V předvečer zahájení mezinárodního autosalónu v Paříži se minulý týden s novináři setkal Jean-Martin Folz, president sdružení PSA Peugeot Citroën. Připomněl úspěchy, které PSA provázejí od jejího vzniku a nastínil i další vývoj spolupráce obou automobilek.
Období 1998 – 2002 charakterizoval jako etapu, pro níž je synonymem „růst PSA“. Za pět let existence PSA se totiž zvýšily prodeje o 54%. Na evropském trhu se podíl PSA v roce 2001 zvýšil na 15 % proti 11,9 % v roce 1997.
Optimistické jsou výsledky skupiny PSA za prvních 8 měsíců roku 2002. Na konci srpna činil podíl na trhu Evropy dokonce 15,5 %. Ve střední Evropě se PSA posunulo z 9. místa v roce 1998 na 2. příčku v roce letošním. Potěšitelné prodeje zaznamenalo PSA zejména v Číně a Brazílii.
Pro rok 2002 si PSA Peugeot Citroën naplánovalo prodat po celém světě 3 250 000 vozů obou značek. Tuto metu skupina PSA hodlá překonat i přesto, že konjunktura automobilových trhů je obecně zmrazená a trhy vykazují celkový pokles. V horizontu roku 2006 hodlá podle slov J-M.Folze PSA Peugeot Citroën prodávat ročně kolem 4 milionů vozů.
V čem je tajemství úspěchů takové přízně zákazníků a popularity vozů? Především se vychází z přání zákazníků při vývoji nových modelů, pravidelně jsou podle stejných hledisek inovovány modely stávající. Velká pozornost je kladena na vývoj technologií. Příkladem z poslední doby mohou být nejmodernější dieselové motory HDi a filtry pevných částic.
Mění se i celková politika PSA. Od počátků, charakterizovaných založením platformy spolupráce v roce 1998, přes kooperaci konstruktérů až po vytvoření vysoce efektivní a účinné skupiny. Taková je skupina PSA Peugeot Citroën současnosti.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií