PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí 2005

Světový prodej za první pololetí 2005: 1 754 000 vozů, + 0,6 %

Z 1 754 000 prodal Peugeot 1 028 000 a Citroën 726 000. Podíl na trhu západní Evropy: 14,6 %, prodej mimo západní Evropu: +9 %.


V evropské „osmnáctce“ sice v prvním pololetí roku 2005 došlo k poklesu registrací nových vozů, nicméně k vzrůstu tržeb proti druhému pololetí 2004. Na evropském trhu osobních a užitkových vozů zaznamenala skupina PSA pokles o 2,3 % s 1 292 000 vozy (687 000 Peugeot – 604 000 Citroën). Podíl na trhu překonal hranici 14,6 % (Peugeot 7,8 % – Citroën 6,8 %) oproti 15 % v prvním pololetí 2004 či proti 14,2 % za druhé pololetí 2004. Stalo se tak zejména díky novinkám na trhu – modelům Citroën C4, Peugeot 407 a 1007.


Ve Francii stoupal trh celkově o 5,6 %, zatímco PSA posilovala o 3,9 % s 431 000 prodanými vozy (v porovnání s 417 700 za první pololetí 2004), tržní podíl skupiny činil 31,8 %.


Ve Španělsku zaujímá PSA s tržním podílem 20,9 % první místo mezi výrobci osobních a užitkových aut. Při růstu tamního trhu o 5,4 % posilovala skupina o 3,4 % s 211 000 vozy.


Velká Británie představuje třetí silný trh pro skupinu PSA, která si držela podíl 10,1 %. Tento automobilový trh byl v poklesu o 4,9 %, nicméně prodeje skupiny čítaly 149 000 vozů proti 171 000 za stejné období 2004.


Itálie po třech letech silného vzestupu přinesla pro PSA tržní podíl 10,2 %. Se 135 000 prodanými vozy tak došlo pro PSA k poklesu o 17,2 % při obecném propadu italského trhu o 5,7 %.


Německu skupina PSA drží tržní podíl 5,9 %, při posilování automobilového trhu o 2,1 % se prodalo 105 000 peugeotů a citroënů, tedy o 2,9 % více než před rokem.

Mimo západní Evropu: nárůst o 9 %


V této části světa PSA dál posilovala, i když ve střední a východní Evropě přinesl trh pokles. Celkem se prodalo 510 000 nových aut (365 000 Peugeot – 145 000 Citroën). Celkem to představuje proti stejnému období 2004 nárůst o 9 %! Prodeje obou značek mimo západní Evropu představují plných 29,1 % všech světových prodejů skupiny (proti 26,9 % v loňském pololetí a v porovnání s 28,2 % za celý rok 2004).


V Jižní Americe pokračuje pozitivní trend prodejů, celkem se prodalo 83 000 nových aut, což představuje 30% nárůst. Ve státech Mercosur rostl trh obecně o 16,5 % a PSA zaregistrovala celkem 61 000 nových prodaných aut (nárůst 34,8 %). V Argentině prodeje stouply o 52,9 %, v Brazílii o 20,7 % (35 000 vozů).


Čínský trh posiloval ve sledovaném období o 13,8 %, prodeje skupiny PSA byly dokonce o 55 % vyšší. Z 47 000 nových vozů v loňském pololetí je nyní 73 000 registrovaných nových aut.


Ve střední Evropě došlo k poklesu, který souvisel se vstupem do Evropské unie, zejména s ohledem na vzestup hladiny cen. Prodeje PSA poklesly o 20,5 % na 97 000 vozů. V šesti zemích (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovinsko, Chorvatsko a Slovensko) byl trh na ústupu o 14,4 %, ale PSA drží tržní podíl 11,7 % s 52 000 prodanými auty.

Slibný nárůst v roce 2005


Po prvním čtvrtletí 2005 charakterizovaném stabilitou světových prodejů realizovala skupina PSA Peugeot Citroën ve druhém čtvrtletí roku rekordní prodeje celkem 932 000 nových vozů. Další pozitivní prodejní výsledky by měly ovlivnit zejména nové modely Peugeot 107 a Citroën C1, resp. Peugeot 407 Coupé.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...