PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy představily minulý týden městský dodávkový vůz

Vůz k pohonu elektrického hnacího ústrojí využívá technologicky vyspělý palivový článek s. nulovými emisemi.

Tři roky trvající partnerství Společnosti PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy vyústilo v realizaci technologického prototypu Peugeot Partner H2Origin s elektrickým motorem, který napájí palivový článek PEMFC (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) nové generace.

Palivové články 10 kWe nové generace nabízí následující výhody:

  • Dojezd vozu dosáhne 300 km, tzn. trojnásobek klasického elektrického vozu na baterie
  • Kompaktnost palivového článku a jeho pomocných prvků je tak dokonalá, že je možné jej uložit do přední části vozu na místo tepelného motoru
  • Vůz je schopen nastartovat při -20°C, což je u vozu s palivovým článkem velký pokrok
  • Inovovaný systém uchovávání plynného vodíku (700 barů) zlepšuje mobilitu a usnadňuje fungování a provoz vozu:
  • Zvýšení množství vodíku o 70 % při stejném objemu a hmotnosti nádrží
  • Zvýšení dojezdové vzdálenosti vozu bez nutnosti dobíjení baterií ze sítě, a tedy širší provozní profil
  • Vodíkové lahve se nakládají do výsuvné zásuvky, která je umístěná pod nakládací plochou v zadní části vozu. Tento stojanový systém umožňuje rychlou výměnu lahví, což představuje praktickou alternativu k plnění v tradiční čerpací stanici, čímž se odstraní hlavní překážka rozvoje tohoto typu automobilů.

Strategie aktivní ostražitosti s cílem být připraveni v den D

PSA Peugeot Citroën ukazuje, že míní dál aktivně hledat potenciální řešení v oblasti, která je v rámci různých alternativ automobilového pohonu, objevujících se na počátku tohoto nového století, velice slibná. Toto neutuchající snažení je v souladu s názorem expertů i celého průmyslu, podle nichž by palivové články mohly být sériově využívány v horizontu roku 2020.

Ještě je nutné odstranit některé překážky jako jsou náklady, které prozatím neumožňují cenově dostupné využití, dále hmotnost a rozměry vodíkových lahví. Využití vodíku jako energetického zdroje je navíc stále v plenkách a postup vpřed bude vyžadovat vůli států a nadnárodních institucí, stejně jako posun v energetické politice, což automobilový průmysl nemůže ovlivnit.

Předváděcí model H2Origin umožnil skupině PSA Peugeot Citroën posunout se dál ve zkušenostech s automobilovými palivovými články a být připraven, pokud to podmínky trhu a energetický kontext umožní, přijít s nabídkou vozů s nulovými emisemi ZEV (Zero Emission Vehicle), které budou tuto technologii využívat.

H2Origin je šestý vůz s pohonem na palivový článek skupiny PSA Peugeot Citroën od roku 2000.

Henri Winand, výkonný ředitel Intelligent Energy:

„Vyrobili jsme poprvé kompaktní palivový článek, který se vejde pod kapotu motoru. Vytvořili jsme článek, jehož funkční robustnost vyhovuje nesmírně náročnému provoznímu prostředí, a díky spolupráci s PSA Peugeot Citroën jsme získali neuvěřitelné množství zkušeností.“

Jean Pierre Goedgebuer, ředitel výzkumu PSA Peugeot Citroën:

„Jakožto nejúspěšnější výrobce vozů s nízkými emisemi CO2 jsme již vyrobili několik vozů s nulovými emisemi. Díky palivovému článku Intelligent Energy se u vozu s elektrickým pohonem Peugeot Partner H2Origin zvýšil dojezd ze 100 na 300 km. Takovéto zvýšení dojezdu městských elektrických dodávkových vozů značným způsobem rozšiřuje jejich pole působnosti a současně se ukazuje jako velice zajímavé řešení pro zlepšení podmínek pro úspěch na trhu s elektrickými vozy, jakmile to bude ekonomicky možné.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...