První etapa Japonské rallye (3. – 5. 9. 2004)

Marcus Grönholm na Peugeotu 307 WRC je na třetím místě.

Pilot týmu Peugeot Marcus Grönholm je po úvodní etapě Japonské rallye na třetím místě, jen 17,8 sekundy za vedoucím mužem soutěže. Jeho týmový kolega Harri Rovanperä zakončil první den na osmé pozici. Během celé etapy měl velké problémy s převodovkou.


Japonsko bylo letos do seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích zařazeno vůbec poprvé. Místní soutěž se jede na rychlých šotolinových tratích, na kterých ale nechybí ani těžké zatáčky a zrádné technické úseky. Dnešních devět rychlostních zkoušek provázelo teplé a suché počasí.


Marcusovi se ranní start do soutěže vydařil. Tratě byly i pro něj velkou neznámou, ale přesto zajel několik dobrých časů. Jeho Peugeot 307 WRC byl po celý den spolehlivý, pouze v průběhu posledního kola rychlostních zkoušek měl Marcus menší problémy s brzdami a klesl ze druhého místa na třetí.


“Zatím je všechno v pořádku,“ řekl Marcus. “Rychlostní zkoušky se mi líbí, jsou docela rychlé a proto musíme jet stále naplno. Bohužel byl brzdový pedál našeho vozu příliš měkký a kvůli tomu jsem v závěru nemohl jet tak rychle, jak bych chtěl. Přesto si myslím, že jsem se s autem a s novou soutěží docela dobře vyrovnal. Zdá se, že můžeme bojovat o první příčky a na tomto poznatku můžeme před zítřejší etapou stavět.“


Harri ztratil první den mnoho času, protože již na úvodní rychlostní zkoušce ztratil možnost řadit čtvrtý rychlostní stupeň. Fin tak musel vůz v průběhu čtyř rychlostních zkoušek šetřit. Nakonec se mu podařilo dovézt 307 WRC do servisu, kde mechanici převodovku opravili. Ke smůle finského pilota se ale závada odpoledne znovu objevila a Harri tak ztratil další cenné sekundy.


“Problémy s převodovkou, to je prostě smůla. Pokud bychom se jim vyhnuli, mohli jsme být někde vpředu,“ řekl Harri. “Mezi třetí a pátou rychlostí je velký skok a proto jsem musel jet opravdu opatrně. Byli jsme velice zoufalí z toho, že jsme hned na začátku soutěže ztratili tolik času. Máme před sebou ale ještě hodně dlouhou cestu a já se rozhodně nevzdávám!“


Pořadí po první etapě

  • 1. SOLBERG,Peter – Subaru Impreza WRC – 1.30.35.1
  • 2. LOEB,Sebastien – Citröen Xsara WRC – 1.30.47.8
  • 3. GRONHOLM,Marcus – Peugeot 307 WRC – 1.30.52.9
  • 4. MARTIN,Markko – Ford Focus WRC – 1.31.36.8
  • 5. SAINZ,Carlos – Citröen Xsara WRC – 1.31.41.9
  • 6. DUVAL,François – Ford Focus WRC – 1.32.00.8
  • 7. HIRVONEN,Mikko – Subaru Impreza WRC – 1.32.29.1
  • 8. ROVANPERA,Harri – Peugeot 307 WRC – 1.33.54.3
  • 9. WARMBOLD,Antony – Ford Focus WRC – 1.37.22.7
  • 10. ARAI, Toshiro – Subaru Impreza gr N – 1.38.06.8

Dnes – v sobotu 4. září – čeká na piloty nejdelší den soutěže. Start druhé etapy je brzy ráno a jezdci vyrazí do jedenácti měřených úseků. První vůz opustí uzavřené parkoviště v 5,30 hod. místního času a návrat prvního vozu je naplánován na 20,16 hod.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...