Dokonalou „bombou“ právě probíhajícího autosalonu ve španělské Barceloně se stal sportovní prototyp SEAT Cupra GT. Španělská domácí automobilka SEAT svým prototypem zcela zastínila všechny ostatní vystavované automobily, atraktivní Cupru GT si hodnou chvíli s neskrývaným zájmem prohlížel i španělský král Juan Carlos, doprovázený královnou.
Prototyp Cupra GT je společným dílem divize SEAT Sport a nového designerského centra automobilky SEAT v Sitges. Jeho vzrušující design nese řadu stylistických rysů a detailů, kterými se tento sportovec odkazuje na předchozí koncepty SEAT Salsa a Tango uznávaného designéra Waltera de´Silvy, šéfdesignera automobilky SEAT. Cupra GT je dlouhá 456 cm, široká 210 cm a jen 119 cm vysoká, což jí propůjčuje extrémně dynamický styling.
Unikátním konstrukčním a stylistickým prvkem jsou výklopné „křídlaté“ dveře se závěsy uchycenými z vnitřní strany u horní strany sloupku a zcela zapuštěnými klikami. Při pohledu z boku zajumou „svalnaté“ proporce vyklenutých podběhů kol, do kterých jsou těsně vsazena velká osmnáctipalcová litá kola s nízkoprofilovými sportovními pneumatikami rozměru 265/650 vpředu a 285/680 vzadu. Atraktivní šestiloukoťový design ráfků kol se zdvojenými paprsky nechává vyniknout velkým odvrtávaným brzdovým kotoučům (vpředu o průměru 378 mm, vzadu 355 mm) s mohutnými třmeny AP.
„Tváři“ Cupry GT, tedy přední části vozu, dominují xenonové světlomety dokonale začleněné do navazujících křivek čelní části a masky chladiče. Koncept Tango výrazně připomíná maska chladiče s výrazným logem automobilky SEAT a dva mohutné otvory ve spodní části spojleru, přivádějící vzduch k brzdám. Naprosto nepřehlédnutelným prvkem zádi prototypu Cupra GT je masivní aerodynamické křídlo, vytvářející patřičný přítlak zadních kol, a dvojice samostatných koncovek výfuků v titanové barvě.
O pohon dravého vozu se stará benzinový vidlicový šestiválec V6 o objemu 2995 cm3, dopovaný dvojí turbodmychadel, který dodala sesterská automobilka Audi. Po speciálním doladění dává nyní tento agregát výkon přes 500 k. Motor je ve voze uložený uprostřed a přenáší svůj výkon na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Výkonný šestiválec „dýchá“ mohutnými nasávacími otvory umístěnými hned za dveřními okny. Působivým prvkem je uložení motoru přímo pod rozměrným sklem zadního okna.
Volant supersportovní Cupry GT je určený pro zkušené řidiče, kteří také mohou vychutnávat mimořádné dynamické schopnosti tohoto speciálu, stavící na mohutném točivém momentu 600 Nm při otáčkách 5250 min-1. Cupra GT dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,2 s a její maximální rychlost je propočítána – v závislosti na zvoleném převodu – na 295 km/h. Doslova excelentní jsou jízdní vlastnosti, což je zásluha mimořádně tuhé trubkové struktury vozu a speciálně naladěného zavěšení předních i zadních kol. Koncepce zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými rameny a tlumiči Öhlins okamžitě zařazuje Cupru GT do segmentu ryze sportovních vozů.
Jen těžko by šlo hledat jiný model, který by lépe vystihoval firemní slogan španělské automobilky „SEAT auto emoción“ než je prototyp Cupra GT. Automobilka SEAT se profiluje jako výrobce kvalitních automobilů se zřetelným sportovním nádechem a v tomto trendu bude pokračovat i při vývoji příštích sériových modelů. Cupra GT, určená výhradně pro sportovní nasazení na automobilových okruzích, se bude vyrábět na konkrétní zakázky sportovních týmů, které je budou nasazovat do okruhových závodů. Není vyloučeno, že po úplném dokončení vývoje se tyto vozy objeví ještě letos ve španělském seriálu okruhových závodu vozů GT.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií