Na start Rajdu Polského nepřijeli z předních posádek pouze vynikající Estonec Markko Martin a naše dvojice Trajbold-Trajboldová a Štolfa-Fanta.To však na zajímavosti nakonec nic neubralo. Hned od prvních kilometrů udávala tón čtveřice jezdců – Dán Lundgaard (Toyota Corolla WRC), Belgičan Thiry (Citroën Xsara Kit Car) a Poláci Kulig (Ford Focus WRC) a Kuzaj (Toyota Corolla WRC). Jejich tempu nestačil ani další kvalitní Polák Herba jedoucí na Seatu Cordoba kategorie World Rally Car a překvapivě ani Němka Isolde Holderiedová s Toyotou Corolla WRC. Zatímco první jezdec se dopustil několika jezdeckých chyb a několikrát opustil trať, tak Němku provázely technické problémy.
První etapa se třemi zkouškami (jedna byla z důvodu bezpečnosti diváků zrušena) vyšla nejlépe domácí posádce Kulig – Baran, která vedla s náskokem pouhých čtyř desetin sekundy před Lundgaardem s Ankerem, třetí Kuzaj s Gorskim zaostávali o 13 s a čtvrtí Thiry s Prevotem jedoucí na „dvoukolce“ Citroën měli manko 20 sekund.
Během prvních tří pátečních rychlostních zkoušek se dostal do čela Henrik Lundgaard sledovaný oběma Poláky a Thirym, jehož vozu s jednou poháněnou nápravou extrémně rychlá trať (často s průměrem nad 120 km/h, jednou dokonce 132 km/h) na rozbitém asfaltu, místy pokrytým vrstvou prachu příliš tentokrát neseděla. Toto kvarteto také nabídlo tisícovkám diváků jedinečný sportovní zážitek. Takové bylo pořadí i v cíli páteční etapy, která zahrnovala mj. i dvě třicetikilometrové zkoušky v okolí Walimi.
Sobotní etapa zavedla posádky na šest zkoušek situovaných do Orlických hor, na nichž si Lundgaard už nenechal vzít svoji šanci, aby vrátil Thirymu porážku z bulharské Rallye Albena. Z prvního kvarteta se musel se soutěží rozloučit bohužel Kuzaj, čímž se dostal na bronzovou příčku Bruno Thiry, který si tak upevnil svoji pozici v průběžné klasifikaci evropského šampionátu. Ten, jak se zdá, má po letech opět jednou hodnotnou sportovní úroveň, neboť Lundgaard i Thiry by rádi získali evropský titul a o pěkném celkovém umístění sní také Kuzaj. Toto trio má také v plánu absolvovat všechny významné soutěže.
Ze souboje o vítězství ve skupině N vyšel nakonec nejlépe Sztuka s Mitsubishi Lancer před Dytkem a Turskim na stejných vozech. V absolutním pořadí jim patřilo páté, šesté a sedmé místo před Isoldou Holderiedovou, která se na osmou příčku propracovala pěkným výkonem v závěrečné fázi. Jediní naši zástupci Jiří Tošovský a Jan Krečman (Mitsubishi Lancer) obsadili dvanáctou příčku, půl minuty za pěkně jedoucím Polákem Gielatem se Škodou Felicia Kit Car. Za zmínku stojí i vynikající výkon Damiana Jurczaka, který malý Fiat Seicento Kit Car dokázal dovést do cíle na 15.místě.
Výsledky
1. Lundgaard – Anker (DK) | Toyota Corolla WRC | 2:14.29,6 |
2. Kulig – Baran (PL) | Ford Focus WRC | – 0,33 |
3. Thiry – Prevot (B) | Citroën Xsara | -1,20 |
4. Herba – Rathe (PL) | Seat Cordoba WRC | – 6,27 |
5. Sztuka – Cieslar (PL) | Mitsubishi Lancer (1.N) | – 9,42 |
Pořadí ME
1. Thiry Bruno | 400 bodů |
2. Lundgaard Henrik | 320 bodů |
3. Puras Jesus | 200 bodů |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií