Rally Itálie Sardinie (18. – 21. 10. 2012) – Citroën chce opět vyhrát!

Jen dva týdny po Rally Francie se peloton WRC přesunul na Sardinii k předposlednímu kolu sezony.

Již s jistými tituly mistrů světa mezi piloty i v Poháru konstruktérů by tak mohl Citroën Total World Rally Team a Sébastien Loeb s Danielem Elenou startovat už bez většího tlaku.

Ale chyba lávky, francouzský tým se chystá na další vítězství! Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen už mají pěknou sbírku umístění na stupních vítězů, kterou by rádi ještě rozšířili a zajistili si tak v celkovém pořadí světového šampionátu druhou pozici.

RALLY v kostce:

  • Základna: Enna-Pergusa
  • Povrch: šotolina
  • Počasí: teploty mezi 17 až 26°C, sucho.
  • Slince vychází a zapadá první den rally: 7:18 / 18:24
  • Oficiální stránky: www.csai.aci.it

Vítězové Rally Itálie Sardinie ve WRC:

2011 Loeb / Elena Citroën DS3 WRC
2009 Latvala / Antilla Ford Focus RS WRC
2008 Loeb / Elena Citroën C4 WRC
2007 Grönholm / Rautiainen Ford Focus RS WRC
2006 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC
2005 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC

Vzpomínky na vymetání trati

Rally Italie Sardinie je součástí kalendáře WRC od roku 2004 a má pověst velice náročné rally s trasami namixovanými z šotoliny a písku, které jsou situované na sever ostrova. Šest ročníků se na Sardinii jezdilo v jarních termínech, nyní poprvé na podzim, což může výrazně ovlivnit podmínky na cestách. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli čtyři ze sedmi dosavadních ročníků. V loňském roce tady právě Loeb s Elenou zajeli jeden z jejich nejlepších výkonů, navíc ještě v dobách, kdy vedoucí posádka šampionátu musela vymetat trať, a zajistili si tehdy mistrovský titul. V tomto roce už mají titul jistý, mohou odstartovat bez většího tlaku a podat tak dobrý výkon. I když si světovou korunku zajistili už na Rally Francie, hodlají zamířit za svým 76. vítězstvím společné kariéry ve WRC. Navíc na podobné rozpoložení jsou již zvyklí z minulosti: v roce 2010 si zajistili titul po prvním vítězství v Alsasku, aby nakonec vyhráli i oba zbývající podniky sezony, ve Španělsku a Walesu.

Loeb – Pár nevyřízených účtů

„Pokaždé když se řadím na startu, je mým cílem dosáhnout co nejlepšího výsledku a proto chci vyhrát,“ vysvětluje Sébastien Loeb. „Samozřejmě si chci pilotování užít, zvláště když to bude jeden z mých posledních startů v mistrovství světa v rally. Je mi jasné, že tohle je obtížná rally a pamatuji se, že mám ještě pár nevyřízených účtů se soupeři, kteří tu bývají velice rychlí. Na několika posledních soutěžích jsme viděli, že nad ostatními nevedeme o hlavu a ramena, a proto budeme muset tvrdě bojovat o vítězství!“

Hirvonen – o stříbro stylově

Zatímco Sébastien Loeb si připsal celkem osm vítězství v této sezoně, Mikko Hirvonen dosáhl stejného počtu umístění na stupních vítězů. Fin má na Sardinii obdivuhodnou bilanci, která z něj dělá jednoho z favoritů – v posledních pěti letech tu vždy skončil jako druhý.

„Letos bych už chtěl konečně vyhrát,“ vysvětluje Mikko. „I když i třetí místo by mi zaručilo stříbrnou pozici v celkovém hodnocení mistrovství světa, raději bych toho dosáhl stylověji. S týmem jsme udělali ohromný kus práce při vylaďování mého stylu jízdy s nastavením vozu DS3 WRC. Poté, co se mi podařil průlom na asfaltu na poslední rally, doufám, že se zlepším i na šotolině.“

Matton – Chceme zase double!

„Na Rally Francie jsme zaznamenali jeden z nejvýznamnějších úspěchů našeho profesionálního života,“ říká Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu. „Ale do konce sezony zbývají ještě dvě rally, které by již mohly proběhnout v klidu. Ale není to náš styl v Citroën Racing, abychom něco vypustili. Náš cíl pro tuto rally je tudíž jasný: chtěli bychom dosáhnout šestého double, umístění na prvních dvou příčkách, v sezoně. Jako pokaždé mají naše posádky volnou ruku v tom, jak budou závodit. Věřím, že Mikko bude schopný bojovat o vítězství. Určitě by si to zasloužil, protože jsme mu hodně zavázáni za jeho podíl na obou titulech, které jsme letos vyhráli.“

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Chci vyhrát! Jinak bych mohl sedět doma

Ještě než se podíváme dopředu, na Sardinii, ohlédněme se zpátky na váš devátý světový titul, který jste získal v Alsasku. Musel to být pro vás mimořádný moment, že?

„Zažil jsem to před dvěma lety a chtěl jsem to prožít znovu. Tentokrát to ale bylo ještě intenzivnější tím, že to byl můj poslední světový titul… přinejmenším v rally. S Danielem jsme si kolikrát říkali, že musíme z těchto momentů vytěžit maximum, protože nic z toho už nemusíme prožít znovu. Na druhou stranu, je to moje rozhodnutí skončit a tak necítím žádnou hořkost. Vím, že před námi jsou i jiné výzvy. Prožil jsem několik velice citově silných chvil, zvláště v neděli, kdy jsme projížděli blízko míst, kde jsem vyrůstal. Byl jsem opravdu překvapený, kolik lidí mi fandilo po celý týden v Alsasku, od prvních seznamovacích jízd až po finálové pódium. Je to až šílené, jak moc populární se stala rally v Alsasku a myslím, že to nebylo naposledy, co jsem tu startoval!“

Jakým směrem se ubírají vaše úvahy nyní, když jste vyhrál svůj devátý titul a Citroën osmý v Poháru konstruktérů?

