To představuje pokles prodejů osobních automobilů o 10,50 %. Značka Škoda prodala za leden až duben 2004 celkem 20 526 ks osobních automobilů, což je o 7,53 % méně oproti stejnému období minulého roku. Pokles prodejů byl zaznamenán u většiny značek s výjimkou značek Ford, Hyundai a Fiat. V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2004 došlo oproti pořadí za leden až březen 2004 jen k dílčí změně, značka Peugeot postoupila na 3. místo před značku VW. Za firmou Škoda Auto tak zůstává značka Ford s prodejem 2 336 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 činí 20,16 %), následuje značka Peugeot s prodejem 2 204 ks (pokles prodejů o 22,88 %), značka VW prodala 2 123 ks (pokles prodejů činí 24,72 %) a značka Renault s prodejem 1 867 ks (pokles prodejů o 34,40 %) je na pátém místě. Prodeje osobních automobilů za leden až duben 2004 vykázalo celkem 38 výrobních značek, což je o 3 značky méně než celý rok 2003 (v roce 2004 zatím žádný prodej nevykázaly značky KAIPAN, ROVER a MAYBACH).
V kategorii užitkových vozidel kat. N1 (do 3 500 kg celkové hmotnosti) byl v meziročním porovnání stejných období roku 2004 a roku 2003 zaznamenán nárůst prodejů o 47,30 %, což představuje prodeje vyšší o 2 263 vozidel. Prodáno bylo celkem 7 047 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2003 to bylo 4 784 ks). Vysoký nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2003 je dán především úpravou a schválením řady modelů osobních automobilů jako vozidla kategorie N1 (z důvodu možného odpočtu DPH). Oproti výsledkům za leden až březen 2004 zde nedošlo ke změně pořadí na prvních pěti místech dle počtu prodejů. Nejúspěšněji prodávanou značkou se stala značka VW s prodejem 1 076 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 o 54,60 %) a na druhém místě je značka Ford s prodejem 1 053 ks (nárůst prodejů o 25,06 %). Následují značky Peugeot, Citroen a Renault. Prodeje za leden až duben 2004 v této kategorii vykázalo 35 výrobních značek, což je o 3 více než za celý rok 2003 (jedná se o značky Volvo, Lexus a Jaguar).
Za leden až duben 2004 bylo v České republice prodáno 2 047 ks nákladních automobilů kategorie N2 a N3. Oproti stejnému období roku 2003 se tak prodeje nákladních automobilů na českém trhu snížily o 15,73 % (o 382 vozů). Vedoucí místo v prodejích nových nákladních automobilů patří za hodnocené období roku 2004 značce Iveco (prodej 335 ks) následované značkami Mercedes Benz (prodej 324 ks), Renault V.I. (prodej 308 ks), MAN (249 ks) a DAF (234 ks). Prodeje za leden až duben 2004 v této kategorii vozidel vykázalo celkem 14 výrobních značek, což je stejný počet jako za celý rok 2003.
V lednu až dubnu 2004 se v České republice prodalo 202 ks nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 30 ks (o 17,44 %) více. První dvě místa v prodejích patří tradičně domácím výrobcům v pořadí KAROSA (prodej 97 ks) a SOR Libchavy (prodej 46 ks). Následují značky VW (prodej 13 ks), KH MOTOR CENTRUM (prodej 12 ks) a Iveco (prodej 5 ks). Dalších 11 zahraničních značek (FORD, MERCEDES BENZ, SOLARIS, BERKHOF, LDV, SCANIA, SETRA, RENAULT V.I., CITROEN, MAN a NEOPLAN) prodalo za leden až duben 2004 dohromady 29 nových autobusů. Nutno podotknout, že v některých případech se nejedná přímo o výrobní značky „klasických“ autobusů, ale o autobusové nástavby na podvozcích daných značek, spadajících do tzv. malých autobusů (kat. M2). Prodeje nových autobusů za leden až duben 2004 tak vykázalo 16 výrobních značek, což je o 2 méně než za celý rok 2003 (nově značka CITROEN, prodeje v roce 2004 zatím nevykázaly značky VOLVO, NISSAN a FIAT).
Údaje poskytlo Sdružení automobilového průmyslu ČR.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.