Průzkum DHL: 75 % společností věří, že investice do pozemní dopravy přímo podpoří jejich růst

  • Vývoj v nákladní dopravě je urychlován trendy, jako jsou rychlý růst e-commerce, pokračující urbanizace a aplikace technologií, mezi něž patří analýza velkých dat nebo digitalizace
  • Vyspělé technologie a nabídka služeb mění způsob, jímž přepravci a 3PL společnosti řídí své globální dopravní toky
  • V důsledku toho se zvyšují očekávání v oblastech služeb, nových trhů a nových řešení pozemní dopravy

Společnost DHL, vedoucí světový poskytovatel logistických služeb, zveřejnila svou nejnovější zprávu s výsledky průzkumu z oblasti pozemní dopravy. Zpráva upozorňuje na fakt, že rychlý vývoj tohoto odvětví mění způsob uvažování přepravců při řešení dopravy. Globální průzkum mezi zákazníky dopravních společností a profesionály z provozu zjistil, že 83 % firem je ochotno platit více za lepší služby s přidanou hodnotou, pokud jim poskytnou měřitelnou návratnost investic.

Zpráva společnosti DHL Supply Chain The logistics transport evolution: the road ahead (Evoluce logistické přepravy: cesta do budoucnosti) je zpracovaná na základě dat z průzkumu firmy Lieberman Research Worldwide, LLC (LRW). Cílem této zprávy bylo určit faktory, které ovlivňují logistiku pozemní dopravy, a zjistit, jak se průmysl přizpůsobuje nově nabízeným řešením. Ze zprávy vyplývá, že společnosti napříč regiony a odvětvími vidí v pozemní dopravě ve stále větší míře více než taktickou komoditu. Pro 71 % z nich je strategickou součástí jejich podnikání. Společnosti souhlasí s tím, že existuje přímá korelace mezi pozemní dopravou a obchodními výsledky, přičemž tři čtvrtiny (75 %) z nich je přesvědčeno, že investování času a zdrojů do pozemní dopravy přímo pomůže jejich prodejům.

Javier Bilbao, vedoucí divize globální dopravy a generální ředitel pro Latinskou Ameriku ve společnosti DHL Supply Chain, k tomu říká: „Doprava je bezpochyby kritickým aspektem globálního obchodního prostředí. Naše poznatky ukazují, že společnosti napříč odvětvími a trhy chápou její strategickou hodnotu. Tuto studii jsme realizovali, abychom získali přesnou představu o očekáváních, která společnosti mají vůči svým poskytovatelům dopravních služeb v současnosti i s výhledem do budoucnosti. Průzkum nám ukázal, že zákazníci stále častěji hledají kompletní řešení v globálním měřítku, která dokážou vyřešit širokou škálu dopravních problémů a požadavků v oblasti dopravy.“

Podle průzkumu vedou globální změny v obchodním prostředí k zásadním změnám pozemní dopravy. Celkem 65 % společností uvedlo, že zejména exponenciální růst e-commerce a jeho důsledky pro služby budou mít významný vliv na jejich dodavatelský řetězec v nadcházejícím období jednoho až dvou let.

„Stejně jak jsme již zjistili v našem průzkumu týkajícím se digitalizace, budou hrát vyspělé technologie klíčovou roli pro úspěšné podnikání také v této nové éře pozemní dopravy. Schopnost umělé inteligence a analýzy dat spravovat objednávkový profil a strukturu přepravních činností ve stále komplexnějších a náročnějších provozních modelech zákazníků při současné optimalizaci nákladů a služeb znamená, že jsou nyní považovány za zásadní služby, a nikoli za doplňkové benefity,“ dodal k tomu Bilbao.

Přestože je tato měnící se dynamika pozorována napříč regiony, rozdíly se vyskytují také v závislosti na vyspělosti trhu a požadavcích, kladených na přepravce ze strany spotřebitelů. V Latinské Americe je hlavní prioritou při výběru poskytovatele pozemní dopravy včasné doručení, v Evropě s vyspělejšími trhy se přepravci zaměřují především na optimalizaci sítí.

Společnosti rovněž zmiňovaly širší společenské faktory, představující související výzvy. Celkem 61 % z nich uvedlo rozšiřování urbanizace jako faktor, který výrazně ovlivní jejich budoucí podnikání. Technologie a jejich schopnost přispívat k řízení tohoto komplexního prostředí jsou ve stále větší míře považovány za standardní požadavek na nezávislé poskytovatele logistických služeb. Více než dvě třetiny (67 %) společností je přesvědčeno, že analýza velkých dat a umělá inteligence jsou zásadní služby, které by měli nezávislí poskytovatelé logistických služeb poskytovat svým zákazníkům.

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...