Rally Francie – Alsasko (30.9. – 3. 10. 2010)

Sébastien Loeb s Danielem Elenou na Citroënu C4 WRC mistry světa a Citroën získal i titul v Poháru konstruktérů!

I když scénář vypadal ideálně, pro jeho naplnění se muselo hodně udělat.

Když Loeb s Elenou zastavili svůj Citroën C4 WRC před radnicí v Haguenau, zaznamenali právě své šedesáté prvenství v podnicích WRC a současně i sedmý titul světových šampionů v řadě. Podobný úspěch nemá v historii motoristického sportu obdoby, však také místní rodák skákal radostí jako malý kluk.

Dani Sordo a Diego Vallejo pohli druhým místem Citroën Total World Rally Teamu k šestému titulu v Poháru konstruktérů.

Dojatý Loeb

Po dvou dlouhých dnech zavedla třetí etapa Rally Francie účastníky severně od Štrasburku. Finálový program, který posádky musely absolvovat bez jediného servisu, se měl odehrávat dvěma průjezdy vojenským prostorem Bitche a stejně tak Loebovým rodným městem Haguenau. Budoucí sedminásobný světový šampion byl velice dojatý z podpory diváků, které se mu dostávalo zejména mezi Štrasburkem a Haguenau, při první městské rychlostní zkoušce. „Lidé byli všude, podél tratě, na tribunách. Bylo to dost dojemné.“

Překvapený Sordo

Dani Sordo vstupoval do posledního dne také v emocionálním rozpoložení, byť z jiného důvodu. „Nebylo to pro nás příliš snadné, protože jsem si nevzal moc dobré poznámky. K tomu přibyly ještě problémy s hadicí od vody. Byli jsme ale schopní si to opravit.“

Sordo splatil důvěru nejrychlejším časem v Camp do Bitche před Loebem. „Neměli jsme k dispozici žádné split časy, takže jsme nevěděli, zda jedeme ideální rychlostí nebo ne. Proto jsem byl tak překvapený, když jsme nejrychlejší čas zajeli.“ K tomu přidal Loeb: „Bez splitů se závodí naslepo, nechtěl jsem v rychlých pasážích zbytečně riskovat.“

Loeb: Tolik diváků? Ještě nikdy

Po nekonečném přeskupení v Bitch se pořadatelé rozhodli zrušit druhý průjezd vojenským prostorem a rally tak končila v ulicích Haguenau. Po projetí cílovým prostorem dával Loeb průchod své radosti na střeše vozu C4 WRC. „Můj první světový titul zůstane navždy pro mě nejlepší, ale tento bude mít v mém srdci zvláštní místo. Vyhráli jsme ho po velmi náročné rally. Bylo skvělé, že cíl byl v mém rodném městě, a bylo neuvěřitelné vidět tolik lidí. Nepamatuji si, že bychom vůbec někdy viděli tolik diváků na nějaké rally.“

„Je dobré, že jsme to dotáhli až do konce,“ přidával jedním dechem Daniel Elena. „Trasa byla opravdu velkou výzvou a my jsme se dokázali vyvarovat všech léček a vyhrát světové tituly pro nás a Citroën.“

Smál si i druhý v cíli Sordo: „Především musím poblahopřát Sébovi a Danielovi, kteří byli tento víkend neporazitelní. I my jsme zajeli dobrou rally a jsme pyšní na to, že jsme pomohli Citroënu k šestému světovému titulu. Doufám, že i já budu za pár týdnů doma prorokem.“

Historický den pro Citroën

Olivier Quesnel, stájový šéf, neskrýval svou hrdost na práci celého týmu a posádek: „Co tento víkend dosáhl Loeb, to je naprosto výjimečné. Nikdo si neumí představit, jak veliký tlak nesl na svých bedrech. Podařilo se mu vše setřást a soustředit se jen a jen na nejrychlejší časy. Nepotřeboval ve Francii nutně vyhrát, aby se stal světovým šampionem, ale je to rozený vítěz a nemohl jednat jinak. Ještě jednou musím zdůraznit – je to v současnosti nejlepší pilot na světě!“

„Je to další historický den pro Citroën,“ přidal Fréderic Banzet, výkonný ředitel. „Double a světové tituly pro nás ve Francii, to je prostě neuvěřitelné! Tento výsledek patří nejlepšímu týmu v rally na světě. Je to úspěch všech mužů a žen, kteří pracují v Citroën Racing závodě ve Versailles, stejně jako všech spolupracovníků, kteří k světovým titulům přispěli.“

>Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1 až 4: Loeb (Citroën C4) – RZ 5: Latvala (Ford Focus) – RZ 6: Loeb – RZ 7: Sordo (Citroën C4) – RZ 8: Latvala.
  • 2. etapa – RZ 9: Loeb – RZ 10: Sordo – RZ 11: Loeb – RZ 12: Latvala – RZ 13: Ogier RZ 14: Sordo – RZ 15 a 16: P. Solberg (Citroën C4).
  • 3. etapa – RZ 17: P. Solberg – RZ 18: Sordo – RZ 19: zrušena – RZ 20: Latvala.

Nejlepší časy celkem:

Loeb 7, Sordo a Latvala 4, P. Solberg 3 a Ogier 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 20: Loeb.

Konečné pořadí Rally Francie:

  • 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:05:49,3 hod.
  • 2. Sordo / Vallejo Citroën C4 +35,7s
  • 3. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +1:16,8 min.
  • 4. Latvala / Anttila Ford Focus +1:29,3
  • 5. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +3:43,8
  • 6. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +11:55,9
  • 7. Villagra / Curletto Ford Focus +14:15,4
  • 8. Wilson / Martin Ford Focus +14:26,9
  • 9. H. Solberg / Minor Ford Fiesta +16:48,9
  • 10. Sandell / Axelsson Škoda Fabia +17:12,3

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:

1. Loeb 226, 2. Ogier 166, 3. Latvala 144, 4. P. Solberg 135, 5. Sordo 125, 6. Hirvonen 102, 7. Wilson 60, 8. Villagra 36, 9. H.Solberg 33, 10. Räikkönen 21…

Mistrovství světa FIA, pořadí Poháru konstruktérů:

1.Citroën Total WRT 388, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 277, 3. Citroën Junior Team 193, 4. Stobart M-Sport Ford 140, 5. Munchi´s Ford 54

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...