„Kdykoli jdu na start, můj cíl je vyhrát. Jinak bych přece mohl zůstat sedět doma! To samé platí o celém týmu Citroën. Jistě je pravda, že díky oběma titulům už trochu opadl tlak. Po vítězství ve Francii se rozhostil pocit úlevy, protože každý to od nás očekával. Museli jsme to dokázat, i když v autě to nebylo určitě snadné. Na Sardinii už nebudeme cítit takový tlak a budeme schopní si to užít. Je to nádherný a vzácný okamžik, když můžete závodit bez starostí. Ale ještě jednou připomínám, užijeme si to jedině, když vyhrajeme!“

Jak budete naladěn na poslední dva podniky sezony?

„Co se mě týče, příběh skončil v Alsasku, když jsme vyhráli oba tituly. Dva další podniky beru jako bonus. V roce 2013 pojedeme jen několik soutěží ve WRC, tudíž se budeme snažit jich co nejvíc i vyhrát. Ale tlak na nás bude trochu jiný. I tak ale bude rok 2013 velice nabitý. Budeme muset zapracovat na projektu WTCC jako doplňku k částečné účasti ve WRC programu.“

Thierry Neuville chce ještě výš

Po čtvrtém místu před několika dny na Rally Francie chtějí Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul ještě výš, na jejich první WRC pódium. Podobně jako na Novém Zélandu bude o tento cíl usilovat posádka Qatar Teamu při absenci Nassera Al-Attiyaha. Další Citroën DS3 WRC pak budou mít k dispozici Luca Pedersoli a Matteo Romano.

Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul skončili na Rally Francie na čtvrté pozici a potvrdili svůj pokrok od rally k rally, navíc zajeli celkem šest nejrychlejších časů. Posádka Citroën Junior World Rally Teamu dosáhla výsledek kariéry, nicméně nyní může své ambice vystřelit ještě výš.

„Můj cíl je skončit na pódiu nejméně jednou,“ vysvětluje pilot z Saint-Vith. „Výsledek z francouzské rally posílil naše sebevědomí. Ujistili jsme se, že můžeme jet velice rychle bez toho, abychom dělali nějaké fatální chyby. Abychom toho dosáhli, museli jsme s týmem tvrdě zapracovat, i když platí, že se pořád ještě učíme. Není dne v rally, abychom se něco nového nepřiučili!“

I když na Rally Itálie jako součásti mistrovství světa Thierry ještě nikdy nestartoval, na Rally Sardinie už byl v roce 2010 v rámci IRC. „Byla to teprve moje třetí rally na Super 2000 a já skončil čtvrtý celkově. Více méně vím, co mohu očekávat. Trať je velice technická a povrch v některých partiích by mohl být dost hrubý. Podobně jako na všech rally WRC programu budeme muset i tady jet hlavně s rozumem.“

Rally Sardinie sice nebyla původně součástí Thierryho kalendáře, nicméně nakonec startuje díky Nasser Al-Attiyahovi.

„Jsem rád, že Thierry pojede za Qatar World Rally Team na Sardinii. Já jsem uprostřed příprav na Dakar Rally a musím tudíž hodně testovat, což značí, že se nemohu zúčastnit posledních dvou podniků mistrovství světa. Můj program ve WRC proto skončil ve Francii. Rád bych poděkoval Citroënu za to, že mi dal možnost v této sezoně závodit za tuto značku. Rok 2012 byl pro mě prostě neuvěřitelný! Co si budu pamatovat? Víc než nějaký konkrétní výsledek to, jak mě přijali a jakým způsobem mě podporovali a také to, jak mi pomáhali se neustále zlepšovat. Co jsem se u Citroënu naučil, se mi bude hodit v budoucnu, konkrétně už na Dakar Rally.“

Citroën DS3 WRC s číslem 7 bude na Rally Španělsko, posledním podniku šampionátu, řídit nizozemský pilot Hans Weijs Jr., který byl druhý v juniorském mistrovství světa 2010 C2 Super 1600.

Druhý Citroën DS3 WRC připravený pod hlavičkou Citroën Racing Technologies je přihlášený na Sardinii. Bude svěřen do rukou italské posádky Luca Pedersoli – Matteo Romano. Druhý pilot evropského šampionátu 2004, rodák z Brescie, si před návratem v roce 2009 udělal delší pauzu. V roce 2011 vyhrál Trofeo Rally Asphalto na C4 WRC, nyní Luca vidí letošní Rally Sardinie jako nejdůležitější v letošní sezoně.

Jsem velice potěšen a současně je to pro mě veliká čest usednout do aktuálně nejlepšího auta, navíc na mé domácí rally. Nemám s šotolinou moc zkušeností, takže i stanovení přesnějších cílů je obtížné. Poprvé jsem auto řídil během několikadenního testování na jihu Francie a byl jsem hned unešený jeho chováním a vlastnostmi. Znám Sardinii velmi dobře, ale moje vzpomínky na tuto rally jsou hodně letité. Vždyť jsem tam naposledy závodil na Rally Costa Smeralda Terra Sarda počátkem roku 2000. Uvidíme, co rally přinese, ale jsem odhodlaný si hlavně užít pilotování tak báječného auta.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...