První hyper-SUV Lotus Eletre dostal 10 typů pneumatik Pirelli

Pirelli homologovala 10 typů pneumatik, kterými bude vybaven vůz Lotus Eletre – vůbec první elektrické hyper-SUV této britské značky. Jedná se o 22 palcové a 23 palcové pneumatiky P Zero, které jsou k dispozici s technologií Seal Inside (samozacelení po propíchnutí) i bez ní, a 22 palcové pneumatiky P Zero Corsa.

Italský výrobce se zaměřil na prvotřídní dynamické vlastnosti a vynikající pocit z řízení, a současně dbal na dojezd a komfort za všech jízdních podmínek.

Dokladem, že pneumatiky byly vyvinuty v rámci specializovaného vývojového programu, je označení LTS na bočnicích, zatímco označení Elect určuje balíček technologií, který vhodně doplňuje vlastnosti elektromobilů.

Při vývoji vysoce výkonných pneumatik pro dynamická bateriově poháněná vozidla, jako je Lotus Eletre, jsme museli zvýšit technologickou úroveň a identifikovat nová řešení, která splňují potřeby trhu,“ říká Dario Marrafuschi, vedoucí produktového oddělení Pirelli.

Ten nyní zažívá skutečnou revoluci – auta jsou rychlejší a náročnější než kdykoli předtím. Stejně jako automobily se i pneumatiky mění v mnohem větší míře, než by se mohlo zdát. „Pro nás je zásadní spolupracovat s výrobci prestižních automobilů, jako je Lotus, protože nám to umožňuje si vývoj představit a následně jej společně uskutečnit,“ dodává Dario Marrafuschi.

Tento nový vůz má vpředu a vzadu pneumatiky různých rozměrů, a to 22 palcové (275/40R22, 315/35R22) a 23 palcové (275/35R23, 315/30R23) P Zero, které jsou k dispozici s technologií Seal Inside i bez ní, a také 22 palcové P Zero Corsa (275/40R22, 315/35R22).

Technologie vyvinutá speciálně pro elektromobily

Pneumatiky Pirelli Elect pro Lotus Eletre mají optimalizovanou stopu a jsou vyrobeny ze speciální směsi, která maximalizuje přilnavost a snižuje protáčení kol při zrychlení vlivem okamžitého točivého momentu elektromotorů. Aby bylo dosaženo vynikajících jízdních vlastností, pracovali konstruktéři pneumatik rovněž na jejich optimalizované struktuře. Dalším cílem, který měl zajistit vyvážené nastavení atributů, byl akustický komfort. Pneumatiky Pirelli Elect jsou navrženy tak, aby snižovaly valivý odpor, takže jízda je tišší a pohodlnější. Díky těmto vlastnostem nesou všechny pneumatiky štítky evropské certifikace s hodnotou „A“ za přilnavost za mokra a téměř všechny získaly hodnotu „A“ také za hlučnost.

Systém proti propíchnutí pro větší bezpečí

Aby byly 22 a 23 palcové pneumatiky pro Lotus Eletre ještě bezpečnější, jsou na přání k dispozici s technologií Seal Inside, která má u takto velkého rozměru svou premiéru.

Seal Inside je specializovaný systém, který udržuje tlak vzduchu v pneumatice i po propíchnutí a umožňuje tak pokračovat v jízdě. Když cizí těleso pronikne do pneumatiky a prorazí plášť, těsnicí hmota pod běhounem a pláštěm pneumatiky ho okamžitě uzavře a hermeticky utěsní průpich, čímž zabrání úniku vzduchu z pneumatiky. Zároveň těsnicí hmota chrání ocelový pás před vodou a korozí. Pokud dojde k vymrštění cizího tělesa z pneumatiky, vnitřní tlak pneumatiky jednoduše vtlačí těsnicí hmotu dále do propíchnutého otvoru a uzavře jej,“ vysvětluje Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku.

Prototypům předcházel virtuální vývoj

Pneumatiky P Zero a P Zero Corsa pro Lotus Eletre jsou výsledkem nejmodernějšího vývojového procesu prováděného pomocí virtuálních konstrukčních nástrojů. Specifikace pneumatiky byla definována pomocí 3D modelování ještě před výrobou fyzických prototypů, což umožnilo zahrnout do konstrukčního cyklu mnohem více detailů, a ještě více zefektivnit interakci mezi společností Pirelli a automobilkou.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz