Z dílů vozu Morris a s motorem Hotchkiss sestavil v roce 1924 první automobil MG známý automobilový nadšenec a bývalý závodník Cecil Kimber. A protože byl ředitelem Morris Garage, označil jej zkratkou MG.
Opravdový „midget“ – typ M se pak objevil o čtyři roky později a snaha o postavení superzávodního automobilu vyvrcholila v roce 1935, kdy se ve dvanáctikusové sérii, včetně dvou prototypů, narodil typ R. Tenhle monopost s mřížkovým trubkovým rámem, který ve sportovních vozech našel uplatnění až za dalších třicet let, byl poháněn čtyřválcem o objemu 746 ccm a výkonu 83 kW (113 k), jenž disponoval největším litrovým výkonem ze všech tehdejších závodních i sériových automobilů.
Do tohoto modelu vkládala MG Car Company velké naděje. Jenže v okamžiku překonání dětských nemocí byla firma včleněna do společnosti Morris Minor, která se automobilovým sportem nezabývala, a tak vůz zemřel dřív, než se opravdu narodil. Dnes patří ke vzácným unikátům.