Důvod proč tomu tak je, je prostý. Rally Bohemia roku 2010 se zúčastní také soutěžní dvojice z Polska. K sedmi, dá se říci stabilním českým posádkám, tak přibude šestice polských dvojic.
Tím pádem se o finanční prémie ve výši 19.600 Euro popere téměř dvojnásobný počet startujících a konkurence tedy bude o to vyrovnanější a silnější.
Letošní, už 37. ročník Rally Bohemia bude těžkou zkouškou pro všechny zúčastněné a posádky Citroënů C2 R2 Max nebudou ničeho ušetřeny. Na všechny čeká soutěž, která odstartuje už zítra – v pátek odpoledne na Autodromu v Sosnové paralelní superspeciálkou.
Rozhodovat se však bude na klasických rychlostních zkouškách. V sobotu absolvují posádky celkem devět, v neděli zbývajících šest měřených úseků, které převážně tvoří asfaltový povrch. Vítězná posádka v rámci Citroën Racing Trophy CZ + PL bude známá v neděli krátce před pátou hodinou, kdy proběhne v Mladé Boleslavi závěrečný ceremoniál na cílové rampě. Dohromady je na programu 16 rychlostních zkoušek, o celkové délce téměř 228 ostrých kilometrů a především dvě nedělní erzety budou opravdu tvrdým oříškem. Test jménem Sychrov totiž měří více než 28 kilometrů a jede se dvakrát.
A kdo, že se vlastně utká o finanční prémie v celkové výši 19 600 euro?
Mezi největší adepty na vítězství bude z českých jezdců patřit Jan Černý. Příbramský jezdec dokázal letos již dvakrát zvítězit a jednou obsadit druhé místo, když rychlejší byl pouze Brynda, který však startoval se silnějším dvoulitrovým autem třídy A7. „Rally Bohemia patří mezi mé nejoblíbenější soutěže u nás. Má nádhernou atmosféru a ještě krásnější tratě rychlostních zkoušek. Navíc při pohledu do startovní listiny slibuje Bohemia nádhernou podívanou a především souboje o každý metr na trati. Jsem zvědavý, jak se nám bude dařit proti špičce polského CRT. Těším se také na souboj s Bryndou. Ten sice startuje se silnějším vozem třídy A7, ale druhá etapa v Hustopečích ukázala, že jsme schopni s příbramským týmovým kolegou držet krok,“ vzhlíží k blížícímu se závodu Jan Černý.
Mladý český jezdec si však bude muset dát pozor i na polské účastníky CRT. Michał Bębenek skončil na Rajd Polski na desátém místě absolutně a zvítězil v rámci pohárového závodu, když porazil i několik soupěřů se silnějšími vozy. Pozadu nebude chtít jistě zůstat ani druhý nejrychlejší z Rajdu Polského Jan Chmielewski. Ten se v rámci českého šampionátu představil již v Hustopečích, ale havárie jej připravila o dobrý výsledek.
Ve složité situaci budou rovněž další čeští účastníci. Během posledních dvou závodů se dařilo pražské posádce ve složení Antonín Matys a Aleš Vaněček. Dvojice, startující s vozem Citroën C2 R2 Max skončila v Hustopečích na čtvrtém místě. Uvidíme, jak si sympatická dvojice poradí na náročných tratích. Na startu nebude chybět ani Miroslav Březík. Ten absolvuje již třetí závod v rámci CRT CZ. V Hustopečích sice soutěž kvůli technické závadě nedokončil, v Krumlově však skončil na druhém místě, a tak jistě bude patřit rovněž k nejrychlejším pohárovým jezdcům.
České účastníky ještě doplní Tomáš Pletka, Jakub Koudela a Pavel Přibyl. Nově se v rámci Citroën Racing Trophy CZ představí rovněž Michal Křemen.
O finanční prémie budou usilovat ještě polští jezdci Tomasz Porębski, Marcin Dobrowolski, Szymon Kornicki a Tomasz Gryc.
Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky, všechny s vozy Citroën C2 R2 Max:
- 1. Jan Černý – Pavel Kohout
- 2. Antonín Matys – Aleš Vaněček
- 3. Tomáš Pletka – František Rajnoha
- 4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora
- 5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný
- 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský
- 7. Miroslav Březík – Martin Běhula
- 8. Michal Křemen
Tabulka finančních odměn 2010
Umístění – odměna
- 1. – 5 000 €
- 2. – 4 000 €
- 3. – 3 000 €
- 4. – 2 500 €
- 5. – 2 000 €
- 6. – 1 500 €
- 7. – 1 000 €
- 8. – 600 €
Navíc se hodnotí i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto:
Celkové umístění 2010 – odměna ve formě šeku na náhradní díly
- 1. – 5 000 €
- 2. – 2 500 €
- 3. – 1 250 €
Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.
Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010:
Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 2010
- 26. až 28. března – Valašská rally
- 21. až 23. května – Rallye Český Krumlov
- 11. až 13. června – Agrotec Rally Hustopeče
- 2. až 4. července – Rally Bohemia
- 27. až 29. srpna – Barum Czech Rally Zlín
- 24. až 26. září – Rally Příbram
Technickou a organizační stránku CRT CZ zajišťuje:
JIPOCAR RACING, 2010 CITROËN RACING TROPHY CZ
Petra Prokop Müller, Logistický Areál D1, Střítež u Jihlavy 3, 588 11, E-mail: petra.mueller@jipocar.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií