenných soupeřů (kontrolovali jsme si hlavně Bettiho) hodnotím start na Monte Carlu pozitivně. Osobně jsem se rozjel, vzhledem k podmínkám jsme otestovali řadu nastavení, které můžeme využít v průběhu roku. Celkově mi však chybělo Monte Carlo, trochu jsem si připadal jako na francouzském mistráku,“ uvedl Martin Prokop.
Dalšími světovými starty budou v rychlém sledu únorové Švédská a Norská rally, kde se Martin Prokop s Janem Tománkem objeví v kokpitu Mitsubishi Lancer Evo IX.
Jipocar Racing, www.martinprokop.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií