Guy Fréquelin s radostí v hlase řekl: „Už od Katalánské rallye, kde jsme oznámili náš návrat do světové rallye, celý tým, včetně Sébastiena, dostal novou motivaci a chuť do práce a také samozřejmě netrpělivě očekával první jízdní krůčky C4 WRC.“
Posádka mistrů světa v rallye 2005 se poprvé chopila volantu C4 WRC. Pro její první pracovní dotek s asfaltovým povrchem si Citroën Sport přál příznivé počasí a spíše stabilní podmínky testu. K tomu byla nakonec vybrána oblast Var v jižní Francii, přesněji silnice spojující Col de Gratteloup s Roquebrune. Úsek úzké trati plné zatáček…
Během dvou dní vyzkoušel Philippe Bugalski, testovací pilot Citroën Sportu, Cé čtyřku a najel s ní více než 300 km. Ke všeobecné spokojenosti našeho technického týmu vůz nezaznamenal jakýkoliv problém, který by byl překážkou v jízdě a zároveň dosahoval skvělých časů.
Počasí se ale třetí den velmi zhoršilo. Sébastien Loeb a Daniel Elena sice zajeli první zkoušku ještě na suché trati, poté se však dostavil déšť a trať se stala velmi kluzkou.
Hned po prvním setkání se svým budoucím vozem, nám Seb poskytl možnost sdílet jeho první, ještě teplé dojmy „Už po několika kilometrech jsem se cítil v pohodě, i přes ne zcela příznivé podmínky díky nestálému počasí. Vůz je v pořádku, « zdravý » a snadno pochopitelný. Je to Citroën, který byl již « vymyšlen » s cílem homolagace verze WRC, jsou tam tedy patrné mnohé podobnosti s vozem, který dobře znám. Například zvuk motoru. Pokud jde o jízdní vlastnosti a chování vozu, řekl bych, že zavěšení dobře pohlcuje vertikální nerovnosti, což přispívá určitému komfortu a výkonnosti vozu. Vyvážení a stabilita jsou ale dost odlišné od toho, co znám. C4 je jako stvořená pro pomalejší úseky, se zádí, která dobře sedí a nedochází k jejímu vychylování v zatáčkách….Obecně mohu říci, že máme už dnes skvělý základ pro další práci…a že jsem si to « první rande » s Cé čtyřkou opravdu užil !“
Technický šéf, Xavier Mestelan-Pinon, čekal na první analýzu dvojnásobného mistra světa s velkou netrpělivostí. „Seb vyzkoušel vůz se zcela novým kabátem, se širokým rozchodem, což dovolují pravidla, s jiným uspořádáním vnitřního prostoru, s místem řidiče mnohem vzdálenějším od čelního skla, než byl zvyklý, atd. Pro nás techniky, jsou hodnocení pilota z prvních kilometrů zajetých za volantem zcela nového vozu tou nejcennější informací. To jsou právě ty chvíle, z nich čerpáme nejvíce informací pro naši další práci. Kromě toho, podmínky asfaltového povrchu se měnily a to ještě rozšířilo množství výstupních informací. Závěrem mohu s uspokojením konstatovat, že máme to, co jsme sem přišli hledat… „
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií